Gjest urodela Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Har hørt at noen allerede har fått svarbrevet sitt. Har søkt bachelor og skjelver i spenning. Vet at mange med master får tidlig, men har også hørt om en med bachelor i Bergen. Noen flere som har søkt bachelor som har fått svarbrev?
Ullvott Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Hvis studiet er en del av samordna opptak: bare hvis man har søkt tidlig opptak. Det kan bare gjøres i spesielle tilfeller, og man blir ikke vurdert med mindre man «helt sikkert» kommer inn: https://www.samordnaopptak.no/info/soke/tidlig-opptak/ Hvis ikke er det 20. juli som gjelder.
Gjest urodela Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, Ullvott skrev: Hvis studiet er en del av samordna opptak: bare hvis man har søkt tidlig opptak. Det kan bare gjøres i spesielle tilfeller, og man blir ikke vurdert med mindre man «helt sikkert» kommer inn: https://www.samordnaopptak.no/info/soke/tidlig-opptak/ Hvis ikke er det 20. juli som gjelder. Nei, 20. juli er bare en endelig tidsfrist. Det kommer vanligvis 16.-17.-18. juli, men nå har jeg hørt om flere som allerede har kommet inn. De med master som jeg vet har kommet inn har ikke søkt tidlig opptak, den med bachelor vet jeg ikke, men virket ikke sånn.
Gjest urodela Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Det står jo at de som søker tidlig opptak får svar 20.mai. Så det er definitivt ikke slik du sier.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 7 minutter siden, k75g skrev: Nei, 20. juli er bare en endelig tidsfrist. Det kommer vanligvis 16.-17.-18. juli, men nå har jeg hørt om flere som allerede har kommet inn. De med master som jeg vet har kommet inn har ikke søkt tidlig opptak, den med bachelor vet jeg ikke, men virket ikke sånn. master er vel lokalt opptak så det er noe annet. med mindre det er tidlig opptak kommer alt den 16-20 juli et sted. Anonymkode: e70ca...579 1
Gjest urodela Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: master er vel lokalt opptak så det er noe annet. med mindre det er tidlig opptak kommer alt den 16-20 juli et sted. Anonymkode: e70ca...579 Ahaaa, det forklarer en del. Tusen takk!
Ullvott Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Akkurat nå, k75g skrev: Nei, 20. juli er bare en endelig tidsfrist. Det kommer vanligvis 16.-17.-18. juli, men nå har jeg hørt om flere som allerede har kommet inn. De med master som jeg vet har kommet inn har ikke søkt tidlig opptak, den med bachelor vet jeg ikke, men virket ikke sånn. De som søker master på grunnlag av bachelor søker jo som regel lokalt, og da er det andre opptakstidspunkt. Med unntak av tidlig opptak får alle svar samtidig fra samordna opptak. Tro meg; det har IKKE kommet ennå. De du har hørt om som har kommet inn på bachelor har trolig søkt skoler som ikke er med i samordna opptak, de da. Som BI eller Høyskolen Kristiania. Hva er det du misforstår når du sier at det ikke er slik jeg skriver, forresten? De som har søkt tidlig opptak har jo fått svar, siden vi er etter 20. mai nå.
Gjest urodela Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, Ullvott skrev: Hva er det du misforstår når du sier at det ikke er slik jeg skriver, forresten? De som har søkt tidlig opptak har jo fått svar, siden vi er etter 20. mai nå. Du skrev at det er 20. juli som gjelder. Noe som jeg skrev kun er en endelig frist, f eks i fjor ble opptaket offentlig 18. juli De jeg nevnte har fått svar forrige uke, ergo har det ikke noe med tidlig opptak å gjøre.
Gjest urodela Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Personen med bachelor var fra universitetet i bergen. Men mulig det er en spesiell bachelor med lokalt opptak.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 Det er fortsatt mulig å slette studier fra søknaden frem til 12.juli, så vil tro at den 16., som noen nevnte her, er tidligste datoen man får svar.. Det kan godt hende de du har hørt om som har fått svar allerede har søkt på bachelor på studiesteder som ikke inngår i SO. Privatskoler som Bjørknes, Kristiania osv har rullerende opptak:) Anonymkode: 950e9...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå