Gå til innhold

Fri m lønn når skolen har plandag

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

En venninde av meg jobber på A-hus. Der hadde de fått beskjed om at de har krav på fri med lønn når skolen, SFO eller barnehagene har strengt pga planleggingsdag.

Noen andre som har hørt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Dette lurer jeg også litt på. Der jeg jobber har vi rett på ti dager omsorgspermisjon hvert år. Kan disse brukes til planleggingsdager, altså?

Vi må avspasere eller bruke feriedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Men er omsorgspermisjonen de samme ti eller tyve dagene man brukes ved barnets sykdom?

Eller går det i tilfelle under de dagene man kan søke om velferdspermisjon, altså den samme kboten som ved fex dødsfall...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
En venninde av meg jobber på A-hus. Der hadde de fått beskjed om at de har krav på fri med lønn når skolen, SFO eller barnehagene har strengt pga planleggingsdag.

Noen andre som har hørt om dette?

Ja, det stemmer det! Sånn er det på min jobb også. Er barnehagen/sfo stengt pga plandag, så har man krav på lå være hjemme med barnet, med lønn. Det går visst under omsorgspermisjon.

Jeg har aldri tatt ut fridager/avspasering i forbindelse med at sfo eller barnehage har vært stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Men er omsorgspermisjonen de samme ti eller tyve dagene man brukes ved barnets sykdom?

Eller går det i tilfelle under de dagene man kan søke om velferdspermisjon, altså den samme kboten som ved fex dødsfall...?

De 20 dagene du kan ta ut ved dødsfall, er i min tariffavtale omtalt som pleie av pårørende i terminalfase eler noe sånt.

Omsorgspermisjon går ikke av de ti dagene som er for sykt barn.

Jeg har tittet litt i vår tariffavtale og der står det veldig rundt noe sånt som at ved særlige årsaker innvilges inntil 10 (12) dager med omsorgspermisjon pr år.

Jeg tror jeg prøver meg og sender inne nesøknad når planleggingsdagene kommer til høsten.

Kanskje jeg til og med tar en telefon til arbeidstilsynet på fredag. De kan utrolig mye om slike regler og er en nøytral part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melk

Det er i den siste kvoten (mao ikke barns sykdom, den står fast). det er litt ulikt fra sted til sted hva som dekkes innunder omsorgspermisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...