Frøkensina Skrevet 9. juli 2019 #21 Skrevet 9. juli 2019 Jeg skulle ønske jeg hadde en slik fastlege. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #22 Skrevet 9. juli 2019 4 minutter siden, Hubbie skrev: Hele journalen sendes da ikke til fastlege??! Bare epikriser Epikriser sendes etter innleggelser, polikliniske notat sendes etter hver konsultasjon. Kan være litt annerledes i psykiatrien, hvor endelig epikrise/rapport sendes etter ferdig utredning, men som hovedregel epikriser som oppsummering etter innleggelser og alle notat etter poliklinikk. Noen leger lager også et kort notat i legejournalen hvis pasienter ikke møter til time, som også kan sendes ril fastlegen (feks "Ikke møtt til poliklinisk time, får tilbud om ny time per brev"), slik at fastlegen er orientert. Anonymkode: 7cfa5...04f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #23 Skrevet 9. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk denne meldingen fra fastlegen min: 1. Kan fastlegen se når jeg har vært til timer på psykiatrisk poliklinikk og ikke? Såfall, hvordan? 2. Sist jeg hadde time hos min behandler på psykiatrisk poliklinikk var for to uker siden, det er jo ikke så lenge siden at det er nødvendig av fastlegen å sende meg en sms for å påpeke det? Eller? 3. Hvorfor gir han meg egentlig tilbud om å bestille time hos han som fastlege? a) Hvorfor skulle jeg ønske å bestille time hos fastlegen bare fordi jeg har gått en uke uten å møte psykologen? Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske. b) Han er bare fastlege og dermed vil jeg jo ikke bestille time hos han i noen andre sammenhenger, skjønner ikke hvorfor han presiserer det da? 4. Det siste han skriver: "Blir det aktuelt tar du gjerne kontakt med helsesekretær" er det bare en annen måte å skrive "ta kontakt med helsesekretær dersom du ønsker å bestille time" på? Spør bare fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke misforstår noe her. Anonymkode: dbc13...64e Du bør vel begynne å vurdere å bytte lege til en lege som ikke er så perwonlig engasjert i ditt ve og vel. Greit at legen vil følge deg opp, men dette er i overkant av normal oppfølging. Har noen tanker om hvem denne legen er... Anonymkode: 8595a...02f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #24 Skrevet 9. juli 2019 10 minutter siden, Frøkensina skrev: Jeg skulle ønske jeg hadde en slik fastlege. En fastlege med et så perwonlig engasjemeang i sine pasienter er ikke sunt å ha, verken for pasienten eller legen. De objektive brillene er her i fare for å forsvinne, noe som kan bli farlig for pasienten. Ellers vil jeg tro din lege følger deg opp etter boka? Anonymkode: 8595a...02f
Frøkensina Skrevet 9. juli 2019 #25 Skrevet 9. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En fastlege med et så perwonlig engasjemeang i sine pasienter er ikke sunt å ha, verken for pasienten eller legen. De objektive brillene er her i fare for å forsvinne, noe som kan bli farlig for pasienten. Ellers vil jeg tro din lege følger deg opp etter boka? Anonymkode: 8595a...02f Jeg ser ikke at denne legen har overskredet sitt engasjement i sine pasienter/pasient ut fra det TS beskriver. Og jeg har for flere år siden hatt en fastlege hvor forholdet ble usunt og klamt. Nei, jeg får ikke noen god oppfølging av min nåværende lege. Noen ganger følger hun enkelte ting opp, men som regel får jeg ikke den hjelpen jeg trenger og det gjør at jeg står uten den behandlingen jeg trenger både fysisk og psykisk. Det gjør at jeg som regel gir opp fastlegen, jeg forsøker å finne en god å bytte til noe som er veldig vanskelig. Går ubehandlet eller blakker meg privat iblant. 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #26 Skrevet 9. juli 2019 Kjempesnill fastlege. Du behøver ikke å bekymre deg. Og trenger du ikke oppfølging er jo det enda bedre. Anonymkode: f08d5...5c2 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #27 Skrevet 9. juli 2019 Jeg synes det var merkelig, hvis han virkelig bryr seg, hvorfor ringte han ikke? Anonymkode: 6950a...b06 1
Nerine_ Skrevet 9. juli 2019 #28 Skrevet 9. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør vel begynne å vurdere å bytte lege til en lege som ikke er så perwonlig engasjert i ditt ve og vel. Greit at legen vil følge deg opp, men dette er i overkant av normal oppfølging. Har noen tanker om hvem denne legen er... Anonymkode: 8595a...02f 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: En fastlege med et så perwonlig engasjemeang i sine pasienter er ikke sunt å ha, verken for pasienten eller legen. De objektive brillene er her i fare for å forsvinne, noe som kan bli farlig for pasienten. Ellers vil jeg tro din lege følger deg opp etter boka? Anonymkode: 8595a...02f Litt merkelig å komme med en slik konklusjon, uten og vite noe om TS sin bakgrunn, psykiske helse og histore i forhold til dette. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #29 Skrevet 9. juli 2019 9 minutter siden, Nerine_ skrev: Litt merkelig å komme med en slik konklusjon, uten og vite noe om TS sin bakgrunn, psykiske helse og histore i forhold til dette. Jeg synes hele greia er merkelig, hvis man bryr seg så mye. Så plukker man vel opp telefonen å ringer? Ikke sender melding... Anonymkode: 6950a...b06
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #30 Skrevet 9. juli 2019 28 minutter siden, Nerine_ skrev: Litt merkelig å komme med en slik konklusjon, uten og vite noe om TS sin bakgrunn, psykiske helse og histore i forhold til dette. Som man ikke en gang kan besvare. Anonymkode: 6950a...b06
Gjest Familytree Skrevet 9. juli 2019 #31 Skrevet 9. juli 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk denne meldingen fra fastlegen min: 1. Kan fastlegen se når jeg har vært til timer på psykiatrisk poliklinikk og ikke? Såfall, hvordan? 2. Sist jeg hadde time hos min behandler på psykiatrisk poliklinikk var for to uker siden, det er jo ikke så lenge siden at det er nødvendig av fastlegen å sende meg en sms for å påpeke det? Eller? 3. Hvorfor gir han meg egentlig tilbud om å bestille time hos han som fastlege? a) Hvorfor skulle jeg ønske å bestille time hos fastlegen bare fordi jeg har gått en uke uten å møte psykologen? Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske. b) Han er bare fastlege og dermed vil jeg jo ikke bestille time hos han i noen andre sammenhenger, skjønner ikke hvorfor han presiserer det da? 4. Det siste han skriver: "Blir det aktuelt tar du gjerne kontakt med helsesekretær" er det bare en annen måte å skrive "ta kontakt med helsesekretær dersom du ønsker å bestille time" på? Spør bare fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke misforstår noe her. Anonymkode: dbc13...64e Kanskje det var et problem med klinikksecretæren. Skal du se psykologen denne uke?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #32 Skrevet 9. juli 2019 19 timer siden, Fjugur skrev: Behandler på psyk.pol har nok laget et notat når du skulle ha vært der og skrevet at du ikke møtte, så har fastlegen din fått kopi av det. Alle notater går til fastlege (om ikke annen beskjed er gitt). Polikliniske notater fra psykologen går (heldigvis) ikke automatisk til fastlege. Anonymkode: e1c99...955
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #33 Skrevet 9. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes hele greia er merkelig, hvis man bryr seg så mye. Så plukker man vel opp telefonen å ringer? Ikke sender melding... Anonymkode: 6950a...b06 Hvorfor det? Legen har kanskje 1000 andre på lista. Telefonsamtaler tar mye lengre tid. Sms er jo helt fint. Men er man alvorlig bekymret for suicidalitet må man jo ringe. Anonymkode: f08d5...5c2 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #34 Skrevet 11. september 2019 På 8.7.2019 den 23.01, AnonymBruker skrev: Tipper legen sender ut slike sms til mange pasienter. Legen er på tilbudssiden og informerer samtidig om ferie. Tipptopp tommelopp👍🏻 Anonymkode: af92c...0b8 Åja.... Anonymkode: d0532...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #35 Skrevet 11. september 2019 Wow - han fjør virkelig jobben sin dyktig!! Tommel opp👍🏻 Anonymkode: a26c5...436 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #36 Skrevet 11. september 2019 På 9.7.2019 den 15.57, AnonymBruker skrev: Du bør vel begynne å vurdere å bytte lege til en lege som ikke er så perwonlig engasjert i ditt ve og vel. Greit at legen vil følge deg opp, men dette er i overkant av normal oppfølging. Har noen tanker om hvem denne legen er... Anonymkode: 8595a...02f Haha, må le.😂 Anonymkode: d0532...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #37 Skrevet 11. september 2019 For en nydelig lege 💚 Anonymkode: ad2d3...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #38 Skrevet 11. september 2019 På 8.7.2019 den 22.57, AnonymBruker skrev: Jeg fikk denne meldingen fra fastlegen min: 1. Kan fastlegen se når jeg har vært til timer på psykiatrisk poliklinikk og ikke? Såfall, hvordan? 2. Sist jeg hadde time hos min behandler på psykiatrisk poliklinikk var for to uker siden, det er jo ikke så lenge siden at det er nødvendig av fastlegen å sende meg en sms for å påpeke det? Eller? 3. Hvorfor gir han meg egentlig tilbud om å bestille time hos han som fastlege? a) Hvorfor skulle jeg ønske å bestille time hos fastlegen bare fordi jeg har gått en uke uten å møte psykologen? Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske. b) Han er bare fastlege og dermed vil jeg jo ikke bestille time hos han i noen andre sammenhenger, skjønner ikke hvorfor han presiserer det da? 4. Det siste han skriver: "Blir det aktuelt tar du gjerne kontakt med helsesekretær" er det bare en annen måte å skrive "ta kontakt med helsesekretær dersom du ønsker å bestille time" på? Spør bare fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke misforstår noe her. Anonymkode: dbc13...64e Faktisk ser jeg på dette som en fastlege som virkelig bryr seg. Ikke akkurat alltid man får slik service. Anonymkode: be571...88b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå