Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 minutter siden, aiba said:

Buksene passer meg perfekt alle jeg kjøper. Men kjøper slim fit

Unnskyld, rota visst litt med brukerne i tråden her.

Nå som jeg er tjukk, er det ikke noe problem å finne bukser som er lange nok i beina. Men det var et problem for noen tiår siden, da jeg var syltynn, og de eneste buksene du kunne velge benlengde på var Levis. Og de passet meg ikke i fasongen. Nå er det heldigvis flere buksemerker tilgjengelig, hvor du kan velge benlengde.

Endret av T-Rex
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oleana sine xxl kan i noen tilfeller være ca 48/50, men så er jo noe smalere i fasongen og da er de vesentlig mindre.

Jeg er overvektig, men liker å ha kvalitet og bra snitt på klærne mine. Jeg har heller færre plagg enn mye dårlig. Skal jeg handle i butikker i Norge blir det ofte dyrt og dårlig (det finnes unntak, men da må en lete litt. Zizzi slik det er nå er ikke et unntak) En by som fx Bergen har vel per i dag 1 stormotebutikk utenom Zizzi. Har Oslo flere enn Alexis mote?

Jeg har aldri forstått hvorfor mange stormotefirma lager klær med snodige trykk, mønster som får en til å se ut som en vannmelon eller hvorfor de har allergi mot ull, silke, lin og bomull. Det går for mye i nylon og polyester. Jeg har ikke noe ønske om å gå kledd som et telt i snodige mønstre...

Norge er et lite land, det gjør nok mangfoldet mindre i butikkene. Hverken plus size, petite eller long er særlig utbredt utenom i netthandel (og i grunnen heller ikke der heller om en skal holde seg på Norske butikker). Men litt mer utenfor str 36-42 burde det vel være lov å ønske seg??

Anonymkode: 16ef0...709

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heier på fine klær med godt snitt og god kvalitet til oss "store". Hadde gjerne kjøpt Oleana om det fantes i min størrelse.

Zizzi orker jeg ikke lenger, grusomme mønster, elendige stoffer og priser som er alt for høye i forhold til kvaliteten på klærne. Av kjedene synes jeg Holly & Whyte kolleksjonen til Lindex har en del fint, så det meste av garderoben min er faktisk bygd på den, med noe fra H&M og KappAhl innimellom. Sistnevnte synes jeg har mest kjærringklær.

Anonymkode: 1a1b3...f68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2019 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Når man lager klær, så er man opptatt av å få solgt, samt at pris og produksjon skal være lønnsom for den som satser på klærne eller andre varer. 

En egen produksjon / kolleksjon for dem med ekstra kilo som krever store storestørrelser, er lite lønnsom derfor ikke noe Oleana eller andre satser på. 

Anonymkode: 974d1...afc

Dette gjelder jo alt, ikke bare klær! Det virker som mange ikke skjønner dette.  Folk gnåler om det dårlige tilbudet i butikker, samtidig som de fleste kjøper de billigste varene. Det er en grunn til at vi har få spesialbutikker og ikke verdens beste utvalg.  Når det gjelder klær så kjøper jeg stort sett bare helt basic ting her, og skaffer meg de kule plaggene mine på utenlandsturer :) 

Anonymkode: d8e25...48e

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er så vanskelig å finne klær i store størrelser. I de fleste nettbutikkene kan man til og med krysse av for ønsket størrelse, og om man vil ha "plus size", "tall" E. L. Bruker "bare" Str 46, men de har mange større klær også. 

Anonymkode: d590f...fe3

Men det går ofte en grense rundt str 46, for str 46 finnes i mange vanlige butikker som største størrelse (Match, Floyd, KappAhl ect). Med en gang man skal over 46 er det problemet virkelig begynner. 

På 9.7.2019 den 1.32, AnonymBruker skrev:

Oleana jobber og produserer i Norge, med Norske lønninger (og en hel del utenlandske arbeidere), de jobber for å tjene inn slik at de kan fortsette å være helnorske. Skal de begynne å satse på størrelser et fåtall av kjøpergruppen deres tilhører så blir det tapsprosjekt. Klærne deres koster en del tusenlapper pr. Plagg. 

Morbedriften til Oleana, nemlig Janusfabrikken, der Oleana i sin tid ble startet og skilt ut fra, lager heller ikke klær i størrelse Kingsize. Janus har et langts større marked enn Oleana, så kanskje du skal sende en mail til Janne på Janus fremfor å tro du kan få Oleana interessert via kvinneguiden? :hoho:

Ps. Jeg kan sikkert skaffe deg eposten til Janus. 

Anonymkode: 974d1...afc

Janus lager undertøy opp til str 54. Jeg har masse turtøy og ullundertøy fra Janus og er str 48/50. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.asos.com/women/curve-plus-size/cat/?cid=9577&nlid=ww|clothing|shop+by+range

Her finner du mye fint hvis du leter.

Bare hyggelig!

Anonymkode: 67357...7bf

Hersketeknikkalarm! Asos har mange klær med helt grusomt snitt til de med store størrelser. Enten ser det ut som du har kledd på deg en for liten kjole ala her https://www.asos.com/prettylittlething-plus/prettylittlething-plus-skater-dress-with-corset-waist-in-black-floral/prd/12721561?clr=multi&colourWayId=16421107&SearchQuery=&cid=9577 eller så ser det ut som du har tatt på deg et telt https://www.asos.com/asos-curve/asos-design-curve-casual-culotte-shirt-jumpsuit/prd/12201032?clr=red&colourWayId=16383657&SearchQuery=&cid=9577 De eneste jeg kjenner som foreslår Asos til store størrelser er de som ikke bruker store størrelser selv. 

Anonymkode: 246df...f65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts jeg er helt enig med deg, det ligger et marked som ingen i Norge tar i bruk. Jeg drar stort sett til London 1-2 ganger i året for å kjøpe det som mangler i garderboden, evt så bestillerl jeg over nett fra butikker/merker jeg kjenner godt og vet hva jeg passer inn i. Selv basisplass som strømpebukser er vanskelig å finne i Norge, enten sklir de ned, blir for korte i livet eller så kan man dra de opp til halsen. Når jeg går mye i skjørt og kjoler hele året så er det ikke godt nok. Må rett og slett handle fra utlandet for å finne noen som sitter godt på og hollder seg på plass. Hadde nok handlet mye om det faktisk kom en fysisk butikk jeg kunne gått i her hjemme. 

• Liker 3
Skrevet
På 9.7.2019 den 7.45, AnonymBruker skrev:

Folk legger på seg på forskjellige steder på kroppen, det er jo ikke mulig å lage en kolleksjon som sitter som støpt på alle som er overvektige. Da er vi over på skreddersøm, og det er en helt annen prisklasse.

Anonymkode: 2bb35...189

Skreddersøm er ikke dyrere enn Oleana.

Har endel plagg fra skreddere og syersker som er formsydd til meg, og stort sett billigere enn Oleana

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts jeg er helt enig med deg, det ligger et marked som ingen i Norge tar i bruk. Jeg drar stort sett til London 1-2 ganger i året for å kjøpe det som mangler i garderboden, evt så bestillerl jeg over nett fra butikker/merker jeg kjenner godt og vet hva jeg passer inn i. Selv basisplass som strømpebukser er vanskelig å finne i Norge, enten sklir de ned, blir for korte i livet eller så kan man dra de opp til halsen. Når jeg går mye i skjørt og kjoler hele året så er det ikke godt nok. Må rett og slett handle fra utlandet for å finne noen som sitter godt på og hollder seg på plass. Hadde nok handlet mye om det faktisk kom en fysisk butikk jeg kunne gått i her hjemme. 

Hvor handler du på nett? Jeg sliter ogsåvsærlig medxstrømpebukser, da jeg har stor mage.

Anonymkode: df48b...5ff

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Ninab82, mod

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor handler du på nett? Jeg sliter ogsåvsærlig medxstrømpebukser, da jeg har stor mage.

Anbefaler virkelig Marks & Spencer, utrolig gode strømpebukser som sitter godt på, se bra ut og tåler vask godt. De sender til Norge, reiser du til England noen gang er det bare å hamstre i vei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten så selger også Evans strømpebukser beregnet å store damer. De passet ikke meg så godt, men kan være verdt å forsøke, koster ikke mye de heller. 

AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig, klarer du ikke en gang å passe inn i str XXL så spiller det ingen rolle hva du har på deg, du kommer ikke til å se bra ut uansett. 

Anonymkode: 11e4d...933

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

For å være helt ærlig, klarer du ikke en gang å passe inn i str XXL så spiller det ingen rolle hva du har på deg, du kommer ikke til å se bra ut uansett. 

Dette er naturligvis korrekt. Til en viss grad.

Men optiske triks hjelper bittelitt.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke nødvendigvis det en kjempestor størrelse. Er en fx 180 høy, vil ikke en 44/46 være en gigantstørrelse.

Noen merker mener jo at xl er 42... 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke nødvendigvis det en kjempestor størrelse. Er en fx 180 høy, vil ikke en 44/46 være en gigantstørrelse.

Noen merker mener jo at xl er 42... 

Du har ikke oppfattet at jeg har hacka KG, og logger deg?

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2019 den 10.05, T-Rex skrev:

Jeg hadde BMI på 18 da jeg var 30, så jeg vet hvordan det er å handle klær når man er slank.

Så vondt :(

Anonymkode: 459f5...148

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så vondt :(

Anonymkode: 459f5...148

Hva da? Jeg hadde det rimelig bra da, og jeg har det rimelig bra nå.

Skrevet (endret)

.

Endret av EllerBelle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...