Gå til innhold

Er det bedre å leie av private?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre å leie leilighet av private? Hvis ikke, hva er alternativet ? Har ikke så lyst å leie leilighet som har blitt leid av 30 personer før meg heller..

Anonymkode: 7ebb1...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med det?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper du leilighet i en gammel bygård kan det jo fint ha vært 30 stk som har bodd der også? Det blir jo vasket liksom? Bor du ikke på hotell heller, da?

Anonymkode: e0b18...c7d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper du leilighet i en gammel bygård kan det jo fint ha vært 30 stk som har bodd der også? Det blir jo vasket liksom? Bor du ikke på hotell heller, da?

Man kan jo ikke vaske hele huset. Hvor mange vasker vegger og tak liksom?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hotell gir meg litt noia etter at jeg så hvor dårlig de ofte vasker etterpå i en video

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke vaske hele huset. Hvor mange vasker vegger og tak liksom?

Man vasker vegger og tak når man vasker seg ut av en leilighet. Så jo. Det gjør man før man flytter ut 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og er du redd for dårlig vask, tar du å vasker selv før du flytter inn. 

Min erfaring er at det mye lettere å stå på krava som leietager mot et firma/profesjonell part enn en privat som altfor ofte tar loven i egne hender og gjør det så utrivelig h*n bare kan i håp om at du skal ønske å flytte selv. 

Anonymkode: 8e5d4...8f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det mye lettere å stå på krava som leietager mot et firma/profesjonell part enn en privat som altfor ofte tar loven i egne hender og gjør det så utrivelig h*n bare kan i håp om at du skal ønske å flytte selv. 

Hva med mugg osv? Tenker at jo flere personer har bodd der tidligere... Jo mer fare for at noen har latt leiligheten bli veldig fuktig.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette jeg tenker også. Har hørt at folk har hatt problemer med at de endrer regler, tar plutselig høyere betalt osv.

men hvorfor er det så vanskelig å finna firma/professjonelle parter som leier ut? Nesten alt på finn er private. 😕

Takk!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette jeg tenker også. Har hørt at folk har hatt problemer med at de endrer regler, tar plutselig høyere betalt osv.

men hvorfor er det så vanskelig å finna firma/professjonelle parter som leier ut? Nesten alt på finn er private. 😕

Takk!

Det kommer veldig ann på. Jeg leier ut leiligheter, er privat person men har eget firma. Eier flere bygårder med over 30 utleie leligheter. Men alt vaskes skikkelig og males gjerne etc mellom de som bor. Har fleste parten på langtidskontrakt, men går alltid gjennomleilighetene ca 1 gang pr.år. Ikke lov å røyke inne og heller ikke på balkongene

Anonymkode: 62619...cf6

AnonymBruker
Skrevet

Leide privat i åtte år før jeg nå gikk over til firma da jeg trodde det ville være enklere. Det tok jeg feil! De prøver å manipulerer med til å betale og fikse ting som er/var ødelagt når jeg flyttet inn her jeg bor nå. Dette var ting som ble nedskrevet som mangler på innflyttingsdagen. Helt håpløst. Og her skal jeg bo i et år pga. bundet kontrakt....

Lei privat sier jeg.

Må også betale 50 kr ekstra hver måned for faktura, selv om jeg får den på e-post (ikke mulig med e-løsninger).

Anonymkode: 3a4ab...b3b

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med mugg osv? Tenker at jo flere personer har bodd der tidligere... Jo mer fare for at noen har latt leiligheten bli veldig fuktig.

Er du redd for mugg, må du bruke øyne og ører på visning. Du kan også bekoste en muggtest selv, og få penger tilbake fra utleier hvis det er funn, etter noen runder med varslinger. Er det ikke funn, må du dessverre bære kostnaden selv, med mindre utleier er enig med deg i at det er grunn til mistanke... (Noe de sjelden er, deres objekt er jo alltid perfekt, det er bare kravstore leietagere)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du redd for mugg, må du bruke øyne og ører på visning. Du kan også bekoste en muggtest selv, og få penger tilbake fra utleier hvis det er funn, etter noen runder med varslinger. Er det ikke funn, må du dessverre bære kostnaden selv, med mindre utleier er enig med deg i at det er grunn til mistanke... (Noe de sjelden er, deres objekt er jo alltid perfekt, det er bare kravstore leietagere)

Hahhaha, nese såklart 😂

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leide privat i åtte år før jeg nå gikk over til firma da jeg trodde det ville være enklere. Det tok jeg feil! De prøver å manipulerer med til å betale og fikse ting som er/var ødelagt når jeg flyttet inn her jeg bor nå. Dette var ting som ble nedskrevet som mangler på innflyttingsdagen. Helt håpløst. Og her skal jeg bo i et år pga. bundet kontrakt....

Lei privat sier jeg.

Må også betale 50 kr ekstra hver måned for faktura, selv om jeg får den på e-post (ikke mulig med e-løsninger).

Anonymkode: 3a4ab...b3b

Dette har de ikke lov til! Leieboerforeningen vil hjelpe deg med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...