AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Hvor lenge ventet dere med å flytte sammen? Var det noen av dere som flyttet inn til den andre, eller skaffet dere en ny felles bolig sammen? Føler du idag at valget var rett, eller er det noe du angrer på? Anonymkode: a5219...67e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Ikke flytt sammen Anonymkode: 4b080...b86 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Flyttet sammen etter halvannet år. Fant ny felles bolig. Holdt i ett år, før det ble brudd. Aldri mer! Anonymkode: 1e2b7...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flyttet sammen etter halvannet år. Fant ny felles bolig. Holdt i ett år, før det ble brudd. Aldri mer! Anonymkode: 1e2b7...7dc Nå i ettertid, tror du forholdet hadde vart hvis dere ikke ble samboere? Anonymkode: a5219...67e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Hvis du vil bevare forholdet så ikke flytt sammen. Anonymkode: 84400...24a 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Han og barna flyttet inn etter 4 år. Tok alt veeeeeeldig sakte og mye i barnas tempo. Vi har holdt sammen som samboere på 10ende året og alle er fornøyde😊 Anonymkode: 92dc5...e13 2
Lycka Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Vi flyttet sammen etter to år, først inn i mitt rekkehus, senere kjøpte vi hus sammen. Vi har fire barn til sammen (to hver) og har vært sammen i over åtte år nå. Gifter oss i september, så helt umulig å få det til er det ikke 😉 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 For oss er det uaktuelt å flytte sammen før barna har flyttet ut. Det blir for mye kaos og ingen av oss ønsker å dra barna gjennom nok et (potensielt) brudd. Vi har vært sammen i 7 år nå. Anonymkode: b6325...c67 1
Marisana Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Vi flyttet sammen etter fire måneder, han har ei datter på fire år fra før. Vært sammen i 1 1/2 år nå, og har ei datter sammen født desember 2018.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 Flyttet sammen etter 2,5 år. Flyttet inn i mitt hus, det hadde jeg kjøpt etter skilsmissen så var ' nøytral grunn'. Kikket på noen hus i nærområdet, men landet på å bygge ut mitt hus for å få plass til alle. Hans hus var ikke aktuelt pga beliggenhet/ ikke mulig å bygge ut. For oss ble tidspunktet riktig. Både for å sikre at hans eldste barn rakk å bo seg inn i ' nytt hus' før hun flyttet ut for å studere utenbys. Ville at dette skulle føles som hjemme for henne før hun forlot redet. Dessuten kom ikke forholdet noe videre siden samværsordningene var usynkroniserte. Ved å flytte sammen, kunne samværsordningene som var etablert med barnas andre foreldre være som de var. Vi har ikke felles barn. Hittil vært sammen i drøyt åtte år. Anonymkode: 220f0...2d5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #11 Skrevet 9. juli 2019 Flyttet sammen etter 2 år, spent på framtiden... Anonymkode: 839aa...5c0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #12 Skrevet 9. juli 2019 Flyttet sammen etter halvannet år. Kjøpte nytt bosted. Bor fortsatt sammen fire år senere og angrer ikke. Barna er jevnaldrende og bestevenner. Har kun to barn da, og de gikk fortsatt i barnehage da vi flyttet sammen. Hadde nok brukt lengre tid dersom barna var eldre. Anonymkode: 550d6...84d
Kalevala Skrevet 9. juli 2019 #13 Skrevet 9. juli 2019 Vi har ikke flyttet sammen ennå. Bor hver for oss på tolvte året nå. Vi flytter sammen når alle barna har flyttet ut. Dvs. om ca. 3 år. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #14 Skrevet 9. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå i ettertid, tror du forholdet hadde vart hvis dere ikke ble samboere? Anonymkode: a5219...67e Det vet jeg ikke. Grunnen til bruddet var at han hadde barn fra før. Ikke barnet, men hans forventninger til meg, mors forventninger til meg, og også barnets forventninger til meg. Jeg ble plutselig en hushjelp/barnevakt, uten å ha bedt om det. Han hadde ingen slik rolle ovenfor mitt barn. Anonymkode: 1e2b7...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #15 Skrevet 9. juli 2019 Vi flyttet sammen etter litt over 2 år. Inn i hans bolig. Han har to barn og jeg et barn. Jeg hadde ikke gjort det igjen, for det har vært mye utfordringer. Han og eks er mye i konflikt, som gjør det vanskelig å bo 50/50. Så er vi i tillegg. Nå har vi bodd sammen i 5 år. Anonymkode: e98ac...1a9
A.M. Skrevet 9. juli 2019 #16 Skrevet 9. juli 2019 - Hvor gamle er barna? - Liker alle parter, barn og voksne, hverandre? - Har dere felles syn på barneoppdragelse, rydding, leggetider, skjermtid, hvor mye alle skal gjøre i huset? - Har dere snakket om -og blitt enige - økonomi? Jeg har to barn i tidlig tenårene og kommer ikke til å flytte sammen med kjæresten før de er ute av huset. Jeg liker å ha det bra med både barna og kjæresten, og ser ingen grunn til å rote det til. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #17 Skrevet 9. juli 2019 Vi flyttet i eget hus ett år etter vi hadde møtt hverandre. Totalt 4 barn. Gått veldig fint med alle, barna var under 6 år hele gjengen den gang. Er på sjette året nå og valgte å ta sjansen pga. Skolestarten til første mann ut. Slik at det ikke ble bytting av skole, men nå som barna er større så hadde jeg ikke gjort det igjen så kjapt. Anonymkode: 09732...ff0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #18 Skrevet 9. juli 2019 Vi flyttet sammen etter 4 år. Barna (2 hver) var da mellom 6 og 10 år. Det har gått veldig bra. Vi har nå bodd sammen i 4 år, gift i 3 år. Barna går veldig bra sammen, så der har det vært lite utfordringer. Anonymkode: 3318e...6ec
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #19 Skrevet 9. juli 2019 1 time siden, A.M. skrev: - Hvor gamle er barna? - Liker alle parter, barn og voksne, hverandre? - Har dere felles syn på barneoppdragelse, rydding, leggetider, skjermtid, hvor mye alle skal gjøre i huset? - Har dere snakket om -og blitt enige - økonomi? Jeg har to barn i tidlig tenårene og kommer ikke til å flytte sammen med kjæresten før de er ute av huset. Jeg liker å ha det bra med både barna og kjæresten, og ser ingen grunn til å rote det til. Per dags dato er vi enige om pkt 3 i teorien, men ikke i praksis. Det er ikke aktuelt med noe samboerskap før det punktet er oppfylt, dvs tidligst om ett år, men mer sannsynlig om 1,5 - 2 år. (De andre punktene er uproblematiske) Jeg setter pris på alle som deler sine erfaringer, både gode og dårlige. ❤️ Anonymkode: a5219...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå