Gå til innhold

Mystery Shopper.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har snust litt på det. Er det noen her som er det og vil dele noen erfaringer?

Anonymkode: 3903f...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg. Driver ikke med det nå, har ikke tid pga full jobb og små barn. Jeg gjorde det for moro skyld, men timebetalingen er dårlig. 

Anonymkode: afdd5...44a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok, men mye jobb for lite lønn siden det tar tid å komme seg rundt pluss at man skal skrive rapport etterpå. Du kan få noe transport dekket da. 

Anonymkode: 36ac9...855

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev med det i noen år. Synes det morsomt. Vil ta det opp igjen ved en senere anledning. Ikke all verden betalt, men godt nok.

Anonymkode: 98fdb...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt ok, men mye jobb for lite lønn siden det tar tid å komme seg rundt pluss at man skal skrive rapport etterpå. Du kan få noe transport dekket da. 

Anonymkode: 36ac9...855

Jepp, pluss at oppdragene krever litt forberedelse. Man må huske hva man skal gjøre, nøyaktig hvilke ting man skal spørre om etc. Man får en detaljert beskrivelse av oppdraget, og følger man ikke den, blir ikke oppdraget godkjent.

Anonymkode: afdd5...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen oppdrag for noen år siden. Det var greit nok men som de andre skriver så er det ikke spesielt godt betalt. 

Anonymkode: 48ee1...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har snust litt på det. Er det noen her som er det og vil dele noen erfaringer?

Anonymkode: 3903f...b0f

Av ren nysjerrighet hva er dette for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil E skrev:

Av ren nysjerrighet hva er dette for noe?

Som hovedregel jobber en Mystery Shopper frilans, altså ikke rett på hverken sykepenger eller feriepenger. Så tar man oppdrag som "vanlig kunde", og tester ut kundeservicen i ulike butikker, spisesteder osv. Som hovedregel er man en fysisk "kunde" i butikk, men det kan også være oppdrag som skjer via mail, chat eller telefon.

Anonymkode: 9e022...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært MS i mange år, men har etterhvert funnet ut at jeg prioriterer et par byrå som gir noenlunde skikkelig betalt. Med noenlunde skikkelig betalt, mener jeg alt fra kr 150 til 300 per oppdrag. De lavest betalte er oppdrag som inkluderer varekjøp, og da gjerne for kr 250 - 600. Foretrekker slike oppdrag, for da kjøper jeg noe jeg uansett trenger, og får refundert penger for utlegget. 

Jeg var nok mye mer ivrig før, og tok oppdrag med reisevei, og da ble jo selvsagt timebetalingen ganske laber. Nå tar jeg oppdrag som jeg kan kombinere med andre ting, eller som er i nærheten av der jeg bor.

Som andre skriver, så kreves det en del tid på å sette seg inn i oppdragene, men ettersom mange oppdrag går igjen måned etter måned, går mye på autopilot etterhvert. Jeg kan fint klare å sette meg inn i et oppdrag, utføre og skrive en rapport på en liten time, og da er ikke timebetalingen så ille. Men selvsagt, besvarelsen skal være skikkelig, både i innhold og ordbruk, så det blir ikke mange oppdrag om man viser at man er hastig og lystig.

Anonymkode: 9e022...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man rapportere som anonym eller får alle vite hvem du er? Seff sjefen vet det..

Anonymkode: 3903f...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man det? :)

Anonymkode: 87ac5...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som hovedregel jobber en Mystery Shopper frilans, altså ikke rett på hverken sykepenger eller feriepenger. Så tar man oppdrag som "vanlig kunde", og tester ut kundeservicen i ulike butikker, spisesteder osv. Som hovedregel er man en fysisk "kunde" i butikk, men det kan også være oppdrag som skjer via mail, chat eller telefon.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man rapportere som anonym eller får alle vite hvem du er? Seff sjefen vet det..

Anonymkode: 3903f...b0f

Byrået vet selvsagt hvem du er, men hovedpoenget med Mystery Shopping er jo at du opptrer på en slik måte at ansatte ikke fanger opp at du tester ut kundeservicen. I noen tilfeller, hvis du f eks ringer et forsikringsselskap, vil navnet ditt bli registrert. Det kan bety at du ikke kan utføre lignende oppdrag på noen måneder. Jeg prøver å unngå slike oppdrag, nettopp fordi det kan lage krøll for meg privat hvis jeg ønsker å bytte over til det selskapet.

Anonymkode: 9e022...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man rapportere som anonym eller får alle vite hvem du er? Seff sjefen vet det..

Anonymkode: 3903f...b0f

Vi har det hver måned, absolutt ingen får vite noe om personen som handler hos oss :)

Anonymkode: ef461...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man rapportere som anonym eller får alle vite hvem du er? Seff sjefen vet det..

Anonymkode: 3903f...b0f

Bedrifter ansatte byråer som igjen ansetter sine mystery shoppere. Byrået vet hvem du er, men bedriften du drar i får ikke vite det. De får rapporten som byrået setter sammen utfra svarene de får. 

Jeg synes det er lett. Mange ting man skal svare på, går igjen. 

Men Bunnpris-oppdragene her liker jeg ikke. De vil ha så mye dokumentert, og med over 100 produkter som ikke er i hyllene, blir det mange bilder å ta og sende til byrået. 

Om betalingen, så tenker jeg at det er som oftest tid jeg uansett hadde kastet bort på noe annet unyttig. Så hvorfor ikke tjene noen kroner og få vite litt om hvordan mange bedrifter måler sine ansatte og hva de vil skal ytes av service og rengjøring, produktplasseringen osv. Mye spennende der å lære synes jeg. 

Har også vært gøy å prøvekjøre biler, handle klær og sminke man får refundert (men beholder). 

Anonymkode: 98fdb...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedrifter ansatte byråer som igjen ansetter sine mystery shoppere. Byrået vet hvem du er, men bedriften du drar i får ikke vite det. De får rapporten som byrået setter sammen utfra svarene de får. 

Jeg synes det er lett. Mange ting man skal svare på, går igjen. 

Men Bunnpris-oppdragene her liker jeg ikke. De vil ha så mye dokumentert, og med over 100 produkter som ikke er i hyllene, blir det mange bilder å ta og sende til byrået. 

Om betalingen, så tenker jeg at det er som oftest tid jeg uansett hadde kastet bort på noe annet unyttig. Så hvorfor ikke tjene noen kroner og få vite litt om hvordan mange bedrifter måler sine ansatte og hva de vil skal ytes av service og rengjøring, produktplasseringen osv. Mye spennende der å lære synes jeg. 

Har også vært gøy å prøvekjøre biler, handle klær og sminke man får refundert (men beholder). 

Anonymkode: 98fdb...846

Enig i mye av dette! Spesielt det å prøvekjøre bil var gøy. Jeg liker skuespillerbiten, særlig de gangene man må finne på en «dekkhistorie». 

Men med tre barn og full jobb har jeg absolutt ikke noe tid til overs, så jeg kunne ikke prioritere å fortsette. 

Anonymkode: afdd5...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...