Gjest Teletubbien Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Altså, jeg vet brudgommen egentlig skal ha, men Mannen min har gallauniform og skal dermed ikke ha. Våre to gutter som er brudesvenner - skal ha hver sin. Noen steder står det at brudens far skal ha og andre steder at brudgommens forlover skal ha.... Hvem skal egentlig ha????
Søta Skrevet 5. mai 2005 #2 Skrevet 5. mai 2005 I blomsterbutikke sa de brudgom, forlover til brudgom og brudens far
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #3 Skrevet 5. mai 2005 De du vil. Om ikke mannen skulle hatt tror jeg ikke noen skulle hatt hvis jeg fikk bestemme. Hos oss hadde mannen min, brudesvennen, forloveren, pappa og toastmasteren corsage.
Tinema Skrevet 5. mai 2005 #4 Skrevet 5. mai 2005 Hos oss kommer brudgom, min far, og brudgoms forlover ha knapphullsblomst.
TeddyToria Skrevet 5. mai 2005 #5 Skrevet 5. mai 2005 Tror nok det aller vanligste er brudens far, brudgommens far og forlover. Men har man brudesvenner er det jo fint at de også har... Da gommen min ikke har noen pappa, skal gommens bror ha en corsage istedet!
smilepia Skrevet 5. mai 2005 #6 Skrevet 5. mai 2005 Gommen, hans forlover og min pappa skal ha blomst hos oss. Det er nok det vanligste. Men så hos en blomsterbutikk her i Bergen forrige uke, at det også er blitt mer vanlig at brudens forlover også har en blomst av noe slag. Det må gjerne tilpasses litt mer til antrekket da, men de hadde laget mye flott. Likte spesiellt godt noen armbåndslignende som snurret seg opp fra hånden. (vanskelig å beskrive, men flott var det) Desverre skal mine forlovere gå i bunad, og da kan de ikke ha noe slikt.
Snutus Skrevet 5. mai 2005 #7 Skrevet 5. mai 2005 Jeg har hørt at det vanligste er at brudgommen, hans forlover og brudens far har bukett. Hos oss skal brudgommens far også få bukett i tillegg til de jeg allerede har nevnt.
ikka2011 Skrevet 5. mai 2005 #8 Skrevet 5. mai 2005 Jeg har hørt at det vanligste er at brudgommen' date=' hans forlover og brudens far har bukett. Hos oss skal brudgommens far også få bukett i tillegg til de jeg allerede har nevnt.[/quote'] Vi skal og gi brudgommens far bukett... + brudesven
linky Skrevet 5. mai 2005 #9 Skrevet 5. mai 2005 Hos oss hadde brudgommen, hans forlover, min far og brudgommens far. det var det de annbefalte i blomsterbutikken.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #10 Skrevet 5. mai 2005 Vi hadde ingen brudgommpappa, men hadde vi hatt så skulle han naturligvis hatt corsage.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #11 Skrevet 5. mai 2005 Når brudgom og hans far begge skal ha bunad, skal de ha knapphullsblomst da? Eller er det slik at man ikke skal ha blomst på bunaden. Brudens far skal ha smoking. Tror vi ender opp med at det er kun brudens far og hverken brudgom, hans far eller forlover som skal ha blomst.
Tinema Skrevet 5. mai 2005 #12 Skrevet 5. mai 2005 Vi hadde ingen brudgommpappa' date=' men hadde vi hatt så skulle han naturligvis hatt corsage.[/quote'] samme her
Gjest Madam Felle Skrevet 5. mai 2005 #13 Skrevet 5. mai 2005 I vårt bryllup kommer brudgom, forloveren hans, min far og mine tre sønner til å ha knappehullsblomst. Hva som er riktig gir jeg en stor F i
Snuppelure Skrevet 5. mai 2005 #14 Skrevet 5. mai 2005 Skal man ikke ha knappehullsblomst til galla? Det var nytt for meg. Hos oss hadde brudgom, hans forlover, brudgommens far, min far, og brudesvenn, alle livkjole og knappehullsblomst... Men det var så langt jeg huseker forskjell på blomstene. Hadde min mann helt hvit mens de andre hadde noen rødt i montro?
Xina Skrevet 5. mai 2005 #15 Skrevet 5. mai 2005 Her skal brudgom,forlover,brudens far og toastmaster ha knapphullsblomst.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2005 #16 Skrevet 5. mai 2005 Her skal brudgom, hans forlover, brudens far og brudgommens far ha knappehullsblomst Det er vel ingen regler for hvem som skal ha og ikke skal ha. Så her er det opp til hver enkelt
leela Skrevet 5. mai 2005 #17 Skrevet 5. mai 2005 Her skal brudgom, hans forlover, brudens far og brudgommens far ha knappehullsblomst Det er vel ingen regler for hvem som skal ha og ikke skal ha. Så her er det opp til hver enkelt Regner med at det blir slik hos oss også
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #18 Skrevet 5. mai 2005 Det blir bare brudgommen som får knappehullsblomst i vårt bryllup. K
Gjest Melk Skrevet 5. mai 2005 #19 Skrevet 5. mai 2005 Tror nok det aller vanligste er brudens far' date=' brudgommens far og forlover. [/quote'] Sånn hadde vi. Men har inntrykk at man i stor grad velger selv.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #20 Skrevet 6. mai 2005 I følge skikk og bruk (fra gammelt av) er det korrekte at: Brudgom, hans forlover, brudens far og brudgommens far skal ha knappehullsblomst. Når det gjelder farger så er det slik at brudgommens forlover skal ha rød corsage, mens de andre 3 skal ha hvite. Slik at man ikke skal ta feil mann.. Egentlig skal mannen også ha nellik ( i sin blomst. Dette er som sagt bare en gammel tradisjon. Det er jo opp til hver enkelt hvordan de ønsker og gjøre det. Siw.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå