AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Blir helt sprø av mannen min, som konstant krangler med barna, terger dem og generelt lager dårlig stemning i familien. Barna er 5 og 7 år, og nå er det gått så langt at den eldste har begynt å spørre meg hvorfor pappa ikke greier å oppføre seg som en voksen... Mannen min er oppvokst med en utrolig kjip stefar som behandlet han dårlig, så jeg tipper han er en dårlig far selv fordi han aldri har hatt gode forbilder. Han har gått på flere ulike foreldrekurs på helsestasjonen, vi har vært i familieterapi og han og jeg har hatt utallige samtaler om dette. Men han greier tydeligvis ikke endre seg (evt tror jeg dessverre selv at han mener han er en super-pappa og ser ikke hvor dysfunksjonelt dette er...) Han er aldri voldelig mot barna, men han erter dem (later som han skal ta godteriet deres, tar på dem feil pysj (tar på det andre barnets pysj), hermer etter dem o.l. Alle disse tingene gjør (selvsagt) at barna blir sure og grinete, og jeg blir også sur fordi jeg synes det er så meningsløst. Han girer dem også voldsomt opp med kiling, som omtrent er den eneste «leken» han gidder å gjøre med dem. Det gjør han typisk helt på slutten av dagen, når barna allerede er slitne. Så ender det med at en av dem slår seg eller barna begynner å krangle med hverandre fordi de er blitt så hausset opp av han. Da blir han sur på barna fordi han mener de oppfører seg dårlig Og nå har vi tre uker ferie sammen- jeg VET jo allerede nå at det blir tre tøffe uker Anonymkode: 43acd...79b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Jeg vet ikke om jeg helt forstod: er det slik at barna ikke ønsker å være med på leken og at han ikke tar et nei for et nei? Ellers vet jeg ikke helt om jeg så problemet her......? Anonymkode: 388bf...02b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Så skill deg fra han da. Anonymkode: 8d2fb...bf3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om jeg helt forstod: er det slik at barna ikke ønsker å være med på leken og at han ikke tar et nei for et nei? Ellers vet jeg ikke helt om jeg så problemet her......? Anonymkode: 388bf...02b Han erter og terger barna så de blir sure. Når de ber han stoppe, bare fortsetter han. Det skaper krangel, splid og dårlig stemning. Skjønner ikke helt hva som er så vanskelig å forstå med det?! ts Anonymkode: 43acd...79b 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så skill deg fra han da. Anonymkode: 8d2fb...bf3 Det er ikke noe alternativ. ts Anonymkode: 43acd...79b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe alternativ. ts Anonymkode: 43acd...79b Da får du leve med at han er så kjip med barna. Anonymkode: 8d2fb...bf3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Han tror vel at han er kul og jovial da. Du må kanskje bli sint og kjefte litt, mulig han forstår at det ikke er morsomt da Anonymkode: 9101a...94c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Er ikke noen unnskyldning at han har hatt dårlige forbilder, spør du meg. Mine foreldre er noen kron idioter uten selvinnsikt. Jeg vil kalle meg en god mor. Jeg skal værtfall ikke bli som dem. Anonymkode: c6f63...53d 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da får du leve med at han er så kjip med barna. Anonymkode: 8d2fb...bf3 Tror du han slutter å være kjip med barna bare fordi ts går fra han? For han kan jo umulig oppføre seg likt når han har samvær sant? 🙄 Anonymkode: 29e10...c81 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du han slutter å være kjip med barna bare fordi ts går fra han? For han kan jo umulig oppføre seg likt når han har samvær sant? 🙄 Anonymkode: 29e10...c81 Da får hun prate med han da, eller hvis hun vil ta det lengre så får hun involvere fv eller bv. Det er ikke mer enn det man kan gjøre. Anonymkode: 8d2fb...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Kjenner meg igjen med min mann....!! Har ingen gode tips.. holder på å bli sprø Anonymkode: 19dc9...d4f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 Å late som man tar godteriet,feil pysj og kiler di før leggetid er ting min mann også gjør med barna,ser virkelig ikke problemet. Er jo for tull,er jo ikke onsdkapsfullt. Anonymkode: a4144...855 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å late som man tar godteriet,feil pysj og kiler di før leggetid er ting min mann også gjør med barna,ser virkelig ikke problemet. Er jo for tull,er jo ikke onsdkapsfullt. Anonymkode: a4144...855 Men når det gjør at barna blir sure, grinete og det skaper krangel og dårlig stemning- synes du virkelig at det er greit?? Så det er jeg som er rar da, liksom, som ønsker hyggelig og vennskapelig stemning i hjemmet vårt? ts Anonymkode: 43acd...79b 5
Hactar Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han erter og terger barna så de blir sure. Når de ber han stoppe, bare fortsetter han. Det skaper krangel, splid og dårlig stemning. Skjønner ikke helt hva som er så vanskelig å forstå med det?! ts Anonymkode: 43acd...79b Du har ikke noe skikkelig provoserende du kan gjøre mot ham da, hvor du kan speile han og nekte å stoppe når han går lei? Og om han da tillater seg å bli sur, må du jo bare speile hans reaksjon på sure barn også. 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 Problemer er at du ikke slapper av rundt dem. La dem få leke og herje. Hvorfor blir dem sur og grinete egentlig? La mannen ordne opp sure miner og bare slapp av, du. Anonymkode: 56aec...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #16 Skrevet 8. juli 2019 I det minste godt å høre at vi er flere som har slike menn Anonymkode: 3bb29...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #17 Skrevet 8. juli 2019 Skjønner godt at det renner over for barna. Ser han virkelig ikke når nok er nok? Når barna ikke finner oppførselen hans morsom lenger? Tror det er på tide med en skikkelig alvorsprat med god gammeldags kjefting, for det virker jo ikke som at fornuft trenger inn til han. Anonymkode: 29e10...c81 2
DMS Skrevet 8. juli 2019 #18 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når det gjør at barna blir sure, grinete og det skaper krangel og dårlig stemning- synes du virkelig at det er greit?? Så det er jeg som er rar da, liksom, som ønsker hyggelig og vennskapelig stemning i hjemmet vårt? ts Anonymkode: 43acd...79b Det er no klassiske knep for å få barna til å le, men barna har tydelegvis vokse ut av den typen humor. Kanskje du kan gjere han merksam på det? Kiling er i same kategori, når barnet seie det i ikkje likar det, sjølv om det ler så må ein høre på barnet. Kilelatter kan vere veldig ubehageleg og dermed ikkje gøy. For å sitere noko bestemor mi sa til mamma: «få ungane i seng før faren kjem heim og øse dei opp». Trur rett og slett at ein del fedre ikkje heilt klarer å ta innover seg at barn har andre behov enn voksne på det å få hjelp til å finne kveldsroa for å kunne få ei god natts søvn. 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #19 Skrevet 8. juli 2019 Vær skikkelig plagsom mot ham og ikke slutt selv om han blir sur og sier slutt flere ganger. Til slutt når han er på bristepunktet spør du om han skjønner nå hvordan barna har det når han driver på. Barnslig ja, men du må nok ned på hans nivå for at det skal gå inn... Anonymkode: bfa64...501 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #20 Skrevet 8. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han erter og terger barna så de blir sure. Når de ber han stoppe, bare fortsetter han. Det skaper krangel, splid og dårlig stemning. Skjønner ikke helt hva som er så vanskelig å forstå med det?! ts Anonymkode: 43acd...79b Mannen gjør dette og. Når det ender med grining sier jeg ifra hardt. Ja han blir sur men man kan ikke godta alt heller Anonymkode: 24e26...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå