Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt denne Æ appen en liten stund nå og jeg må si at det er en bra app. Media hadde et skikkelig hardkjør mot Rema da de lanserte den og på den tiden tenkte jeg at her har de gjort en stor feil, men etter å ha brukt den en stund vil jeg si at appen er faktisk ganske bra. 

Det hele får meg til å uglese media ettersom det får meg til å tro at kampanjen avisene kjørte mot Rema var personlig. 

Anonymkode: 88fd2...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Vel.

Da den kom var det flere matvarer som steg med over 30% i pris.

Jeg gikk inn for å teste ut opplegget og handlet kun de 10 samme matvarene. Man skal jo få rabatt på de 10 tingene man handler. Så da burde jeg få rabatt på de 10 tingene jeg kjøpte. Det gjorde jeg ikke. Derimot dukka det opp varer på lista som jeg aldri hadde kjøpt.

Anonymkode: 3c7b4...7a0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel.

Wow det var jeg ikke klar over. Har du noe bevis for dette?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 10-på-10 listen min hos Rema/Æ flittig, og går bevisst innom der for å handle akkurat de ti tingene når jeg trenger de. Med et par unntak av noen få varer jeg ikke får hos Kiwi, som da kjøpes enten hos Rema eller Coop, så handler jeg mest hos Kiwi generelt. Kiwi gir Trumf bonus, ekstra Trumf bonus ettersom jeg betaler med Trumf Visa kort.

Mye av varene på Rema er regelrett dritt, som jeg ikke kjøper. Deres egne merker av ting, f.eks. noen typer grill eller kjøttvarer, har vært mildt sagt elendig når jeg har prøvd å kjøpe det. Så dårlig kvalitet orker jeg bare ikke, så det har blitt til at jeg kjøper bedre merkevarer hos Kiwi istedet.

Anonymkode: 26461...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.

Jeg gikk inn for å teste ut opplegget og handlet kun de 10 samme matvarene. Man skal jo få rabatt på de 10 tingene man handler. Så da burde jeg få rabatt på de 10 tingene jeg kjøpte. Det gjorde jeg ikke. Derimot dukka det opp varer på lista som jeg aldri hadde kjøpt.

Har også lagt merke til at disse varene som jeg skal ha brukt mest penger på ikke stemmer. Kjøpte et blad en gang, og så kommer det plutselig på den lista. 

Anonymkode: 48089...855

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow det var jeg ikke klar over. Har du noe bevis for dette?

Google is your friend.. Og tillegg allmenkunskap.

Anonymkode: 349ad...74a

Skrevet

Jeg har gode erfaringer med Æ-appen, og er ikke i tvil om at den gjør at jeg handler oftere på Rema og at jeg nedprioriterer de andre. Jeg har heller aldri fått 10-på-10-tilbud på andre varer enn jeg har handlet selv. 

Godt mulig prisen på enkelte varer økte da appen ble lansert, men det gjorde de nok hos de andre butikkene også. Det er vel rimelig sannsynliggjort at dagligvarekjedene har prissamarbeid, da det var bare 43 øre som skilte Rema og CoopExtra på matvarebørsen som ble offentliggjort av VG nylig. Såvidt jeg husker hadde de handlet for over 11 000 kroner!  

Det mest irriterende er at Æ-appen begynner å mase så fort jeg har betalt i butikken, hver j**a gang, for da har den forslag til å bytte ut ting på lista. Dette fordi jeg selvsagt handler mer enn 10 forskjellige varer, og ytterst sjelden bare handler varer på topplista. 
Neitakk, jeg ønsker ikke å bytte ut melk og knekkebrød med smågodt og hortensia selv om jeg tilfeldigvis har handlet litt mye smågodt etpar ganger, og også kjøpte med meg en blomst hjem. :fnise:   

Skrevet

ædda bædda

4 minutter siden, Ullvott said:

Jeg har gode erfaringer med Æ-appen, og er ikke i tvil om at den gjør at jeg handler oftere på Rema og at jeg nedprioriterer de andre. Jeg har heller aldri fått 10-på-10-tilbud på andre varer enn jeg har handlet selv. 

Godt mulig prisen på enkelte varer økte da appen ble lansert, men det gjorde de nok hos de andre butikkene også. Det er vel rimelig sannsynliggjort at dagligvarekjedene har prissamarbeid, da det var bare 43 øre som skilte Rema og CoopExtra på matvarebørsen som ble offentliggjort av VG nylig. Såvidt jeg husker hadde de handlet for over 11 000 kroner!  

Det mest irriterende er at Æ-appen begynner å mase så fort jeg har betalt i butikken, hver j**a gang, for da har den forslag til å bytte ut ting på lista. Dette fordi jeg selvsagt handler mer enn 10 forskjellige varer, og ytterst sjelden bare handler varer på topplista. 
Neitakk, jeg ønsker ikke å bytte ut melk og knekkebrød med smågodt og hortensia selv om jeg tilfeldigvis har handlet litt mye smågodt etpar ganger, og også kjøpte med meg en blomst hjem. :fnise:   

AnonymBruker
Skrevet

Handler ofte på rema, og liker godt Æ. Får som oftest minimum -10kr på hver handletur :) 

Godt fornøyd.

Anonymkode: 72685...056

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler mest hos coop, men er ofte innom rema for å handle de 10 tingene jeg har på lista for å få 10% rabatt :) Ofte får jeg nye forslag for å bytte ut de på 10 lista mi, jeg har kyllingfilet der, norvegia osv. 

Anonymkode: 3da3b...041

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har også lagt merke til at disse varene som jeg skal ha brukt mest penger på ikke stemmer. Kjøpte et blad en gang, og så kommer det plutselig på den lista. 

Anonymkode: 48089...855

Det er ikke bare varer du har brukt mest penger på, men de ti varene du har brukt mest penger på i løpet av de ti siste handleturene.
Aktiver "Bytteforslag" i profilen, da får du bedre kontroll over hva du får på lista. Og lag en Æ for både deg og partner/e i husstanden, slik at dere kan ha forskjellige ting på listene og dermed få 10 ekstra varer med prosenter på ;)

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hele får meg til å uglese media ettersom det får meg til å tro at kampanjen avisene kjørte mot Rema var personlig. 

Jeg er litt gjerrig og har dermed ti faste varer jeg handler på Rema, vel, begynte med det med Æ appen da.

Problemet er den byttefunksjonen. Enda jeg alltid handler de samme varene (eller noen av de samme, ihvertfall, og ikke andre ting), er det merkelig at den alltid vil bytte varer. Etter hver eneste handletur. Hvorfor?

Anonymkode: 58d4d...9af

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google is your friend.. Og tillegg allmenkunskap.

Så også dette burde altså være allmenkunnskap....

Anonymkode: f5649...d77

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er litt gjerrig og har dermed ti faste varer jeg handler på Rema, vel, begynte med det med Æ appen da.

Problemet er den byttefunksjonen. Enda jeg alltid handler de samme varene (eller noen av de samme, ihvertfall, og ikke andre ting), er det merkelig at den alltid vil bytte varer. Etter hver eneste handletur. Hvorfor?

Anonymkode: 58d4d...9af

Det har noe med at det gjelder varer du har kjøpt de ti siste handleturene du har brukt Æ'en på. Så selv om du kjøper mye de samme varene, så har du kanskje også kjøpt andre ting, og da foreslår den noe nytt.
Det er også en forsinkelse i den serveren som sjekker det der, for noen ganger kommer den med forslag til meg en uke etter at jeg kjøpte den aktuelle varen.....

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Og tillegg allmenkunskap.

Wow du er smart. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg også bruker den hyppig. Appen er mye bedre nå enn da den ble lansert. 

• Liker 1
Skrevet

Noen som har prøvd å handle kun en vare?

Siden det som havner på listen skal være de ti varene man har brukt mest penger på de ti siste handleturen, hva skjer om jeg begynner å kjøpe en cola om dagen? Får jeg kun cola på listen, eller vil de tidligere varene forbli der?

Sist jeg handlet på Rema kjøpte jeg en del kattemat jeg har på lista, får kun tak i på Rema og Europris. Fikk ikke rabatt og sjekket appen. Da hadde jeg jeg produktet to ganger på lista - kom jeg og så at de hadde byttet strekkode.

Også smått irriterende etter jul da lista ble full av juleblad. Og når man får bytteforslag og må velge mellom to ting man kjøper ofte, mens den dyre osten jeg ikke likte blir jeg aldri kvitt.. 

Skrevet

Ligger det en Cola på listen, så ligger den på én plass på listen. Handler du forskjellige størrelser Cola, vil de også legge seg på listen. Feks 0,5L, 1,5L 4x1,5L og boks, er fire forskjellige varer.
Men handler du kun 0,5L cola, så vil den bare fortsette å ta opp én plass på listen.

Har varen byttet varenummer, eller strekkode, som i ditt eksempel, så er det ikke lenger samme varen, selv om den ligner.
Men som nevnt lenger oppe, aktiver bytteforslag. Da er det litt enklere å bli kvitt ting du ikke vil ha på lista lenger, og beholde ting du vil ha der.
Har du laget deg en liste du liker, så slutter du bare å si ja takk til bytteforslagene. Men ikke deaktiver bytteforslag, for da begynner den å bytte varer i hytt og pine igjen.

Skrevet
4 minutter siden, Minya skrev:

Ligger det en Cola på listen, så ligger den på én plass på listen. Handler du forskjellige størrelser Cola, vil de også legge seg på listen. Feks 0,5L, 1,5L 4x1,5L og boks, er fire forskjellige varer.
Men handler du kun 0,5L cola, så vil den bare fortsette å ta opp én plass på listen.

Har varen byttet varenummer, eller strekkode, som i ditt eksempel, så er det ikke lenger samme varen, selv om den ligner.
Men som nevnt lenger oppe, aktiver bytteforslag. Da er det litt enklere å bli kvitt ting du ikke vil ha på lista lenger, og beholde ting du vil ha der.
Har du laget deg en liste du liker, så slutter du bare å si ja takk til bytteforslagene. Men ikke deaktiver bytteforslag, for da begynner den å bytte varer i hytt og pine igjen.

Så dersom man begynner å kjøpe en daglig cola, ikke noe annet, vil den gå lenger tilbake enn de siste ti handleturene?

Bytteforslagene ser ut til å kun bytte de nederste forslagene, de man har brukt minst penger på. Sier du at så lenge man har aktivert bytteforslag vil ikke de øverste plassene byttes ut?

Det stemmer forsåvidt for meg, der melkesjokolade og sild kjøpt inn til jul ligger som nr. 1 og 2, og jeg har aldri fått spørsmål om å bytte dem ut..

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt denne Æ appen en liten stund nå og jeg må si at det er en bra app. Media hadde et skikkelig hardkjør mot Rema da de lanserte den og på den tiden tenkte jeg at her har de gjort en stor feil, men etter å ha brukt den en stund vil jeg si at appen er faktisk ganske bra. 

Vel, hva er det du mener er så bra med appen? Grei ut. 

Når appen kom, så hadde den mange svakheter og barnesykdommer. Ett av problemen var at personopplysningene lå åpne i appen for alle og enhver. 

Forhåpentligvis er disse barnesykdommene nå over. 

Anonymkode: 79ffa...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...