AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Sønnen min fyllekjørte med toåringen og delte dette med alle vennene sine på snapchat, inkludert meg og barnemor.. Det er dessverre ikke første gangen han har vært en utrolig uansvarlig pappa. Barnebarnet har blitt utsatt for mange slike hendelser opp gjennom årene. Jeg har aldri skjult noe for eksen hans når jeg har funnet ut av ting og nå ba hun meg om å være med på å sende bekymringsmelding, noe jeg selvfølgelig gjorde. Jeg sa til sønnen min at jeg og barnemor hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet, han ble kjempe fortvilet og blokkerte meg over alt. Nå har det gått mange uker og jeg kontaktet kompisen hans om spurte om han hadde hørt noe fra han i det siste og han sa at han hadde prøvd å ringe men ikke kommet gjennom, siste kontakt var for en uke siden, da sa sønnen min at han skulle på sydentur med en dame han hadde møtt for ikke så lenge siden. Å reise på en spontantur med en dame er egentlig noe han kunne ha funnet på å gjøre, men jeg får en ekkel følelse da jeg vet hvor høyt han elsker sønnen sin, i tillegg til at politiet mest sannsynlig kommer til å blande seg inn i saken. Jeg er redd for at han tror at barnevernet aldri vil la han få ha kontakt med sønnen sin igjen. Hva ville dere ha gjort? Har veldig lyst til å ringe til politiet bare for å høre at alt er ok og at han lever, eller er det å gå over streken? Damen han hadde dratt på tur med het noe ala "Emma Olsen", så det var helt umulig å finne henne på Facebook. Jeg vet at KG er streng på personvern, så jeg har forandret litt på historien, men situasjonen er like ille som jeg beskriver og det med at han har reist på Sydentur med en dame og vært borte i en uke har jeg ikke endret på. Anonymkode: 09eea...9d3
Nonchalant Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Mitt råd er å holde barnevernet utenfor dette og heller ta en grundig prat med denne gutten. Men det er ganske tydelig at dette var feil person til å formere seg med, og da må en rett og slett ta ansvaret selv og fortelle at dette ikke kan fortsette. Om han sier seg motvillig til splittelsen, først da burde myndighetene blandes inn.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Du gjorde det riktige! Å fyllekjøre er en uakseptabel handling og å fyllekjøre med barn i bilen er enda mer uakseptabelt. Du er en god mor og bestemor når du gir beskjed til bv om dette. Selv om din sønn ikke ser det så er det det riktige å gjøre. Hva hvis han har krasjet og drept barnebarnet ditt? Anonymkode: adbd7...0f5 11
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 2 timer siden, Nonchalant skrev: Mitt råd er å holde barnevernet utenfor dette og heller ta en grundig prat med denne gutten. Men det er ganske tydelig at dette var feil person til å formere seg med, og da må en rett og slett ta ansvaret selv og fortelle at dette ikke kan fortsette. Om han sier seg motvillig til splittelsen, først da burde myndighetene blandes inn. Man er da pliktet til å melde fra når barn er i fare! Anonymkode: 0270d...89e 3
Nonchalant Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man er da pliktet til å melde fra når barn er i fare! Anonymkode: 0270d...89e Da er det familiens ansvar å ta tak i dette, min erfaring er at barnevernet kun gjør vondt verre på barnas bekostning. Har dere ikke mot nok til å ta denne samtalen med han om at nok er nok uten å måtte ty til staten? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Akkurat nå, Nonchalant skrev: Da er det familiens ansvar å ta tak i dette, min erfaring er at barnevernet kun gjør vondt verre på barnas bekostning. Har dere ikke mot nok til å ta denne samtalen med han om at nok er nok uten å måtte ty til staten? Ts skriver at slik oppførsel fra faren er gjentagende. Det hjelper ikke å snakke med han når han bare forsetter. Er det virkelig bedre med et skadet eller drept barn enn at barnevernet og politiet blir blandet inn? Anonymkode: 0270d...89e 4
Nonchalant Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts skriver at slik oppførsel fra faren er gjentagende. Det hjelper ikke å snakke med han når han bare forsetter. Er det virkelig bedre med et skadet eller drept barn enn at barnevernet og politiet blir blandet inn? Anonymkode: 0270d...89e Det er jo et ganske åpenlyst nei til det svaret. Alt jeg sier er at om det kan forhandles internt med far om at han ikke er egnet til å ta vare på barnet så vil det være en bedre løsning.
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Hadde varslet barnevernet uten å blinke om barnet mitt hadde satt sitt eget barn i fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå