AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #41 Skrevet 13. juli 2019 Elsker hytteturene hver sommer. Ikke vann, strøm og vi har en eldgammel utedo. Har vann i kanner som vi bærer til hytta. Bruker klut for å vaske det groveste. Vi har badevann i nærheten så vasker oss der. Beste minnene er fra hytta 😊 Anonymkode: edf85...784
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #42 Skrevet 13. juli 2019 Vaskekluter - det er det hele. Dropp tørrrshampo, våtservietter og sånt tull. Trenger det ikke. En kan da helt fint vaske håret ute, med ei mugge eller bøtte passe varmt vann til å skyll over. Ekstra sommerfølelse det, å vaske håret på trappa Vaskefat eller balje til kroppsvask. Vasker meg godt på hytta, ikke noen liten kattevask. En blir på mange måter renere av klutevask, som også gnikker bort tørre hudceller og skitt - enn den kattevasken en gjør i dusjen Det er ikke mengden vann som avgjør hvor ren en blir. Anonymkode: 58697...58e 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #43 Skrevet 13. juli 2019 Hvorfor straffe seg selv sånn i ferien? Det er ikke ferie å leve sånn. Jeg hadde blitt hjemme. Anonymkode: a48ca...7a2 2
Eneri Skrevet 14. juli 2019 #44 Skrevet 14. juli 2019 Alternativ dusj kan være : A Vaskebøtte med lunkavann og ei øse og så øser du vann over deg , såper deg inn og skyller av. Eller B kjøp en rimelig 'dusjpose' på Biltema. Den har håndtak og kan henges opp på spiker ute på hytteveggen el i et tre. Posen fylles m lunkavann og du vrir om så vannet åpnes til å strømme ut i dusjhodet. Koster ca 100 kr. Kan dusje naken et usjenert sted, eller m bikini. Dette går helt fint. Vaskeklut og ei deilig såpe gjør også sitt til at man føler seg greit fresh 😊 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #45 Skrevet 14. juli 2019 5 minutter siden, Eneri said: Alternativ dusj kan være : A Vaskebøtte med lunkavann og ei øse og så øser du vann over deg , såper deg inn og skyller av. Eller B kjøp en rimelig 'dusjpose' på Biltema. Den har håndtak og kan henges opp på spiker ute på hytteveggen el i et tre. Posen fylles m lunkavann og du vrir om så vannet åpnes til å strømme ut i dusjhodet. Koster ca 100 kr. Kan dusje naken et usjenert sted, eller m bikini. Dette går helt fint. Vaskeklut og ei deilig såpe gjør også sitt til at man føler seg greit fresh 😊 Dusje utendørs hadde jeg ikke gjort, uansett hvor tilsynelatende usjenert det var. Jeg er selv vokst opp med hytteferier, men et sted går grensen. Hadde sagt nei takk om jeg ble invitert til å tilbringe ferien på nudistleir også. 😛 Anonymkode: 4a5c1...555
Eneri Skrevet 14. juli 2019 #46 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dusje utendørs hadde jeg ikke gjort, uansett hvor tilsynelatende usjenert det var. Jeg er selv vokst opp med hytteferier, men et sted går grensen. Hadde sagt nei takk om jeg ble invitert til å tilbringe ferien på nudistleir også. 😛 Anonymkode: 4a5c1...555 Hehe, jeg ville ikke dratt på nudistleir og soler meg fex aldri toppløs. Mulig jeg er farget av at vi har hytte på ei øde øy (forøvrig MED innlagt vann og vanlig dusj), så jeg derfor innbiller meg at mange andre hytter også er så usjenert beliggende. To andre familier jeg kjenner har hytter på hver sin lille øde øy, og praktiserer utedusjing. Skjønner at det ikke blir like aktuelt hvis det er et hyttefelt altså... 1
Jytte Skrevet 15. juli 2019 #47 Skrevet 15. juli 2019 Kanskje et dumt svar, men det er umulig å la være å tisse når man skal gjøre nummer to...men tipper det er en eller flere busker du kan gjemme deg bak. Husk å dekke til papiret med en stein eller ha med en spade og legg papiret under jord. Varm opp vann og la kjæresten din hjelpe deg å skylle håret. Ta med krystalldeo, den er effektiv i minst par dager. Truseinnlegg, babyservietter, vaskeklut og par, tre skift med klær. Bruk vaskekluten under armene. Saltvann går helt fint å vaske seg i, har gjort det selv - tatt et bad eller to på hytteturer.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #49 Skrevet 15. juli 2019 Er det mulig? ingen radio? ingen lyder, jeg hadde ikke klart. Men en plan og tanker for hva man kan gjøre før man reiste dit så ville jeg klart det. Anonymkode: 98f89...854
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #50 Skrevet 15. juli 2019 hørt om solceller? det kan redde alle dagene. Anonymkode: 98f89...854
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #51 Skrevet 6. oktober 2019 På 15.7.2019 den 15.31, Jytte skrev: Kanskje et dumt svar, men det er umulig å la være å tisse når man skal gjøre nummer to...men tipper det er en eller flere busker du kan gjemme deg bak. Husk å dekke til papiret med en stein eller ha med en spade og legg papiret under jord. Varm opp vann og la kjæresten din hjelpe deg å skylle håret. Ta med krystalldeo, den er effektiv i minst par dager. Truseinnlegg, babyservietter, vaskeklut og par, tre skift med klær. Bruk vaskekluten under armene. Saltvann går helt fint å vaske seg i, har gjort det selv - tatt et bad eller to på hytteturer. Gode råd. Det meste bli dessuten en vane, som noen liker. Og de som ikke liker det, gir det opp ganske raskt. Hos oss vasker vi oss i bekken og går på do i buskene. Unge som gamle. Og selv ungene forstår at når mormor eller andre går ut en tur uten å si noe er det for å gå på do og da skal man få være litt alene. Vanskeligere er det ikke, og de som vil kan benytte bøttedoen, men i praksis er det sjelden noen gjør det. Anonymkode: 4d5f7...59e 1
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 6. oktober 2019 #52 Skrevet 6. oktober 2019 Bli hjemme, ta en god varm dusj og se en fin film på tv’n☺️
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #53 Skrevet 6. oktober 2019 På 8.7.2019 den 12.39, AnonymBruker skrev: Om en ikke greier å overleve 4-5 dager på en hytte uten innlagt vann og strøm, så er en temmelig håpløs. Anonymkode: b206c...58f Problemet er vel heller å være tett på svigers med sære vaner og regler i så mange dager. Anonymkode: af1b0...768 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 6. oktober 2019 #54 Skrevet 6. oktober 2019 Huff, det hadde ikke jeg giddet
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. oktober 2019 #55 Skrevet 6. oktober 2019 Tråden er fra juli, så TS har nok vært på hytta for lenge siden 😉
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #56 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg kikka inn i tråden fordi jeg ønsker å bosette meg i en hytte, muligens uten vann og med utedo. Og vedovn. Det er en helt seriøs tanke for de neste to årene. Ønsker elektrisitet og internett da. Har bodd slik før og synes det er koselig om det fortsatt går an å dra inn på jobb osv. Hvordan gikk turen din da TS? Anonymkode: bb0df...983 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #57 Skrevet 6. oktober 2019 På hytta skal alle stinke alle vet når alle bæsjer. Nyyyyyyyt Anonymkode: f7496...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå