Gå til innhold

Hvor tidlig har folk testet positivt på graviditetstest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tidlig har folk testet positivt på graviditetstest? Og hvordan gikk det?

Anonymkode: e12a7...d8a

Skrevet

Jeg testet positivt 10dpo, på ettermiddagen. Av en eller annen grunn var mine streker sterkere på ettermiddag enn morgen. Jeg tror jeg kunne fått en strek noen dager tidligere.

DB0A0216-C0BE-4E16-96D5-E6841DE2FB99.jpeg

Skrevet

Tidligste jeg har testa positivt er 9 dpo.

• Liker 1
Skrevet

9 dpo både med første og denne gang 😊 første svangerskap endte i en nydelig jente. Nå er jeg gravid 19+3, alt ser bra ut så langt 👍🏼

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Unicorn1337 skrev:

Jeg testet positivt 10dpo, på ettermiddagen. Av en eller annen grunn var mine streker sterkere på ettermiddag enn morgen. Jeg tror jeg kunne fått en strek noen dager tidligere.

DB0A0216-C0BE-4E16-96D5-E6841DE2FB99.jpeg

Oj, ja dette var jo en fin strek! 😁👏

Anonymkode: e12a7...d8a

AnonymBruker
Skrevet

7dpo :) Var visst tvillinger.

Mine streker ble også sterkere på kvelden enn på morgenen. 

Den første er når jeg stod opp 7dpo og den i midten på kvelden og den siste neste morgen. 

EA14DB90-6359-477B-BDE4-93A2364338C8.thumb.jpeg.bb588cb076981538475113b2bbd16eac.jpeg

Anonymkode: 3986a...13a

AnonymBruker
Skrevet

9 dpo begge ganger. Har stemt på en prikk med alle ultralydene jeg har vært på, fra uke 6+0. Var bare en baby begge ganger. 

Anonymkode: c78f5...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet positivt 6 dpo denne gangen (men mulighet for at det egentlig er 7 dpo). Forrige graviditet testet jeg positiv på 8 dpo.

Anonymkode: a7970...37d

Skrevet (endret)

Takk for svar alle sammen 😊

Er selv 8dpo i dag. Våknet i dag av spotting; lyserosa på papiret og mye slim (sorryyyyy...) Tror jeg ligger fint i temp på FF, så krysser og håper som bare det 🙏🤞 Noen som har noen tanker? Legger ved bilde 😊

Screenshot_20190709-164713_FF Mobile.jpg

J1994/Ts (anonymbruker ved en tastefeil)

Endret av J1994
Skrevet
6 timer siden, J1994 skrev:

Takk for svar alle sammen 😊

Er selv 8dpo i dag. Våknet i dag av spotting; lyserosa på papiret og mye slim (sorryyyyy...) Tror jeg ligger fint i temp på FF, så krysser og håper som bare det 🙏🤞 Noen som har noen tanker? Legger ved bilde 😊

Screenshot_20190709-164713_FF Mobile.jpg

J1994/Ts (anonymbruker ved en tastefeil)

Tempen er jo stigende, og det er et fint tegn :)

Samtidig så spiller det ingen rolle hva vi her sier, før du har en positiv test i hånda, desverre :P

Nå er det jo ikke mange dagene til du kan teste 😊

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg kuppe denne tråden litt? I mine 3 tidligere svangerskap har jeg testet positivt 10dpo, 8dpo og 11 dpo. Er nå 11dpo og den var negativ. Vet når jeg hadde el. Er det sjans for at jeg er gravid likevel, selv om jeg aldri har fått negativ test så sent?

Anonymkode: 17b3f...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har testet tidlig, har dere hatt symptomer eller bare hatt lyst å teste fordi dere er prøvere?

Jeg er nå 6 dpo og prøver å bli gravid. En del av meg vil teste, men samtidig vil jeg ikke teste for tidlig og få feil resultat. 

Anonymkode: 377ac...976

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns grafen ser lovende ut! Selv om det jo er tidlig enda. Jeg fikk positiv 8 dpo i første svangerskap. I andre testet jeg ikke før 14 dpo, men da var streken veldig sterk, så antar jeg kunne fått tidlig positiv da også. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har testet tidlig, har dere hatt symptomer eller bare hatt lyst å teste fordi dere er prøvere?

Jeg er nå 6 dpo og prøver å bli gravid. En del av meg vil teste, men samtidig vil jeg ikke teste for tidlig og få feil resultat. 

Anonymkode: 377ac...976

Den gangen jeg testet tidlig, gjorde jeg det fordi vi hadde gjennomgått IVF og jeg klarte bare ikke å vente på resultatet. Jeg testet helt fra vi satt inn egget. Ved IVF tar man en sprøyte som slår ut i positiv test, og jeg ville følge med at testen ble negativ, slik at jeg visste at en evt. positiv test skyldtes graviditet og ikke sprøyta. 

Jeg kjøpte billige g-tester på nett for å kunne teste tidlig da vi prøvde på nr. 1. Men det er jo sjanse for falskt negativt resultat. Eller for positiv, men at man likevel får mensen til omtrent normal tid fordi egget prøvde å feste seg, men gikk til grunne. Det har jeg opplevd flere ganger. Og av den grunn testet jeg ikke tidlig da vi prøvde på nr. to. Jeg orket ikke stress, og særlig ikke å fange opp slike tidlige graviditeter som ikke var levedyktige. 

Anonymkode: 22fc0...d86

AnonymBruker
Skrevet

Svarene du får her vil nok være tidligere enn realistisk, ettersom de som tester veldig tidlig syns det er kjekkere å dele enn de som tester positivt nærmere IKM. 

Anonymkode: ed8fc...4c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg var gravid testet jeg positivt dagen før IKM (13 dpo). Andre gangen var det blendahvit test 12dpo og jeg gikk ut ifra det ikke hadde klaffet, men mensen kom ikke og tok ny test 16dpo som var tydelig positiv. Når folk får positiv test avhenger av mye -- ikke bare hvor lenge det er siden eggløsning, men når egget faktisk festet seg, hcg-produksjon (store individuelle variasjoner) og hvor mye som faktisk skilles ut i urinen. Lett å få inntrykk av at "alle" får tidlig positiv test på forum. Det beste er å vente med å teste til etter IKM -- da vil tester faktisk vise riktig svar, og du slipper i tillegg å vite om en evt. veldig tidlig SA du ellers ville gått ut ifra var en vanlig mens. 

Anonymkode: 6f97d...a49

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg kuppe denne tråden litt? I mine 3 tidligere svangerskap har jeg testet positivt 10dpo, 8dpo og 11 dpo. Er nå 11dpo og den var negativ. Vet når jeg hadde el. Er det sjans for at jeg er gravid likevel, selv om jeg aldri har fått negativ test så sent?

Anonymkode: 17b3f...d6f

Absolutt. Jeg testet negativt 11 dpo og kunne såvidt skimte en skyggestrek 12 dpo. Var ivf, så jeg visste dpo nøyaktig. Hadde til og med relativt høy hcg da jeg tok blodprøve 2 uker etter innsett. (Innenfor normalen, men i øvre del av normalområdet.) Kanskje det bare er testene som er veldig forskjellige.

Anonymkode: f077e...165

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet med blodprøve 8-9dpo, og den var negativ. En uke etter det jeg trodde var mens, altså nesten 3 uker etter unnfangelsen, først DA fikk jeg positiv test... så håpet er der fortsatt... men hadde jeg testet etter «mensen» ville det nok vært positivt, men jeg regna med at jeg ikke bar gravid når de hadde sjekket hcg-nivået mitt så «sent»..

Anonymkode: 8a12d...bdb

Skrevet

Er dpo days past ovulation? Jeg slutta på pillene uken før pillefri uke (21 dagers brett med pillefri uke) for 10 dager siden. Fikk mensen noen dager, men ikke blødd etter det. Har litt stikkesmerter i puppene, men det er vel altfor tidlig å teste? 

AnonymBruker
Skrevet

9 dpo. Var sikker på at jeg kjente symptomer allerede 4 dpo med stikninger og oppblåsthet. Endte med en frisk gutt :) 

Anonymkode: a549e...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...