Gå til innhold

Gravid med soppinfeksjon! (Canasten behandling)

Fremhevede innlegg

Gjest Traktorkusken
Skrevet

Hei, damer! Hvordan brukte dere denne her? Stappet dere inn den store pilla inn i skjeden, uten den applikatoren, eller droppet dere den? Dyttet dere den langt inni? 

image.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Har også Canesbalance Gel, hva burde jeg bruke? Har fått time hos jordmor på onsdag, men det svir veldig og klør. Er sikker på jeg har soppinfeksjon, da jeg har hatt noen infeksjoner tidligere.

Skrevet

Jeg brukte krem :) fungerte fint. Kan du ta kapsler ved graviditet?

Gjest Traktorkusken
Skrevet
6 minutter siden, Emma89 skrev:

Jeg brukte krem :) fungerte fint. Kan du ta kapsler ved graviditet?

Er ikke sikker, står bare at man ikke skal bruke applikatoren og bruke krem utenpå 1-2 uker. Er det jeg er så usikker på😞 om jeg skal bruke den 500mg tabletten som skal inn vaginalt eller bare bruke kremen🙈 

Skrevet
7 minutter siden, Traktorkusken skrev:

Er ikke sikker, står bare at man ikke skal bruke applikatoren og bruke krem utenpå 1-2 uker. Er det jeg er så usikker på😞 om jeg skal bruke den 500mg tabletten som skal inn vaginalt eller bare bruke kremen🙈 

Fant dette; 

"Du skal kun bruke salven med canesten når du er gravid, for å ikke irriterer livmorhalsen. I tillegg er det lurt å kutte ut alt av sukker og gjær, for det er soppen veldig glad i. Vi pleier å anbefale en krem med snille tarmbakterier, for å bygge opp et godt klima i skjeden (Cervagyn fra Bio care, den kan kjøpes på Helsekosten)" 

Jeg var til legen og han ba meg bruke krem, hvert fall:p fy fader som jeg hatet sopp. Aldri hatt det tidligere også bare blomstret den vilt annen hver uke i en periode. Bah 😂🙊

• Liker 1
Gjest Traktorkusken
Skrevet
19 minutter siden, Emma89 skrev:

Fant dette; 

"Du skal kun bruke salven med canesten når du er gravid, for å ikke irriterer livmorhalsen. I tillegg er det lurt å kutte ut alt av sukker og gjær, for det er soppen veldig glad i. Vi pleier å anbefale en krem med snille tarmbakterier, for å bygge opp et godt klima i skjeden (Cervagyn fra Bio care, den kan kjøpes på Helsekosten)" 

Jeg var til legen og han ba meg bruke krem, hvert fall:p fy fader som jeg hatet sopp. Aldri hatt det tidligere også bare blomstret den vilt annen hver uke i en periode. Bah 😂🙊

Er veldig slitsomt, så skjønner hva du prater om😂😩 men da skal jeg ikke bruke den store gule opp i skjeden? Har ikke gjort det enda, men var på tur til å stappe den oppi med fingrene da det står at man ikke skal bruke applikator🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen å stappe den opp med en finger. 

Anonymkode: 03094...62e

Gjest Traktorkusken
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av legen å stappe den opp med en finger. 

Anonymkode: 03094...62e

Var du i 1.trimester da?😊

Skrevet
1 minutt siden, Traktorkusken skrev:

Det husker jeg ikke. Vil tippe andre. 

Gjest Traktorkusken
Skrevet
Akkurat nå, Frostrose skrev:

Det husker jeg ikke. Vil tippe andre. 

Ok, takk for svar😘

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, Traktorkusken said:

Ikke meg du spurte, men tror jeg var det. Meg en mente uansett at jeg hadde ventet for lenge med å bruke noe annet enn krem

Anonymkode: f0183...1b6

Gjest Traktorkusken
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spurte, men tror jeg var det. Meg en mente uansett at jeg hadde ventet for lenge med å bruke noe annet enn krem

Hva skjedde da? Ble du ikke kvitt sopp?😊

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Traktorkusken said:

Hva skjedde da? Ble du ikke kvitt sopp?😊

Ikke mef bare krem nei. Ble kvitt med pille.

Skrevet

Jeg dyttet den bare rett innenfor skjedeåpningen, men hadde kjempe dårlig samvittighet. Brukte ikke kremen, synes ikke den har noe effekt på meg i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...