AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Ect.? Jeg jobber selv på Europris. Jeg har mine ansvarsområder som jeg er drillet på og kan alt på innpust og utpust. Vi som har ansvar er ikke til en hver tid på jobb og det er ikke alle områder som har en ansvarlig, typ leker, reise. I tillegg har vi ansvar og jobb som å dekke hele butikken for å få ut varer, rydde, og være alt mulig mann, sitte i kasse osv. Men vi klarer dessverre ikke å være 100% på alt.. Nå har folk i det siste kjeftet på for jeg ikke vet hvordan å lage vin. Jeg har da tilbydd meg å ringe nummeret for hjelp som vi har til spørsmål, som også kunder kan benytte seg av. Dette er ikke godt nok. Ok. Kjeft fordi jeg vet ikke om ett av våres transportbur har god nok plass til kundens hund, da de sto mellom to størrelser. Kjeft fordi jeg ikke kan mer enn som står i bruksanvisning på diverse verktøy. Og lista er lang. Det er mye jeg kan, men også mye jeg ikke kan. Vi har varer som kommer og går. Altså.. Hvis en går til billigkjede, forventer en da at alle på gulvet skal ha kunnskap om alle produkter? Hvis jeg går i en billigbutikk selv så har jeg gjort min research for å slippe å henvende meg til fagbutikker med høyere priser. Jeg vet også at mange ansatte har små stillinger som gjør at de har mindre mulighet til å sette seg inn i ting og mindre erfaring er bygget opp. Hvis jeg går på en billigkjede så verdsetter jeg hvor mye personen prøver å hjelpe, selv om jeg ikke får ett endelig svar... Og ofte har folk ansvarsområder så at de ikke kan alt på ett område som de ikke er ansatt på virker ikke ut som folk skjønner. Går en på obs så kan en ikke forvente at den som fyller på melk skal kunne noe om vaskemiddel og turbukser. Hvis den kan, så er det jo bare flott. Vi er mange som kan mye på jobb her, men alle kan desverre ikke alt til enhver tid. Hvorfor forstår folk ikke dette? Anonymkode: 438a1...e9e 1
visp Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 De vet ikke engang om de har noe på lageret ("og vet ikke hvor jeg skal begynne å lete"), så ville aldri spurt noe nærmere om et produkt. Nå snakker jeg spesifikt om Biltema. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Akkurat nå, visp skrev: De vet ikke engang om de har noe på lageret ("og vet ikke hvor jeg skal begynne å lete"), så ville aldri spurt noe nærmere om et produkt. Nå snakker jeg spesifikt om Biltema. Biltema her har PCer i butikken som kunder kan bruke for å finne det dem trenger, men vet ikke om de har det i alle. Anonymkode: 438a1...e9e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Jeg synes Europris Pluss i min by er ett av de stedene hvor jeg får best service. Betjeningen i de ulike avdelingene undersøker og sjekker for meg når det er noe jeg lurer på. De smiler og jeg smiler. Kanskje jeg 'bare' har vært heldig? Jeg tror ikke det. Er innom der med jevne mellomrom. Anonymkode: efbd5...e02 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ect.? Jeg jobber selv på Europris. Jeg har mine ansvarsområder som jeg er drillet på og kan alt på innpust og utpust. Vi som har ansvar er ikke til en hver tid på jobb og det er ikke alle områder som har en ansvarlig, typ leker, reise. I tillegg har vi ansvar og jobb som å dekke hele butikken for å få ut varer, rydde, og være alt mulig mann, sitte i kasse osv. Men vi klarer dessverre ikke å være 100% på alt.. Nå har folk i det siste kjeftet på for jeg ikke vet hvordan å lage vin. Jeg har da tilbydd meg å ringe nummeret for hjelp som vi har til spørsmål, som også kunder kan benytte seg av. Dette er ikke godt nok. Ok. Kjeft fordi jeg vet ikke om ett av våres transportbur har god nok plass til kundens hund, da de sto mellom to størrelser. Kjeft fordi jeg ikke kan mer enn som står i bruksanvisning på diverse verktøy. Og lista er lang. Det er mye jeg kan, men også mye jeg ikke kan. Vi har varer som kommer og går. Altså.. Hvis en går til billigkjede, forventer en da at alle på gulvet skal ha kunnskap om alle produkter? Hvis jeg går i en billigbutikk selv så har jeg gjort min research for å slippe å henvende meg til fagbutikker med høyere priser. Jeg vet også at mange ansatte har små stillinger som gjør at de har mindre mulighet til å sette seg inn i ting og mindre erfaring er bygget opp. Hvis jeg går på en billigkjede så verdsetter jeg hvor mye personen prøver å hjelpe, selv om jeg ikke får ett endelig svar... Og ofte har folk ansvarsområder så at de ikke kan alt på ett område som de ikke er ansatt på virker ikke ut som folk skjønner. Går en på obs så kan en ikke forvente at den som fyller på melk skal kunne noe om vaskemiddel og turbukser. Hvis den kan, så er det jo bare flott. Vi er mange som kan mye på jobb her, men alle kan desverre ikke alt til enhver tid. Hvorfor forstår folk ikke dette? Anonymkode: 438a1...e9e 2 minutter siden, visp skrev: De vet ikke engang om de har noe på lageret ("og vet ikke hvor jeg skal begynne å lete"), så ville aldri spurt noe nærmere om et produkt. Nå snakker jeg spesifikt om Biltema. Mange rare kunder som tror at når de er på butikken, så skal det ytes 150 prosent service selv om kunden fint kan søke opp varer selv foreks. Anonymkode: e1b29...dc2 3
applestories Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Forventer ikke inngående kunnskaper om produktet, mer av typen hva de har på lager, når de får inn noe, kunne sjekke om de har den i den fargen det var bilde av i kundeavisen, hvor i butikken jeg finner et-eller-annet. Og å finne pris på det som ikke er merket, men da må jeg virkelig ikke ha behov for produktet, for er det ikke priser, kjøper jeg ikke. Tenker at lange byttefrister er en konsekvens av at kunden oftere må gjøre en del av jobben med å finne ut om produktet passer eller ikke. 3
visp Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange rare kunder som tror at når de er på butikken, så skal det ytes 150 prosent service selv om kunden fint kan søke opp varer selv foreks. Anonymkode: e1b29...dc2 Ja, det skjer etter at jeg har lokalisert hylleplassen med hjelp av PC`n selv. Om det er tomt er det sjelden et skikkelig svar å få på om det faktisk er på lageret eller når det kan forventes inn. Det har skjedd flere ganger.
male32 Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Forventer ikke at ansatte skal vite noe om produktene butikken selger. Jeg gjør alltid nødvendig research på nettet før jeg skal kjøpe noe. Jeg har kun erfaring fra Elkjøp når jeg har bedt om hjelp til noe. Fikk overhodet ikke den hjelpen jeg trengte der, og endte opp med å sjekke på nettet som vanlig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Forventer ikke så mye av de på jula, Europris osv. Men forventer litt mer av de på delelageret på biltema. Men... så forventet jeg og litt av de som jobber på xxl og de kunne nok ikke funnet sitt eget rompehull en gang. Så... på billigbutikker forventer jeg null, niks og nada. Anonymkode: ce529...112 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Europris Pluss i min by er ett av de stedene hvor jeg får best service. Betjeningen i de ulike avdelingene undersøker og sjekker for meg når det er noe jeg lurer på. De smiler og jeg smiler. Kanskje jeg 'bare' har vært heldig? Jeg tror ikke det. Er innom der med jevne mellomrom. Anonymkode: efbd5...e02 Men da er du positiv at de undersøker å sjekker. Det er det vi gjør her også, men det er en gjenganger at kunder forventer at vi skal kunne det dem spør om og hvis ikke så er det som om vi er ansatte uten kunnskap og opplæring. I dag ringte en kunde som ikke forsto hvordan hun skulle sette opp paviljongen hun kjøpte. Da var hun sur fordi jeg ikke kunne forklare over telefon uten å se bruksanvisningen fordi vi er nå utsolgt for produktet. Jeg sa at hun gjerne kunne sende bilder av den til oss på Facebook eller så kunne jeg sende mail å spør etter den selv, men det vil jo ta lenger tid om jeg ikke fikk svar i dag. Jeg foreslo også at hun kunne kontakte en annen butikk som jeg så hadde varen på lager slik at de kunne hjelpe videre slik at hun ikke trengte å sende bilder. Hun bare la på etter hun mente at vi burde vite såpass om hvordan det skulle gjøres.... Nei, dessverre... Anonymkode: 438a1...e9e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Nei, produktkunnskap forventer jeg ikke hos en som jobber på europris, jula, biltema og lignende kjeder. Er jeg på elkjøp derimot så forventer jeg det. Det er dyre produkter som de skal ha god kunnskap om, og har ikke opplevd annet på mine besøk der. Anonymkode: 8ff80...0db 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 Ser an ekspiditøren litt og det spørs litt hvilken vare jeg er ute etter, men generelt sett så forventer jeg ikke så mye kunnskap fra folk som jobber i kjedebutikker og gjør researchen selv på forhånd fordi det som du sier er mange unge som kanskje studere eller noe annet. Som regel vet jeg akkurat hva jeg skal ha når jeg går inn døra og har sjekket ut beholdningen på nett. Som du sier så synes jeg ikke man kan forvente at de som jobber som ekspiditører i kjedebutikker skal ha kunnskap om alt mellom himmel og jord. Man burde ihvertfall la den som jobber få finne svarene uten å bli frekk eller snurt. Du må bare la det kjipe kunder sier gå inn det ene øret og ut det andre. Mange av dem skal bare hevde seg selv på selgernes bekostning og når de forsvinner ut døra bare vær glad at dette er mennesker du ikke har livet ditt. Anonymkode: c14fd...19e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men da er du positiv at de undersøker å sjekker. Det er det vi gjør her også, men det er en gjenganger at kunder forventer at vi skal kunne det dem spør om og hvis ikke så er det som om vi er ansatte uten kunnskap og opplæring. I dag ringte en kunde som ikke forsto hvordan hun skulle sette opp paviljongen hun kjøpte. Da var hun sur fordi jeg ikke kunne forklare over telefon uten å se bruksanvisningen fordi vi er nå utsolgt for produktet. Jeg sa at hun gjerne kunne sende bilder av den til oss på Facebook eller så kunne jeg sende mail å spør etter den selv, men det vil jo ta lenger tid om jeg ikke fikk svar i dag. Jeg foreslo også at hun kunne kontakte en annen butikk som jeg så hadde varen på lager slik at de kunne hjelpe videre slik at hun ikke trengte å sende bilder. Hun bare la på etter hun mente at vi burde vite såpass om hvordan det skulle gjøres.... Nei, dessverre... Anonymkode: 438a1...e9e Du ga henne tre forslag til løsninger og hun var ikke interessert. Hennes problem. Anonymkode: c14fd...19e 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser an ekspiditøren litt og det spørs litt hvilken vare jeg er ute etter, men generelt sett så forventer jeg ikke så mye kunnskap fra folk som jobber i kjedebutikker og gjør researchen selv på forhånd fordi det som du sier er mange unge som kanskje studere eller noe annet. Som regel vet jeg akkurat hva jeg skal ha når jeg går inn døra og har sjekket ut beholdningen på nett. Som du sier så synes jeg ikke man kan forvente at de som jobber som ekspiditører i kjedebutikker skal ha kunnskap om alt mellom himmel og jord. Man burde ihvertfall la den som jobber få finne svarene uten å bli frekk eller snurt. Du må bare la det kjipe kunder sier gå inn det ene øret og ut det andre. Mange av dem skal bare hevde seg selv på selgernes bekostning og når de forsvinner ut døra bare vær glad at dette er mennesker du ikke har livet ditt. Anonymkode: c14fd...19e Ja, sant det. Mulig folk er litt ekstra gretten for tiden, nå som vi ha ventet lenge på at sommeren skal dukke opp... 😁 Anonymkode: 438a1...e9e
Camillapb Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forventer ikke så mye av de på jula, Europris osv. Men forventer litt mer av de på delelageret på biltema. Men... så forventet jeg og litt av de som jobber på xxl og de kunne nok ikke funnet sitt eget rompehull en gang. Så... på billigbutikker forventer jeg null, niks og nada. Anonymkode: ce529...112 Hvilken xxl butikk handler du i? Har helt annen erfaring der! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #16 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, sant det. Mulig folk er litt ekstra gretten for tiden, nå som vi ha ventet lenge på at sommeren skal dukke opp... 😁 Anonymkode: 438a1...e9e Ja, feriedrama og skrikerunger 😋 Anonymkode: c14fd...19e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #17 Skrevet 8. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du ga henne tre forslag til løsninger og hun var ikke interessert. Hennes problem. Anonymkode: c14fd...19e Jeg vet at jeg gjorde en god jobb selv, men derfor jeg lurer på om folket i vår by er særere enn andre. Vår by er i hvertfall en av de byene som kjøper mest på salg og skal ha ting billigst mulig. Det har de scoret høyt på undersøkelser som er gjort tidligere. Sånn institutt greier. Anonymkode: 438a1...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #18 Skrevet 8. juli 2019 Det er så enkelt at dersom jeg lurer på noe angående et produkt, fra jeg frem mobilen og googler det. Ikke verre enn det. Er fullt klar over at ikke alle ansatte kan alt om alt, og jeg vil helst unngå å måtte spørre en som må spørre en annen som må spørre en annen igjen. Med mindre det er noe som må hentes på lager, da. Anonymkode: 4590c...066 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #19 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, Camillapb skrev: Hvilken xxl butikk handler du i? Har helt annen erfaring der! Jeg har god erfaring med kunnskaper hos XXL, der er det veldig tydelig hvem som jobber i hvilken avdeling. Så man forventer ikke at han i sporten skal kunne våpen. Jobbet selv der en stund, men de har alt for lite ansatte på jobb hvis de skal følge opp kunder som ikke kan hjelpe seg selv og vil ha tildelt kunnskaper under kjøp. Så følte mange ganger at jeg ikke fikk gitt god service for det ble mye venting for kunder som kom etter på og trengte hjelp. Anonymkode: 438a1...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #20 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg vet at jeg gjorde en god jobb selv, men derfor jeg lurer på om folket i vår by er særere enn andre. Vår by er i hvertfall en av de byene som kjøper mest på salg og skal ha ting billigst mulig. Det har de scoret høyt på undersøkelser som er gjort tidligere. Sånn institutt greier. Anonymkode: 438a1...e9e Er crocks toppmoten innen sko? Hvis, ja så er folket i byen sære Anonymkode: c14fd...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå