Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hytte uten innlagt vann, ingen strøm og utedo. Hvordan overleve i 4-5 dager? 

Anonymkode: 44d5d...4c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nyt, nyt, nyt!

Anonymkode: 27af9...1dd

• Liker 26
Skrevet

Kos deg! :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta med vanndunker. Tørrmat. Dopapir. Våtservietter.

Anonymkode: 49bef...97b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok tilnærmet umulig. Trolig omkommer du i løpet av de tre første dagene, men er du ekstra seiglivet kan det hende du holder ut til kvelden på dag fire. Uansett kommer du deg nok aldri vekk derfra levende. Husk å skrive testamente før du drar. 

Anonymkode: bf76f...348

• Liker 46
Skrevet

Går helt fint det.

AnonymBruker
Skrevet

+ primus, hermetikk, boksåpner, lighter, lommelykt

Anonymkode: 49bef...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Kos deg! :)

Takk, men jeg er vant til å dusje hver dag, har ikke så lyst til at svigersfamilien skal kjenne at jeg stinker.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men jeg er vant til å dusje hver dag, har ikke så lyst til at svigersfamilien skal kjenne at jeg stinker.

Da får du vaske deg vet du. Ta med en hagekanne på 5-10 liter og dusj deg med den. 

Anonymkode: 9c90a...31a

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vasker du deg med klut og såpevann fra en balje eller et vaskevannsfat. Det pleier å finnes på hytter uten innlagt vann. Dere henter vel vann et sted? Varm opp noe vann på komfyren og vask deg med dette. Har du ikke med deg kluter, spør svigers om de har å låne bort.

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert tilgang på vann, og situasjonen er lik for alle. 

Ta også med deg en god deo. "Gammel svette blir som ny" fleiper vi med når det er dårlig tilgang til dusj, og man tar deo på ikke helt nydusjet kropp. Likevel seriøst, lukt har aldri vært et problem når familien har levd slik. Vi har vaskefat, såpe og klut. Et forfriskende bad i elv eller vann hjelper godt på. 

Opplevelsen ved å leve enkelt og primitivt tar liksom fokus bort fra normal forfengelighet, og det er det gode samvær som er i fokus. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vaskekluter. Tørrshampoo. Engangsservietter (jeg kjøper wet wipes for baby, de er større og rimeligere). Og forhåpentligvis et tjern i nærheten der man kan bade. Lotion+barberhøvel. 

Vasker hår og fikser negler rett før jeg drar. Da holder det fint i 5-6 dager. 

Og selvfølgelig - 5-6 nødbatterier til telefonen. 

Før kritikken kommer - Dette er min preferanse.

Man kan selvfølgelig bare la alt lukte og vokse, og droppe all elektronikk, om det er dette man foretrekker. 

Anonymkode: 61e4e...823

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at du ødelegger huden om du dusjer vær dag ikke sant.

Anonymkode: f68ee...6a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så er det en liten ting til, vi får kun lov av svigers å bæsje på utedoen, tisse må gjøres ute, de er redd for doen skal fylles for fort opp.

Skrevet

Ta med kluter og intimsåpe og vask deg. Du kan enten ha en klut til ansikt og en til underliv eller ha med deg en klut til hver dag. Begynn med å vaske ansiktet og så nedover kroppen. 

Så tar du med deg bøker, håndarbeid, spill og godt humør. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Trolltunge skrev:

Det er sikkert tilgang på vann, og situasjonen er lik for alle. 

Ta også med deg en god deo. "Gammel svette blir som ny" fleiper vi med når det er dårlig tilgang til dusj, og man tar deo på ikke helt nydusjet kropp. Likevel seriøst, lukt har aldri vært et problem når familien har levd slik. Vi har vaskefat, såpe og klut. Et forfriskende bad i elv eller vann hjelper godt på. 

Opplevelsen ved å leve enkelt og primitivt tar liksom fokus bort fra normal forfengelighet, og det er det gode samvær som er i fokus. 

Kun saltvann og brønnvann.

Skrevet

Jeg har vært på hytte uten innlagt vann, strøm og utedo i nesten 2 uker en sommer. Jeg overlevde fint.

Ingen krise å ikke få dusjet hver dag. Du tar deg en kattevask. Vi dro ned på stranda å vasket oss i vannet der 👍 men ta med våtservietter, klut, deo og det går vel uansett an å varme opp vannet? Regner med at det er en balje der?? Ikke stress så mye med det. Sånn måtte man leve i gamle dager. Det er jo bare snakk om 4-5 dager.

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til hva andre har skrevet så prioriterer jeg å ta med mange par sokker så jeg kan bytte de ofte. Og samme med overdeler, buksa kan jeg gjerne gå med en stund men godt å bytte T-skjorte etter en gåtur, når man føler seg svett og ikke kan dusje eller hvis vask er veldig upraktisk. Luft tøyet på dagtid og skyll det i en bekk eller i en kjele på ovnene hvis det blir veldig tilgriset. Truseinnlegg kan være ålreit. 

Angående at de pålegger deg å tisse ute: gå på utedoen, får du høre at du ikke skal gå dit men tisse ute så si at du skal bæsje? 😅 tror helt ærlig at det her er en sånn kjøreregel de har, men ikke tar på vei av hvis du ikke følger den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, puffy123 skrev:

I tillegg til hva andre har skrevet så prioriterer jeg å ta med mange par sokker så jeg kan bytte de ofte. Og samme med overdeler, buksa kan jeg gjerne gå med en stund men godt å bytte T-skjorte etter en gåtur, når man føler seg svett og ikke kan dusje eller hvis vask er veldig upraktisk. Luft tøyet på dagtid og skyll det i en bekk eller i en kjele på ovnene hvis det blir veldig tilgriset. Truseinnlegg kan være ålreit. 

Angående at de pålegger deg å tisse ute: gå på utedoen, får du høre at du ikke skal gå dit men tisse ute så si at du skal bæsje? 😅 tror helt ærlig at det her er en sånn kjøreregel de har, men ikke tar på vei av hvis du ikke følger den.

Bæsje flere ganger daglig 😅, den går de nok ikke på. 😆

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bæsje flere ganger daglig 😅, den går de nok ikke på. 😆

Si du er dårlig i magen, eller har mensen? 

Edit: eller si at du er sjenert og tisser på utedoen. 

Endret av puffy123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...