AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Er det vanlig at forlover sitter nærmere brudeparet og at partner til forlover sitter et annet sted? Anonymkode: 8c7ca...705
Gjest Kritt Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Spørs jo helt hva slags bordsetting man har; noen setter par sammen, andre ikke. I vårt bryllup var det bare brudeparet som satt sammen, andre par var spredt.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 7 timer siden, Kritt skrev: Spørs jo helt hva slags bordsetting man har; noen setter par sammen, andre ikke. I vårt bryllup var det bare brudeparet som satt sammen, andre par var spredt. Så dårlig gjort. Anonymkode: fb454...4b0 20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Vi kommer ikke til å splitte forlovere med følge. Å dele opp par er en uting i mine øyne. Anonymkode: 179b2...492 14
Gjest Kritt Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så dårlig gjort. Anonymkode: fb454...4b0 Hehe, derom strides de lærde - og andre. Om bryllupet ikke er enormt stort, slik at de fleste gjestene betyr noe for brudeparet, synes de fleste gjestene jeg kjenner at det er fint å bli kjent med de øvrige. Mannen eller konen ser man hver dag, er man i en lang bryllupsmiddag er det fint å snakke med andre. Men jeg vet godt at dette er det ulike meninger om.
regine Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 Iflg skikk og bruk så har forloverne hverandre til bords under en bryllupsmiddag og da følger det logisk at forlovers partner har hverandre til bords. Nå kan man ikke spørre om sånt her inne, fordi dette forumet er oversvømt av folk med allverdens angster, så det å ikke få sitte nærmest oppå kjæresten sin, anses som en av de største katastrofe man kan utsettes for. Det er hyl og skrik hvis noen ymter frampå om å "splitte par" som om det er ensbetydende med at man sitter i hver sin ende av lokalet. Det er det jo ikke, det handler jo kun om at man IKKE har sin partner til bords, ikke at man ikke sitter ved samme bord/i nærheten av hverandre..... Legger man omtanke i bordplasseringen er det i mine øyne bare positivt at man deler opp litt, for å forsøke å unngå de verste klikktendenser, hvor man kun snakker med de man kjenner aller best fra før. 8
Anim92 Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 Det er noe fint med å kunne kose litt på partner mens kjærligheten feires og taler holdes. Gifter jeg meg, vil jeg heller at forloverne sitter med sin partner på et bord i nærheten fremfor alene med oss.. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Vi hadde hestesko-bord. Plasserte forlovere med partner rett over oss. De eneste som satt på innsiden av bordet, og andre siden satt brudepar, foreldre, søsken og besteforeldre. På de andre rekkene var det fullt med tanter, onkler, søskenbarn mm på begge sider Anonymkode: 85aa5...e82
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 På 8.7.2019 den 21.29, Kritt skrev: Hehe, derom strides de lærde - og andre. Om bryllupet ikke er enormt stort, slik at de fleste gjestene betyr noe for brudeparet, synes de fleste gjestene jeg kjenner at det er fint å bli kjent med de øvrige. Mannen eller konen ser man hver dag, er man i en lang bryllupsmiddag er det fint å snakke med andre. Men jeg vet godt at dette er det ulike meninger om. Det er ikke opp til deg å tvangssosialisere andre folk. Skjerpings. Anonymkode: fb454...4b0 6
Clefable Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 Vi hadde forlovere nærme, rett ved siden av foreldrene våre. Men partneren til den ene forloveren som hadde partner satt selvsagt fremdeles ved siden av ham. 2
Gjest Kritt Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke opp til deg å tvangssosialisere andre folk. Skjerpings. Anonymkode: fb454...4b0 Snakke med andre en ektefelle i bryllup tvangssosislisering? Jajaja 🙄 Endret 10. juli 2019 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #13 Skrevet 11. juli 2019 På 9.7.2019 den 9.57, regine skrev: Legger man omtanke i bordplasseringen er det i mine øyne bare positivt at man deler opp litt, for å forsøke å unngå de verste klikktendenser, hvor man kun snakker med de man kjenner aller best fra før. Hva hvis man ikke kjenner noen da, foruten brudeparet? Anonymkode: cd81f...c08
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #14 Skrevet 11. juli 2019 På 8.7.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev: Er det vanlig at forlover sitter nærmere brudeparet og at partner til forlover sitter et annet sted? Anonymkode: 8c7ca...705 Ja først er det brudens foreldre ved siden av bruden, og brugdommens foreldre (eller nærmeste pårørende) ved siden av brugdom. Ingen skal sitte ovenfor brudeparet. Det bordet skal bare ha folk på ene siden av bordet. Så er det brudens forlovere ved siden av brudens foreldre og brudgommens forlovere ved siden av brugdommens foreldre. Deretter dirigerer dere selv. Men vi hadde nærmeste slekt nærmest sentrum av bordet (brudeparet) og andre lengre borte. Laget bordene i en hestesko form da vi var 40stk ca. Anonymkode: 1e1b2...223
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #15 Skrevet 11. juli 2019 19 timer siden, Clefable skrev: Vi hadde forlovere nærme, rett ved siden av foreldrene våre. Men partneren til den ene forloveren som hadde partner satt selvsagt fremdeles ved siden av ham. Ja selvsagt, det glemte jeg å nevne. Anonymkode: 1e1b2...223 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #16 Skrevet 11. juli 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke opp til deg å tvangssosialisere andre folk. Skjerpings. Anonymkode: fb454...4b0 Hæ? Skjerpe seg hvorfor? Er det tvangssosialisering å snakke med andre enn partner i en middag? Anonymkode: e46bf...8c7 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #17 Skrevet 11. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis man ikke kjenner noen da, foruten brudeparet? Anonymkode: cd81f...c08 Men er dere ikke istand til å snakke litt med folk man ikke kjenner? Anonymkode: e46bf...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #18 Skrevet 11. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er dere ikke istand til å snakke litt med folk man ikke kjenner? Anonymkode: e46bf...8c7 Det handler ikke om det. Hvor moro er det å bli skilt fra sin partner og måtte sitte å smalltalke med en eller annen fremmed person du kanskje har null og niks til felles med? Anonymkode: cd81f...c08 2
regine Skrevet 12. juli 2019 #19 Skrevet 12. juli 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om det. Hvor moro er det å bli skilt fra sin partner og måtte sitte å smalltalke med en eller annen fremmed person du kanskje har null og niks til felles med? Anonymkode: cd81f...c08 For å snu litt på det: hvor moro er det å være den som kommer uten partner og heller ikke kjenner noen og bli plassert mellom par som kjenner hverandre godt og har holdningen at vi skal bare snakke med hverandre? Er det ikke da litt bedre at man løser litt opp i parene, slik at flere har folk til bords som de ikke kjenner/ikke kjenner godt, slik at alle må anstrenge seg litt for å være litt sosiale? Igjen - det handler jo om at brudeparet bør bruke tid og krefter på bordplassering, det er klart at som ung ønsker man ikke å bli plassert med halvdøve tante Olga og lett senile onkel Bjarne. Og jada, det har skjedd, men det betyr ikke at det er det som er normen. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis man ikke kjenner noen da, foruten brudeparet? Anonymkode: cd81f...c08 Se over - da har man jo nettopp behov for at det ikke er sånn at man blir sittende mellom par som egentlig bare vil snakke med hverandre og som ikke trenger anstrenge seg, nettopp fordi de har en partner. 3
Rosa Sitron Skrevet 12. juli 2019 #20 Skrevet 12. juli 2019 On 7/8/2019 at 8:05 PM, AnonymBruker said: Så dårlig gjort. Anonymkode: fb454...4b0 Hvorfor var det dårlig gjort? Noen av de beste bryllupenene jeg har deltatt på har delt par.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå