Gå til innhold

Tuppen av tåa er nummen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har tuppen av ene stortåa mi vært litt "nummen". Jeg har følelse der, men det føles litt som om når foten har sovnet, bare at det kun er på tuppen. Noen som har opplevd dette før eller vet hva det kan være? Jeg har ikke brukt føttene til noe spesielt i det siste, alt har vært som det pleier. Er dette noe å plage legen med eller skal jeg bare glemme det? :fnise::vetikke:

Anonymkode: d4593...ce3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Er tåa kald? Har du massert den?

Anonymkode: b18e8...3fe

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er tåa kald? Har du massert den?

Den er ikke kald! Har samme temperatur som resten av foten. Har massert mye, men skjer ingenting

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke kald! Har samme temperatur som resten av foten. Har massert mye, men skjer ingenting

Har du brukt stramme sko? Har du sår/blemmer/mørke flekker? Er fargen på negl normal? Er det kun den ene tåa som er problemet, eller har du mer plager? 

AnonymBruker
Skrevet

Drop-finger i tå? Går det an?

Anonymkode: 487f8...b9d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drop-finger i tå? Går det an?

Anonymkode: 487f8...b9d

Vet ikke, men hvis det var det så ville TS merket på veldig redusert/ingen bevegelighet i ytterste ledd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nummen i hender, føtter og i munnen, de mistenker nedsatt nevrologisk funksjon så er i ferd med å få utredning. Jeg har gått lenge med min nummenhet. Kan være du har en nerve i litt klem ett eller annet sted og det kan jo komme fra en nerve ett annet sted en i tåa, så jeg hadde sett an litt om det gav seg eller så hadde jeg sjekket med en lege.

Anonymkode: a8d19...b54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt stramme sko? Har du sår/blemmer/mørke flekker? Er fargen på negl normal? Er det kun den ene tåa som er problemet, eller har du mer plager? 

Nei, har for det meste vært hjemme og ikke gått noe særlig i sko. Har ingen sår eller noen andre symptomer. Kun den ene tåa.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, har for det meste vært hjemme og ikke gått noe særlig i sko. Har ingen sår eller noen andre symptomer. Kun den ene tåa.

Da ville jeg sett det an i et par-tre uker. Går det over, så bra. Skjer det ingenting ville jeg oppsøkt lege. Blir du verre, eller nummenheten sprer seg til andre tær eller oppover fotbladet, så er det bare å ringe lege snarest.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser dette er en stund siden, men jeg opplever akkurat dette nå. Gikk det over hos deg? Hva gjorde du evt hvis ikke?

Anonymkode: 1b726...0da

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter også med dette. Vært i over en måned. Gikk til lege, han sa jeg skulle fjerne all træl fra foten og se om det hjalp. Men hvorfor skulle det påvirke så mye? Jeg går ikke med trange sko og bruker ikke sko på jobb. 

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hei, jeg sliter med dette akk nå, gjort det i 2 dager. Hva skjedde med dere???🙏

• 1 måned senere...
Skrevet
ngillwsp252 skrev (På 29.7.2024 den 19.02):

Hei, jeg sliter med dette akk nå, gjort det i 2 dager. Hva skjedde med dere???🙏

Haha jeg også. Er 26 uker gravid, fikk det plutselig i går etter jeg tok en stor runde med vask og rydding i huset. Kan hende det er irritasjon av negler? At det har blitt trykk? Jeg skjønner ingenting selv. Er ikke vondt, bare nummen følelse samtidig som jeg har følelse

Skrevet
Cathinshadow skrev (På 17.8.2023 den 20.56):

Jeg sliter også med dette. Vært i over en måned. Gikk til lege, han sa jeg skulle fjerne all træl fra foten og se om det hjalp. Men hvorfor skulle det påvirke så mye? Jeg går ikke med trange sko og bruker ikke sko på jobb. 

Hvordan gikk det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2019 den 19.48):

De siste dagene har tuppen av ene stortåa mi vært litt "nummen". Jeg har følelse der, men det føles litt som om når foten har sovnet, bare at det kun er på tuppen. Noen som har opplevd dette før eller vet hva det kan være? Jeg har ikke brukt føttene til noe spesielt i det siste, alt har vært som det pleier. Er dette noe å plage legen med eller skal jeg bare glemme det? :fnise::vetikke:

Prøver å se om du får varsel. Vet du årsaken?

Skrevet

Jeg blir nummen av og til i tær, går over med bevegelse med mindre en nerve er i klem.

Anonymkode: 9b89a...b80

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg blir nummen av og til i tær, går over med bevegelse med mindre en nerve er i klem.

Anonymkode: 9b89a...b80

Jeg fikk det i går da jeg hadde vasket stellebordet, men det er der enda

Skrevet

Jeg sliter med dette. Er nummen i halve tuppen av begge storetærne. Legen sa jeg er plattfot og må få laget spesialsåler så jeg får støttet opp. Er nok noen nerver i klem. Jeg har ikke somlet meg til å få laget såler ennå, men denne tråden minnet meg på det. Får bestille meg en time. 

Anonymkode: af901...9eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sliter med dette. Er nummen i halve tuppen av begge storetærne. Legen sa jeg er plattfot og må få laget spesialsåler så jeg får støttet opp. Er nok noen nerver i klem. Jeg har ikke somlet meg til å få laget såler ennå, men denne tråden minnet meg på det. Får bestille meg en time. 

Anonymkode: af901...9eb

Meg og 😆😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...