Gjest LoisLane Skrevet 30. august 2002 #1 Skrevet 30. august 2002 Sambo hadde kjøpt mango i dag, det har vi ikke så ofte. Og jeg husket raskt hvorfor: Jeg skjønner ikke helt hvordan man får ut den store steinen midt i! Hvordan skal man spise mango?
maiaa Skrevet 31. august 2002 #2 Skrevet 31. august 2002 Det er flere måter å spise den på , men jeg liker best å skjære kjøttet i små terninger som jeg spiser med gaffel. Først skjærer jeg av skallet på halve siden, deretter kutter jeg denne halvdelen på langs og på tvers, slik at det blir et "rutemønster". Skjærer så halvdelen av, langs steinen, og får fine terninger. Jeg gjør det samme på den andre siden, og så skjærer jeg av det som er til overs.... (hmmm.... dette ble dårlig forklart, men jeg håper det ble LITT forståelig...) Kjøttet som er igjen på steinen liker jeg å gnage av... men husk å ha tanntråd klart, for det setter seg i tennene!!!
Gjest LoisLane Skrevet 31. august 2002 #3 Skrevet 31. august 2002 Takk! Skjønte faktisk hva du mente, nå blir det mer mango på mandag!
Gjest care Skrevet 31. august 2002 #4 Skrevet 31. august 2002 mango er veldig godt å ha i en blender sammen med andre frukter, det blir kjempegode jucier av det.....
Rampoline Skrevet 31. august 2002 #5 Skrevet 31. august 2002 En annen måte å spise mango på er å skjære av en halvdel langsmed steinen (med skallet på), slik at man får en slags "båt". Skjær "rutemønster", som maiaa forklarte, i fruktkjøttet, men ikke gjennom skallet. Vreng så båten så innsiden kommer ut, og da får man et slags mango-piggsvin. Rutene kan nå tas av med en liten gaffel og nytes. (Dette var sinnsykt vanskelig å forklare! ) Eller man kan skrelle skallet av den ene halvdelen, og skjære av kjøttet langsmed steinen. Dermed sitter man der med masse mangokjøtt som du kan kutte i små eller store biter, alt etter som. Det med tanntråd er et supert tips, forresten. Svært god å ha i nærheten.
Olivia Skrevet 1. september 2002 #6 Skrevet 1. september 2002 du burde prøve pakistansk mango. Den med helt gult skall. Den er mye bløtere,da syns jeg det er best å bare rive av skall etter hvertsom du spiser (den er så bløt at skallet ikke trenger skjæres av) og så bare slurpe i seg *nam* Bare husk å ha masse papir tilgjengelig!! ellers så pleier jeg og gjøre sånn som rampoline gjør, og det jeg ikke får med i "piggsvinet" gnager jeg fra steinen. Og tannpirker er kjekt å ha ja :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå