AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Barnet mitt er hos pappaen ca 30% av tiden. Han er 2,5. Iflg pappaen er han som regel bare glad og fornøyd, mens jeg også opplever en del sinneutbrudd og trass...Det virker ikke som han er på samme måte sammen med pappaen. Har han det bedre der? Og viser meg med sinne etc at han vil være mer der? Jeg synes det er vanskelig og blir ganske lei meg over hele situasjonen😔 Anonymkode: 0f742...be6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Hvem han trasser mest hos i seg selv er ikke nødvendigvis noen god pekepinn på hvem han har det best hos. Sannsynligvis er han tvertimot tryggere på deg enn faren, og tør i større grad å vise frustrasjon og egen vilje overfor deg. Svigermor sa en gang at hun tok det som et godt tegn når barnebarnet på dengang 2,5 ble sint/furten på henne, for da var barnebarnet trygg nok på bestemor til å vise hvordan det egentlig følte seg. Anonymkode: d0810...dc1 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Fikk beskjed om at barnet er tryggere hos meg så der viser det mer følelser. Anonymkode: 6f52c...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Det er helt vanlig at barn er "villere" hos mor. Far er som regel hakket strengere, noe som reflekteres i barnets forventninger og oppførsel helt fra ittebittesmåbarnsfasen. Det fins selvsagt unntak, men se deg om og du vil legge merke til dette i andre familier også. Anonymkode: 0bcbd...3ce 1
Surriball Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 Gleden ved å være mor, det der. Det er veldig vanlig. Ungene kan være fornøyde "englebarn" helt til mor kommer inn i rommet... Ta det som et sunnhetstegn, slik de over skriver. Han er trygg nok på deg til å teste grenser! Pappaen har nok nytte av sirkuseffekten siden han har ham så lite. 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 (endret) Jeg er definitivt favoritten her. Den som skal trøste, kose, mate, kle på, kle av osv. Men jeg er også den som får mest av frustrasjonen når den ankommer. Han bli sintere og mer fornærmet på meg enn på pappa. Det er et tegn på trygghet. Om barnet kun går rundt og smiler og er fornøyd hos far og aldri viser tegn til misnøye så tenker jeg at det er fordi barnet ikke er like åpen og trygg på følelsene sine. Endret 9. juli 2019 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 Han er ju å selvfølgelig fullstendig klar over at mor gir inn ved litt krangel og trass. Å vips så har ungen fått viljen sin! Anonymkode: f58c6...982
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig at barn er "villere" hos mor. Far er som regel hakket strengere, noe som reflekteres i barnets forventninger og oppførsel helt fra ittebittesmåbarnsfasen. Det fins selvsagt unntak, men se deg om og du vil legge merke til dette i andre familier også. Anonymkode: 0bcbd...3ce Hæ? Dette er helt motsatt av hva jeg er vandt til med alle familier jeg har observert gjennom livet. Jeg er vandt til at mor er den strenge (med god grunn), mens far ikke følger opp regler og er mer løssluppen med oppdragelsen. Anonymkode: 4e96e...2e4 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #9 Skrevet 9. juli 2019 5 timer siden, WhisperingWind skrev: Jeg er definitivt favoritten her. Den som skal trøste, kose, mate, kle på, kle av osv. Men jeg er også den som får mest av frustrasjonen når den ankommer. Han bli sintere og mer fornærmet på meg enn på pappa. Det er et tegn på trygghet. Om barnet kun går rundt og smiler og er fornøyd hos far og aldri viser tegn til misnøye så tenker jeg at det er fordi barnet ikke er like åpen og trygg på følelsene sine. Det har vært interessant å følge dine innlegg her på KV i forskjellige tråder. For et fantastisk perfekt menneske du er! 😁 Anonymkode: 4f0d1...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #10 Skrevet 9. juli 2019 Ungene mine oppførte seg som engler hos far. Fordi de alltid var redde for hans reaksjon. Anonymkode: 20a8c...5ca
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #11 Skrevet 9. juli 2019 "I følge faren". Vet du at faren snakker sant, da, og ikke pynter på sannheten? Anonymkode: 7afaa...93d 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. juli 2019 #12 Skrevet 9. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært interessant å følge dine innlegg her på KV i forskjellige tråder. For et fantastisk perfekt menneske du er! 😁 Anonymkode: 4f0d1...3fc OK, hvordan mener du jeg fremstiller meg selv som perfekt?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #13 Skrevet 9. juli 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt er hos pappaen ca 30% av tiden. Han er 2,5. Iflg pappaen er han som regel bare glad og fornøyd, mens jeg også opplever en del sinneutbrudd og trass...Det virker ikke som han er på samme måte sammen med pappaen. Har han det bedre der? Og viser meg med sinne etc at han vil være mer der? Jeg synes det er vanskelig og blir ganske lei meg over hele situasjonen😔 Anonymkode: 0f742...be6 Det er to muligheter her - og ingen av dem handler om at han heller vil være der eller at du gjør feil. 1. Faren er en pleaser, sirkuspappa, som fokuserer mer på gøy enn oppdragelse. Færre kamper gir mindre trass på kort sikt, men uoppdragne møkkaunger på lang sikt. 2. Han er tryggere på deg enn på faren, og tør å spille ut vonde følelser, vise vilje og teste grenser i langt større grad hos deg enn hos far. Ellers høres han ut som en helt normalt aldersadekvat unge. Anonymkode: 522c5...662
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #14 Skrevet 14. juli 2019 Drar opp denne igjen. Er så fortvilende,for nå synes jeg han virkelig er mye sur og «trassete» hos meg etter ferie hos pappa. Prøver å være så bra jeg kan men føler at jeg ikke er gøy nok og at han har det så mye bedre hos pappaen🙁 Anonymkode: 0f742...be6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #15 Skrevet 14. juli 2019 Eller,ikke nødvendigvis bedre,men gøyere på en måte. Ts Anonymkode: 0f742...be6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #16 Skrevet 14. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Drar opp denne igjen. Er så fortvilende,for nå synes jeg han virkelig er mye sur og «trassete» hos meg etter ferie hos pappa. Prøver å være så bra jeg kan men føler at jeg ikke er gøy nok og at han har det så mye bedre hos pappaen🙁 Anonymkode: 0f742...be6 Hva vil du ha for svar egentlig? At ungen nok har det fortreffelig mye bedre hos deg enn hos faren å du gjør nok best i å søke om mer samvær? Fordi ungen er ju tydeligvis mer trygg på deg når han er mer sur og trassig. Da må det ju være til det best? Eller vil du svar som sier at hvis du føler du ikke er bra nok da må du ju bare gi ifra deg samvær, så ungen får det bedre hos far mestparten av tiden!? Anonymkode: f58c6...982 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #17 Skrevet 14. juli 2019 Dette er et veldig lite barn, som allerede bytter mellom å bo to steder. Det er klart det kommer følelser da, tror du situasjonen er lett for ungen din? Veldig vanlig at det kommer reaksjoner i forbindelse med ferie. Rutiner blir brutt, samvær med den andre forlenges, og begge deler kan skape mye følelser og også utrygghet i barn. Jeg skjønner at det er kjipt og vanskelig for deg, og jeg skjønner de følelsene du får. Men som flere har påpekt - der ungen føler seg mest trygg, der kommer også flest «negative» reaksjoner. Det er prisen for delt omsorg. Har vært der selv, og det er ikke gøy. Men man må bare stå i det, og ta vare på barnet som best man kan. Sørg for rutiner, klare rammer og mye kjærlighet, men ikke tenk at alt må være morsomt og underholdende hele tiden. Anonymkode: f12c5...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå