AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Jeg fikk denne meldingen fra fastlegen min: 1. Kan fastlegen se når jeg har vært til timer på psykiatrisk poliklinikk og ikke? Såfall, hvordan? 2. Sist jeg hadde time hos min behandler på psykiatrisk poliklinikk var for to uker siden, det er jo ikke så lenge siden at det er nødvendig av fastlegen å sende meg en sms for å påpeke det? Eller? 3. Hvorfor gir han meg egentlig tilbud om å bestille time hos han som fastlege? a) Hvorfor skulle jeg ønske å bestille time hos fastlegen bare fordi jeg har gått en uke uten å møte psykologen? Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske. b) Han er bare fastlege og dermed vil jeg jo ikke bestille time hos han i noen andre sammenhenger, skjønner ikke hvorfor han presiserer det da? 4. Det siste han skriver: "Blir det aktuelt tar du gjerne kontakt med helsesekretær" er det bare en annen måte å skrive "ta kontakt med helsesekretær dersom du ønsker å bestille time" på? Spør bare fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke misforstår noe her. Anonymkode: dbc13...64e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 8. juli 2019 For han bryr seg om deg. Anonymkode: 79dfd...c6d 58
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 3. Hvorfor gir han meg egentlig tilbud om å bestille time hos han som fastlege? a) Hvorfor skulle jeg ønske å bestille time hos fastlegen bare fordi jeg har gått en uke uten å møte psykologen? Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske. b) Han er bare fastlege og dermed vil jeg jo ikke bestille time hos han i noen andre sammenhenger, skjønner ikke hvorfor han presiserer det da? Fastlegen kan sette av mye mer tid enn 10 minutter til samtale med deg dersom du ønsker det. Flere får støtte-og hjelpesamtaler av fastlegen sin. Fastleger kan også behandle noen typer psykiske plager, med samtaleterapi. Anonymkode: a1585...a6e 25
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Tipper legen sender ut slike sms til mange pasienter. Legen er på tilbudssiden og informerer samtidig om ferie. Tipptopp tommelopp👍🏻 Anonymkode: af92c...0b8 37
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Det høres ut som en flink lege som ønsker å følge deg opp! Har du møtt opp til alle timer på psyk pol eller har du hatt mye fravær? Tenker kanskje psykologen har sendt et notat til fastlegen der det står at du har hatt lite oppmøte? Isåfall så er det jo kjempebra at fastlegen fanger deg opp og tilbyr deg time. Det siste tolker jeg som at du tar kontakt med helsesekretær dersom du ønsker å bestille time ja. Anonymkode: e1c99...955 26
Sessan_ Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 (endret) 1. Dette vet jeg ikke, men vil anta legen kan se dette for å kunne følge deg opp best mulig som din fastlege. 2. og 3. Vil anta at fastlegen din bare vil passe på at du har det fint før han går ut i ferie. Høres ut som en veldig omsorgsfull lege som vil se til at han ikke forsvinner ut i ferie mens en av hans pasienter «sitter igjen» og har behov for hjelp/støtte. 4. Ja, dette er bare en annen måte å si det du skrev på. Endret 8. juli 2019 av Sessan84 18
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Alle polikliniske notater sendes elektronisk til fastlege, både fra somatikken og psykiatrien - hvertfall i Helse Sørøst. Det kan ofte være viktig informasjon i slike notater, som fastlegen skal følge opp videre. Ellers virker jo fastlegen din bare som en real kjernekar som bryr seg om deg, og vil at du skal vite at du kan komme til han hvis du hat behov for noen andre å prate med. Informerer til og med om ferien sin - det er fastlegen sin det! Men selvfølgelig, du kan jo velge å vinkle det som noe rart og suspekt som du gjør her. Anonymkode: c3f40...b66 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk denne meldingen fra fastlegen min: 1. Kan fastlegen se når jeg har vært til timer på psykiatrisk poliklinikk og ikke? Såfall, hvordan? Han har sett at det er lenge siden han har fått poliklinisk notat fra sykehuset. 2. Sist jeg hadde time hos min behandler på psykiatrisk poliklinikk var for to uker siden, det er jo ikke så lenge siden at det er nødvendig av fastlegen å sende meg en sms for å påpeke det? Eller? To uker er kort tid, hender at sykehusleger er forsinket med administrativ arbeid, så det siste notat har fastlegen ikke mottatt. Siden han tror at det er lenge siden. 3. Hvorfor gir han meg egentlig tilbud om å bestille time hos han som fastlege?Fordi han ønsker ikke at det skal skje noe mens han er på ferie. I tilfelle du sliter med noe, og siden han tror at det er lenge siden du har vært på sykehuset. a) Hvorfor skulle jeg ønske å bestille time hos fastlegen bare fordi jeg har gått en uke uten å møte psykologen? Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske.Han vil bare sikre seg at du har det bra, og at han gjerne møter deg om du sliter med noe, slik at han ev kan søke deg inn til en akutt time, hvis behov. b) Han er bare fastlege og dermed vil jeg jo ikke bestille time hos han i noen andre sammenhenger, skjønner ikke hvorfor han presiserer det da? Han bryr seg om deg. 4. Det siste han skriver: "Blir det aktuelt tar du gjerne kontakt med helsesekretær" er det bare en annen måte å skrive "ta kontakt med helsesekretær dersom du ønsker å bestille time" på? Spør bare fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke misforstår noe her. Ja, det betyr det samme. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: dbc13...64e så flink legen din er, som ønsker å ivareta deg, og sier også fra om når er du hjemme han skal ut i ferie. Anonymkode: 52f66...c80 17
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 For en lege! Herregud, sånn skulle det vært flere av ❤️ Anonymkode: 451f9...730 28
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 Høres ut som en veldig bra lege, men han er sikkert ikke i nærheten =/ Anonymkode: 4d4c0...b1c 10
enkefru Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Behandler på psyk.pol har nok laget et notat når du skulle ha vært der og skrevet at du ikke møtte, så har fastlegen din fått kopi av det. Alle notater går til fastlege (om ikke annen beskjed er gitt). Eller så er det som en skrev over, at h*n bare er omtenksom fordi h*n IKKE har fått notat derfra på en stund. virker som en ryddig lege! 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 Han kan få vite at du ikke har vært der. Jeg har løyet om oppmøte og legen så på skjermen sin og avslørte løgnen... Litt pinlig. Legen er flink. Og bekymret for om du faktisk er i vater for tiden... Er du? Anonymkode: 94baa...391 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 Veldig glad jeg ikke har en slik lege. Han var FOR flink. Anonymkode: 94baa...391
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 Ikke bra. Kan du finne på et eller annet å anmelde ham for? Anonymkode: cac26...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: Fastlegen har jo bare 10 min til å snakke med meg og er ikke til noe hjelp ift det psykiske. Anonymkode: dbc13...64e TULL! Da jeg slet litt, så lempet jeg mine største byrder av skuldrene i en femti-minutters samtale med min fastlege, fikk så henvisning til psykolog og ble jevnlig fulgt opp av fastlegen i ettertid. Anonymkode: b99ca...8d6 6
OPIgirl Skrevet 9. juli 2019 #16 Skrevet 9. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig glad jeg ikke har en slik lege. Han var FOR flink. Anonymkode: 94baa...391 Nå har jeg hørt det også. 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #17 Skrevet 9. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bra. Kan du finne på et eller annet å anmelde ham for? Anonymkode: cac26...a9e «Jeg vil gjerne anmelde min fastlege for å bry seg om pasientens helse, og fordi han gir beskjed når han har ferie» 😂 Anonymkode: 3da80...b7c 11
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #18 Skrevet 9. juli 2019 Fordi han vil tilby deg hjelp/samtale med han før han går ut i ferie. Det må jeg si var utrolig omtenksomt av denne legen. Anonymkode: b78eb...3c6 7
Silva Pluvialis Skrevet 9. juli 2019 #19 Skrevet 9. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle polikliniske notater sendes elektronisk til fastlege, både fra somatikken og psykiatrien - hvertfall i Helse Sørøst. Det kan ofte være viktig informasjon i slike notater, som fastlegen skal følge opp videre. Ellers virker jo fastlegen din bare som en real kjernekar som bryr seg om deg, og vil at du skal vite at du kan komme til han hvis du hat behov for noen andre å prate med. Informerer til og med om ferien sin - det er fastlegen sin det! Men selvfølgelig, du kan jo velge å vinkle det som noe rart og suspekt som du gjør her. Anonymkode: c3f40...b66 Hele journalen sendes da ikke til fastlege??! Bare epikriser 2
Kitcat Skrevet 9. juli 2019 #20 Skrevet 9. juli 2019 For en flink og omtenksom lege du har. Ser ingen grunn til at du skal tolke noe negativt inn i dette, annet enn at legen følger grundig opp og er på tilbudssiden. Mulig du sliter med paranoide tendenser og at det er grunnen til at du stiller spørsmål ved legens henvendelse til deg....? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå