Annevenn Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Jeg har aldri turt å handle på ebay, men har funnet en veske som jeg bare er helt forgapt i.... Den står med bud på 9,99$. Hvis ingen byr over, blir den solgt for det da, eller kan selger velge å ikke selge likevel hvis han synes budet er for lavt? Hva er fraktkostnadene sånn omtreng på en middels stor skinnveske, fra USA til Norge? Kalkulatoren som lå der dekket bare usa. Denne selgeren har 3 negative kommentarer, og 145 positive. Er det "godt nok"? Takker for alle tips og hjelp! Hilsen ebay-novisen
Cinnamon Skrevet 5. mai 2005 #2 Skrevet 5. mai 2005 Vesken blir solgt for den prisen hvis ingen byr over før budfristen er ute. Hvis det står "reserve not met" i parantes bak budet betyr det at selgeren har reservert seg mot å selge produktet under en viss sum, som ikke blir lagt ut, og da kan selgeren velge å ikke selge hvis den summen ikke er oppnådd når budruden er over. Når summen er nådd står det som regel "reserve met". Fraktkostnadene variere fra selger til selger, så du bør maile selger før du byr og spørre om fraktkostnadene til Norge. Feedbacken høres helt ok ut.
Piarina Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Frakten til Norge varierer fra selger til selger, men for en veske/bag vil vel feks 30 dollar være litt dyrt. Antagelig er det mulig å få sendt den til Norge for ca 10-12. Best å sende selger en mail før du byr, for å spørre om shipping-prisen. Tror de uansett ønsker at man sender mail dersom det er første gang man skal kjøpe noe, for da har man jo ikke noe feedback som kjøper å vise til. Vi har kjøpt endel ting på ebay (blant annet brudekjolen min!) og det er kun 1 gang det har blitt noe krøll. (varen kom aldri, og selger svarte ikke på mail) Tror likevel jeg ville vært litt forsiktig med å kjøpe dyrere ting der, bare sånn i tilfelle. Vi bruker paypal forresten. Angående negativ feedback kan det være greit å lese nærmere hva som står i kommentaren, og videre sjekke hvor lenge siden det er. Dersom de 3 negative er fra siste uke er jo det verre enn dersom det skjedde for over ett år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå