Gå til innhold

Folk som drikker alkohol foran barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så sint at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne engang! Har vekslet mellom sinne og gråt i hele kveld etter det som var en helt forferdelig restaurant opplevelse tidligere i dag. Jeg og samboer hadde med oss barna på restaurant for første gang, noe vi alle hadde gledet oss masse til. Det var sønnen min på 10 som ville feire bursdagen sin på "skikkelig restaurant", og datter på 8 var også med.

Vi hadde bestilt bord i en litt avsides del av lokalet, bare i tilfelle barna skulle finne på å bråke (har som sagt aldri hatt den med før, så vi kunne ikke være helt sikre). Når vi kommer er vi nesten helt for oss selv den første halvtimen. Men så kommer det et par på bordet ved siden av, og bestiller en hel flaske vin selv om de ser at vi har barn med oss!

Jeg ba dem på en veldig pen og høflig måte om de ikke kunne vente litt med alkoholen til vi var ferdige. Men nei da! Jeg fikk den skyllebøtten i retur! Skulle ikke blande meg, og hvem tror jeg at jeg er, bare masse HAT slengt rett i trynet mitt, foran barna og allting. Og samboer bare satt der og sa ingenting, selv om dette er noe vi er enige om at alkohol ikke skal fram foran våre barn. Det var ikke sånn at de var der først heller. Vi var der først, og det var de som valgte å sette seg ned ved siden av en barnefamilie. 

Jeg føler må sint og forrådt nå! Har vært elendig stemning mellom samboer og meg siden vi kom hjem. Skikkelig silent treatment. Tårene bare presser på, og jeg gråter og gråter.

Hva faen er det som feiler sånne folk?? Og hva skal jeg si til samboer? Han vil jo tydeligvis ikke snakke med meg... 

Anonymkode: b97a5...ed6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig dårlig forsøk! Trist at du tar opp et viktig tema på denne måten! 

Anonymkode: 3b4cf...fa4

• Liker 36
Skrevet

At andre, voksne mennesker, drikker vin til maten på restaurant, kan du faktisk ikke legge deg borti. Hadde det vært fyll og spetakkel kunne jeg hatt forståelse for at du hadde syntes situasjonen var ubehagelig, men det du beskriver her (i forhold til alkoholen) mener jeg er helt innafor det du må kunne regne med ute på restaurant, selv med barn til stede.

• Liker 14
Gjest Promqueen
Skrevet

Jeg må bare le!!! Skal andre ta hensyn til at du har med barna dine på restaurant!!! Den skyllebøtte der fortjente du!! Du kan ikke bestemme hva andre skal og ikke skal gjøre! Er du redd for at andre skal drikke alkohol slik at barna dine ser det så kan du og barna dine holde dere hjemme......ÆRLIG TALT!! Går det an!!!

Skrevet

Lykke til med at barna deres aldri skal se alkohol.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Barna er 8 og 10 år, og det er dems FØRSTE gang på en restaurant!! 🙄

Selvsagt kan de ved andre bord drikke som dem selv ønsker! 

Trodde tråden skulle handle om foreldre/besteforeldre/onkler/tanter som drakk seg overstadig beruset med småbarn i selskapet... men nabobordet. Makan til overhysterisk mor!!!! 

Anonymkode: aeeb2...73b

• Liker 27
Skrevet

Man blir ikke full av å dele en flaske vin.

• Liker 8
Gjest theTitanic
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så sint at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne engang! Har vekslet mellom sinne og gråt i hele kveld etter det som var en helt forferdelig restaurant opplevelse tidligere i dag. Jeg og samboer hadde med oss barna på restaurant for første gang, noe vi alle hadde gledet oss masse til. Det var sønnen min på 10 som ville feire bursdagen sin på "skikkelig restaurant", og datter på 8 var også med.

Vi hadde bestilt bord i en litt avsides del av lokalet, bare i tilfelle barna skulle finne på å bråke (har som sagt aldri hatt den med før, så vi kunne ikke være helt sikre). Når vi kommer er vi nesten helt for oss selv den første halvtimen. Men så kommer det et par på bordet ved siden av, og bestiller en hel flaske vin selv om de ser at vi har barn med oss!

Jeg ba dem på en veldig pen og høflig måte om de ikke kunne vente litt med alkoholen til vi var ferdige. Men nei da! Jeg fikk den skyllebøtten i retur! Skulle ikke blande meg, og hvem tror jeg at jeg er, bare masse HAT slengt rett i trynet mitt, foran barna og allting. Og samboer bare satt der og sa ingenting, selv om dette er noe vi er enige om at alkohol ikke skal fram foran våre barn. Det var ikke sånn at de var der først heller. Vi var der først, og det var de som valgte å sette seg ned ved siden av en barnefamilie. 

Jeg føler må sint og forrådt nå! Har vært elendig stemning mellom samboer og meg siden vi kom hjem. Skikkelig silent treatment. Tårene bare presser på, og jeg gråter og gråter.

Hva faen er det som feiler sånne folk?? Og hva skal jeg si til samboer? Han vil jo tydeligvis ikke snakke med meg... 

Selvsagt vil han ikke snakke med deg.

Du kan da ikke forlange at gjestene på nabobordet ikke kan drikke vin! Det hører da ingen steds hjemme og du er jo helt hysterisk overbeskyttende.

Hadde de andre gjestene vært til plage så skulle jeg skjønt det. Du hadde nok fått en skikkelig skyllebøtte av meg også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter og gråter nå

AnonymBruker
Skrevet

At folk kan ta en slik tråd seriøst.. 

Noe så lite troverdig. 

Anonymkode: 75772...393

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du gå å syne aj aj aj aj aboff til 11 små

Anonymkode: aae2f...91a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

McDonald til de begge er 18 år

Anonymkode: 89200...7af

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gråter og gråter, sier jeg!! Faens hjerteløse tapere dere er. Kun ute etter å gjøre ting verre.

AnonymBruker
Skrevet

Enten er du oppvokst i et ekstremistmiljø hvor du har vært skjermet for normal sosialisering (noe som er mye mer skadelig for barn enn random restaurantklientell som drikker litt vin), eller så er dette dårlig forsøk på trolleri. 

Anonymkode: 8cab3...197

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er lurt å gi unger et sunt forhold til både alkohol og til nettet (nettvett). 

Tviler på at de fiktive barna dine får et så normalt forhold til det hvis du skal holde på sånn. Dere må hvertfall aldri finne på å dra på ferie noe sted, og hvertfall ikke Spania eller Frankrike eller hvor som helst at vin er svært godt innarbeidet i dagligkulturen.  Barna mine derimot kan bruke denne tråden til å lære seg litt mer nettvett. Innlegg som er så overdrevne at det kun virket som tull, er jo nettopp ofte det. 

Anonymkode: 79528...ed1

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...