AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Har noen dager til overs i ferien hos svigers i nord og lurer på om jeg og sambo skal ta toget fra Narvik til Stockholm denne uken. Bare ned og en overnatting i Stockholm og så opp igjen. Er på hytta til svigers og det begynner å bli litt langsomt. Har fortsatt to uker ferie igjen. F.eks dra på onsdag, framme i Stockholm på torsdag, overnatte der til fredag og ta toget opp igjen og være tilbake lørdag. For å gjøre det så rimelig som mulig tenkte vi å booke kun sitteplass og ikke soveplass. Sove på et hostel i Stockholm en natt. Har noen tatt dette toget og kan si noe om komforten? Turen tar ca 18 timer med et bytte underveis. Er det ok mat på toget eller burde man ta med eget? Tips til hva vi kan drive tiden med på toget? Noe rimelig å gjøre i stockholm? I år er det budsjettferie sammen med svigers på hytta, men etter to uker føler vi at vi trenger litt avveksling før vi skal hjem til jobb og videre studier. Anonymkode: 4a85b...212
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Mat og drikke bør man alltid ha med seg på toget! kafeen er nemlig overpriset til de grader, og maten er heller ikke alltid så veldig mye å juble over! På toget kan dere spille, se film på pc (er som regel strømuttak ved hvert sete så det går fint an å gjøre), høre på lydbøker, lese, strikke, ta bilder, sove osv. osv. Jeg elsker å ta tog så jeg har aldri problemer med å finne på noe da:p Sove i et sete på toget går men det er ikke det mest behagelige selvfølgelig! skal dere det så bør dere ha med dere øyemaske og ørepropper! Jeg har kun gjort det en gang på strekningen Bergen-Oslo og det var litt slitsomt men det gikk helt greit. Ser nå at det er SJ som kjører hele turen, de har jeg ikke kjørt med så jeg vet ikke noe om togene deres! Anonymkode: 29f2e...86e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå