Gå til innhold

Når kommer det flere boliger for salg ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på boligjakt, og akkurat nå er det veldig stille på tilbudssiden. Fra når i august kan jeg regne med at det kommer mer til salgs ?

Anonymkode: ddd7d...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo heilt hvor du bor og va du ser etter. Ikkje nødvendigvis sånn at det blir flere i august selv om mange legger ut etter fellesferien

Anonymkode: 8f70f...5f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det. Bor i Bergen, og syns det er fint lite nytt som legges ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en bevisst strategi fra utbyggere, å alltid ha minimalt med leiligheter ute til salgs. De pøser ikke ut 30 leiligheter med en gang, men kanskje 2-3 stykker helt til disse er solgt så kommer det 2-3 nye leiligheter til salgs. 

Skal du kjøpe bolig, så må smøre deg med tålmodighet og vente til du finner noe du liker.

Anonymkode: a8028...c2e

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er på boligjakt, og akkurat nå er det veldig stille på tilbudssiden. Fra når i august kan jeg regne med at det kommer mer til salgs ?

Nå er det fellesferie. Da skjer det fint lite på alle fronter i samfunnet, noe som gjentar seg hvert år i uke 27, 28, 29 og 30. Så våkner samfunnet langsomt opp igjen i uke 31 og når skoler og universitet starter på nytt semester. 

Slik er det å leve og bo i Norge.

Anonymkode: 9c454...1a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det fellesferie. Da skjer det fint lite på alle fronter i samfunnet, noe som gjentar seg hvert år i uke 27, 28, 29 og 30. Så våkner samfunnet langsomt opp igjen i uke 31 og når skoler og universitet starter på nytt semester. 

Slik er det å leve og bo i Norge.

Ja, det er vel det. Hadde håpet å kunne gjøre et kupp nå i sommermånedene. Men det er ikke noe å kuppe .... Følger i hvert fall med på det som legges ut på forhåndsavklaring hos boliglagene jeg er medlem av. Det drypper jo inn ett og annet der.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel det. Hadde håpet å kunne gjøre et kupp nå i sommermånedene. Men det er ikke noe å kuppe .... Følger i hvert fall med på det som legges ut på forhåndsavklaring hos boliglagene jeg er medlem av. Det drypper jo inn ett og annet der.

Det tar seg opp igjen i august, men til gjengjeld kommer det vanligvis en god del leiligheter ut da. Ettersom markedet for salg ikke er det aller beste nå om dagen, kan det godt hende du kan gjøre et lite kupp da. Da er det gjerne flere leiligheter i samme område som har visning samme dag, og du har mer å velge mellom, og det er "kjøpers marked". 

Skrevet

Sånn ca ved skolestart... midten/ultimo august. Annonseringen begynner muligens litt før?

AnonymBruker
Skrevet

Kupp på boligmarkedet i juli? Og i tillegg like før trøkket kommer med folk som trenger ny bolig til skole og studiestart? Du er på bærtur!

Kupp kan du til nød håpe på å gjøre oppunder jul. Eller søke opp boliger på tvangssalg der det haster å få salget gjennomført. Men da sitter du med en stor risisko, særlig med tanke på at beboer kan smadre boligen fra bud til overtakelse, elelr ikke flytter. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kupp på boligmarkedet i juli? Og i tillegg like før trøkket kommer med folk som trenger ny bolig til skole og studiestart? Du er på bærtur!

Kommer vel helt an på hvilket marked jeg er i ? Bolig til skole og studiestart er vel mest i sentrumsnære områder, og det er ikke der jeg ønsker å være. 

Skrevet

Det er ingenting å kuppe i boligmarkedet i juli, siden ingen selger eller kjøper i denne perioden. Nå har jeg kun erfaring fra Oslo, men typisk er slutten av året (november-desember) og på våren (april-mai-juni) periodene med lavest boligpriser. August-september og januar-februar er de dyreste månedene.

AnonymBruker
Skrevet

23 august kl.13.25. 

Anonymkode: bb3e8...d22

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

23 august kl.13.25. 

Anonymkode: bb3e8...d22

Takk. Noterer ned dato og klokkeslett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan det er i dagens marked, men jeg kjøpte min nåværende leilighet i begynnelsen på august for 5 år siden.

Da var det noen få leiligheter som hadde ligget ute en stund, og som ikke var solgt da ferien startet. Jeg var heldig og selger var like heldig. Vi entes på en pris under prisantydning, og var begge fornøyd.Jeg bor lykkelig i den boligen i dag også :) 

At det skal bli lagt ut mange leiligheter nå i fellesferien tror jeg ikke du skal satse på. Det som kommer nytt i markedet nå kommer nok ikke før ferien er over, så skal du gjøre en god deal nå så blir det nok med det som ligger uten.

Anonymkode: 5539e...426

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter også.. Er desperat etter å flytte... Tenkte hvor fin sommerferien hadde blitt i en nykjøpt leilighet som 25 år gammel :( Ble ikke sånn..

Anonymkode: 2ab48...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye nytt idag heller nei.

Anonymkode: 2ab48...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...