AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Jeg jobber selv på Europris. Jeg har mine ansvarsområder som jeg er drillet på og kan alt på innpust og utpust. Vi som har ansvar er ikke til en hver tid på jobb og det er ikke alle områder som har en ansvarlig, typ leker, reise. I tillegg har vi ansvar og jobb som å dekke hele butikken for å få ut varer, rydde, og være alt mulig mann, sitte i kasse osv. Men vi klarer dessverre ikke å være 100% på alt.. Nå har folk i det siste kjeftet på for jeg ikke vet hvordan å lage vin. Jeg har da tilbydd meg å ringe nummeret for hjelp som vi har til spørsmål, som også kunder kan benytte seg av. Dette er ikke godt nok. Ok. Kjeft fordi jeg vet ikke om ett av våres transportbur har god nok plass til kundens hund, da de sto mellom to størrelser. Kjeft fordi jeg ikke kan mer enn som står i bruksanvisning på diverse verktøy. Og lista er lang. Det er mye jeg kan, men også mye jeg ikke kan. Vi har varer som kommer og går. Altså.. Hvis en går til billigkjede, forventer en da at alle på gulvet skal ha kunnskap om alle produkter? Hvis jeg går i en billigbutikk selv så har jeg gjort min research for å slippe å henvende meg til fagbutikker med høyere priser. Jeg vet også at mange ansatte har små stillinger som gjør at de har mindre mulighet til å sette seg inn i ting og mindre erfaring er bygget opp. Hvis jeg går på en billigkjede så verdsetter jeg hvor mye personen prøver å hjelpe, selv om jeg ikke får ett endelig svar... Og ofte har folk ansvarsområder så at de ikke kan alt på ett område som de ikke er ansatt på virker ikke ut som folk skjønner. Går en på obs så kan en ikke forvente at den som fyller på melk skal kunne noe om vaskemiddel og turbukser. Hvis den kan, så er det jo bare flott. Vi er mange som kan mye på jobb her, men alle kan desverre ikke alt til enhver tid. Hvorfor forstår folk ikke dette? Anonymkode: 4cd37...624 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Hvis man forventer at de som jobber på Europris kan noe annet enn å håndtere kassapparatet har man urealistiske forventninger 😂 På spesialforretninger kan man forvente mer, de som jobber i malingsforretning må vite hvilken maling som passer til hva for eksempel. Anonymkode: eda77...055 5
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Du skal ha takk for at du oppklarte en del. Jeg vet jo ikke om hvordan det er organisert i en butikk, med ansvsrsområder osv Det burde jeg kan skje ha tenkt på, men jeg har tenkt at om jeg spør hvem som helst, så kan de vite det meste. Nå har jeg aldri stilt så dumme spørsmål som det du nevner da. Om hundebur og hvordan lage vin. Det jeg kan ha spurt om på Jula fks er om ulikt redskap eller verktøy, og jeg har blitt litt oppgitt over at de ikke kan svare på alt. Men de går alltid avgårde for å hente en som vet, eller de sjekker på data osv Dette har tatt tid et par ganger og innrømmer ærlig at jeg ble litt oppgitt. Men de gjør jo sitt beste! På Europris handler jeg bare en bestemt vare, men det er alltid hyggelige ansatte i kassa og ellers. Jeg skal ikke bli oppgitt på Jula om jeg må innom igjen. Jeg er den som alltid setter pris på service, så skal forstå å konsentrere meg om det heretter! Og ja, jeg forstår at dere ikke kan alt om alle ulike produkter dere selger innen så mange områder. Det er bare ikke noe jeg har tenkt over! Og det er sikkert de som er like dumme og tydeligvis dummere enn meg også. Men hva du får gjort med alle de du ikke når ut til her, vet jeg ikke. Men kjeft skal du uansett ikke få. Jeg har aldri i mitt liv kjeftet på noen butikkansatte. Det viktigste er servicen, så bare fortsett å yt den, for det er det mange av oss som setter pris på! Så får du heller prøve å lukke ute kjeftsmellene. Noen kunder er ikke bare dumme, men ufordragelige også. Ble litt klokere her nå. Takk
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Jeg jobbet på bensinstasjon noen år. Skjønner ikke hvorfor jeg fikk jobben, jeg har ikke peiling på bil. Klarte meg fint i kassa og å lage burger og pølse osv. Men når folk kom og spurte hvilken olje de skulle kjøpe til bilen sin, så hadde jeg ikke peiling! Noen spurte hvordan jeg ikke visste det når jeg jobba på bensinstasjon!! Jeg var ærlig og sa at jeg hadde bare søkt på jobben for å få mora mi til å bli fornøyd. Jeg var student og trengte en deltidsjobb. Mora mi hadde sett annonsen og maste om at jeg måtte søke. Så fikk jeg jommen meg jobben. Heldigvis kom det en app fra selskapet, hvor man kunne søke på den biltypen man hadde for å finne det utstyret som passet. Det kom også noen innom som lurte på om jeg kunne hjelpe dem med å fikse bilen deres. Heldigvis er det et bilverksted rett over gaten, så jeg kunne sende de dit. Anonymkode: beacb...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 Krever at de kan vise meg hvor den aktuelle tingen jeg skal ha står, thats it. De fleste burde forstå at man ikke kan lære seg alt om hver jævla ting som selges i slike butikker. Anonymkode: c595c...a2e 6
Jadzia Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 Jeg forventer en viss grunnleggende kunnskap. Hva de har, hvor det står, og hva det brukes til. Og har de flere typer av en ting, forventer jeg at de vet hva som er forskjellen på disse. Men jeg forventer ikke at de skal kunne bruksanvisningen til hvert eneste produkt. Og jeg har mindre krav til de som jobber på europris, nille osv, enn de som jobber i mer fagrelaterte butikker som biltema og jula. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 Jeg forventer ikke mye av de som jobber i butikk. 1)Betjene kassaapperatet innen rimelig tid. 2)Vite om det finnes mer av et produkt på lageret. 3) hvor ting er. 4) helt banale ting for å få produktet til å funke. Må ikke, men hadde vært kjekt. Jeg var på rema her om dagen og spurte om de hadde mer av en viss sort knekkebrød siden hyllen var tom. Ja, det hadde det var det ei som kunne bekrefte. "Det er på en pall på lageret". Vedkommende gjorde ingen mine til å ville gå dit, så etter en stund sa jeg: "Men det hjelper ikke meg noe... " . :" Nei, det gjør ikke det." Sa hun.... Dette syntes jeg var dårlig. Anonymkode: 626fb...316 5
Gjest LaptopPute Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 Samme hva jeg forventer så forventer jeg til meg selv at jeg ikke kjefter på butikkansatte som dessverre ikke kan hjelpe meg. Folk som kjefter vet faen ikke hva det vil si å jobbe på gulvet.
Gjest Krampus Skrevet 9. juli 2019 #9 Skrevet 9. juli 2019 På altmuligbutikker forventer jeg bare at de vet hvor varene er. Men i elektronikkbutikker, bensinstasjoner, bilbutikker og andre butikker hvor man går for å kjøpe dyrere viktige ting, så blir jeg fryktelig irritert når de som jobber der er like uvitende som meg. Bensinstasjoner har blitt cafeer med bensinpumper, og det er det.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #10 Skrevet 9. juli 2019 7 minutter siden, batcat skrev: På altmuligbutikker forventer jeg bare at de vet hvor varene er. Men i elektronikkbutikker, bensinstasjoner, bilbutikker og andre butikker hvor man går for å kjøpe dyrere viktige ting, så blir jeg fryktelig irritert når de som jobber der er like uvitende som meg. Bensinstasjoner har blitt cafeer med bensinpumper, og det er det. ???? Det er vel godt over 20 år siden bilkunnskap eller mekanikerferdigheter sluttet å være et krav for å jobbe på bensinstasjon. Synd, men sånn har det blitt, og det er på tide å ta det inn over seg og gå andre steder om du trenger faghjelp. Jeg håper virkelig ikke du lar irritasjonen din gå ut over de uskyldige stakkarene i kassa. Anonymkode: 34c5b...605 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #11 Skrevet 9. juli 2019 Rundt 10% av befolkningen er drittsekker i det vanlige liv og enda værre når de er kunder med "power" over han\ hun bak kassen. 1% av disse 10% er psycho. Her er det folk som nyter å lage drama og har null selvinnsikt. Jeg forventer på jula, biltema etc at de vet ca hvor ting er. Kan ikke forvente at noen er godt utdannet eller vet mye teknisk. Kundet bør ha litt peiling selv om han skal kjøpe utstyr. På jula forventer jeg at de har en eller annen i butikken som har litt peiling på bygg da dem selger mye utstyr til slikt. Anonymkode: 655b7...f79
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #12 Skrevet 9. juli 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har folk i det siste kjeftet på for jeg ikke vet hvordan å lage vin. Jeg har da tilbydd meg å ringe nummeret for hjelp som vi har til spørsmål, som også kunder kan benytte seg av. Dette er ikke godt nok. Ok. Kjeft fordi jeg vet ikke om ett av våres transportbur har god nok plass til kundens hund, da de sto mellom to størrelser. Kjeft fordi jeg ikke kan mer enn som står i bruksanvisning på diverse verktøy. Anonymkode: 4cd37...624 Wow, noen er rimelig idiot i hodet om de forventer at random folk skal kunne lage vin. Her har du minuset med at alt har blitt til store kjeder og at kunden skal få styre showet. Gikk du i en butikk å kjefta før i tiden, ble du ugglesett selv og beskjed om å dra Anonymkode: 655b7...f79
Kontorotta Skrevet 9. juli 2019 #13 Skrevet 9. juli 2019 Jeg forventer ikke at alle ansatte i en butikk kan alt om alt. Men det verste jeg vet, er da ansatte som tror de kan, eller som ikke har peiling, men ikke vil innrømme det. Jeg ville blitt sjeleglad om du innrømmet at du ikke visste hvordan du lager vin, men kunne hjelpe med og hente en som kan, eller gi meg et nummer jeg kan ringe for å få råd. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #14 Skrevet 9. juli 2019 jeg forventer ikke detaljkunnskap av de som jobber i butikker som har veldig mange ulike artikler, selv om mange jeg møter i disse butikkene er veldig kunnskapsrike om mye av det dem har. Om jeg er ute etter spisskompetanse så oppsøker jeg det, og betaler deretter. Vet man ikke så blir jeg veldig glad om de bare sier at de ikke vet, framfor å si noe feil. Anonymkode: e9174...289
Druid Skrevet 9. juli 2019 #15 Skrevet 9. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: .... Jeg var på rema her om dagen og spurte om de hadde mer av en viss sort knekkebrød siden hyllen var tom. Ja, det hadde det var det ei som kunne bekrefte. "Det er på en pall på lageret". Vedkommende gjorde ingen mine til å ville gå dit, så etter en stund sa jeg: "Men det hjelper ikke meg noe... " . :" Nei, det gjør ikke det." Sa hun.... Dette syntes jeg var dårlig. Anonymkode: 626fb...316 🤣🤣🤣 ... and the winner of «I don’t give a shit anymore» goes to... 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #16 Skrevet 9. juli 2019 Utover å kunne sjekke om ting er på lageret både på egen butikk og eventuellt andre i nærheten, og eventuellt bestille inn en vare de ikke har pp lager, også håndtere normale butikksaker som retur, ol. så har jeg ingen forventninger. Syns det er mer irriterende med folk i fagforettninger som er påståelig og tror de vet alt, men i realiteten ikke har peiling. Eller som prøver å presse på deg en hviss vare istedenfor å la deg velge selv. Anonymkode: c8daf...c54
Gjest Krampus Skrevet 9. juli 2019 #17 Skrevet 9. juli 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ???? Det er vel godt over 20 år siden bilkunnskap eller mekanikerferdigheter sluttet å være et krav for å jobbe på bensinstasjon. Synd, men sånn har det blitt, og det er på tide å ta det inn over seg og gå andre steder om du trenger faghjelp. Jeg håper virkelig ikke du lar irritasjonen din gå ut over de uskyldige stakkarene i kassa. Anonymkode: 34c5b...605 Når de ikke kan å bruke den automatiske bilvasken, ikke vet hva som går hvor i den manuelle bilvasken, når de ikke vet hvordan lufttrykkmåleren som henger på veggen deres virker, ikke er behjelpelig med å finne riktig vindusvisker eller ny lyspære så er det irriterende. De bør ha basiskunnskap om tjenestene de tilbyr utover hvordan slenge en rynkete pølse i et tørt brød. Og nei, jeg lar det aldri gå ut over ungene i kassa. Er aldri inne. Fyller bensin med kort og kjøper maten min på butikk/Cafe. Endret 9. juli 2019 av Krampus
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #18 Skrevet 9. juli 2019 Jeg jobber også på Europris, og jeg er overraska over hva kundene forventer at vi vet 🙈 Jeg sliter mest i avdelingen for verktøy. Anonymkode: 9248b...df6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 På 9.7.2019 den 14.27, batcat skrev: Når de ikke kan å bruke den automatiske bilvasken, ikke vet hva som går hvor i den manuelle bilvasken, når de ikke vet hvordan lufttrykkmåleren som henger på veggen deres virker, ikke er behjelpelig med å finne riktig vindusvisker eller ny lyspære så er det irriterende. De bør ha basiskunnskap om tjenestene de tilbyr utover hvordan slenge en rynkete pølse i et tørt brød. Og nei, jeg lar det aldri gå ut over ungene i kassa. Er aldri inne. Fyller bensin med kort og kjøper maten min på butikk/Cafe. Dette er jeg enig i. Men det er da ingenting av dette som kan sies å gå under "dyrere, viktige ting" som du nevnte i innlegget jeg svarte på? Til nød lyspære, den er i alle fall viktig nok om den ikke akkurat er en kjempeinvestering. Anonymkode: 34c5b...605
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #20 Skrevet 11. juli 2019 Europris forventer jeg virkelig ingenting av. De som jobber der kan jo ikke svare på noen ting på norsk uansett. Må ha med meg tolk om jeg skal spørre om noe der. 😂 Clas, Biltema og sånt.. Tja.. Pleier ikke spørre så mye, men jeg forventer vel egentlig at noen på jobb skal kunne svare på spørsmål. Jeg huker tak i første og beste ansatt, det er helt greit om vedkommende må spørre noen andre, men at noen i butikken kan svare - det forventer jeg faktisk. Anonymkode: 19ea2...325 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå