Gjest vet ikke Skrevet 5. mai 2005 #1 Del Skrevet 5. mai 2005 Det er så mye å tenek på. Har vært gift i 7 år (er snart 29) og har ferdig hovedfag. Har slitt mye for å få jobb de siste 2,5 årene, og avslutter et ettårig vikariat på ettersommeren. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har søkt jobb etter jobb, men får avslag. Vi ønsker barn. Jeg har funnet ut at jeg ikke nødvendigvis kan bli gravid med egen hjelp. Det kan mao ende med mediaisner eller prøverør. Og det er jo en lang prosess. Derfor tenkte vi at vi skulle begynne nå. Men det gjør det jo vanskelig å søke jobber, både med tanke på at det er flaut om jeg får et nytt ettårig vikariat og ikke kan gå det ferdig, og med tanke på opparbeiding av permisjonspenger. Om jeg skal vente til jeg får fast jobb kan jeg risikere å vente lenge, har alt ventet i nesten 3 år. Mannen min har heldigvis en fast jobb som betaler over 300.000, vi har heller ikke hatt problemer med å betale regninger og slikt når jeg har gått ledig. Jeg misliker tanken på å sette livet på hold i søken etter jobb, særlig om det viser seg at det å få barn er en svært langvarig prosess for oss (ønsker oss jo mer enn ett barn også). Alderen går ikke min vei. Vil jo uansett ikke bli gravid før i juni en gang Om jeg får en ny jobb i august/september og jeg er frisk (er aldri syk, og min mor har hatt 3 friske svangerskap), vil jeg jo ikke gå ut i perm før mars. Dessuten tror jeg nok ikke jeg blir gravid så raskt, siden jeg sjelden har eggløsning. Ville dere turt å prøve å få barn nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. mai 2005 #2 Del Skrevet 5. mai 2005 Ja, om jeg ønsket meg barn sterkt nå. Ville jeg ikke hatt noen problemer med det om jeg hadde vært i din situasjon. Tror det hadde gått ganske så bra, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. mai 2005 #3 Del Skrevet 5. mai 2005 Kjør på! Du har faktisk rett til å være gravid og få barn i en jobb. Kanskje du ikke blir gravid også setter du jobbsøken på hold? Blir du gravid rett etter en ansettelse er det jo bare å si at det ikke var planlagt. Ja takk, begge deler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå