AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Jeg og barnefar holder på å gå fra hverandre og skal bestille time hos familievernkontoret. Vi samarbeider godt foreløpig og har en god tone. Men jeg stusser litt på barnefars ønske om samvær. Eller han har en forventning om at datteren vår skal bo hos oss annen hver uke. Hun er bare 1,5 år. Jeg syns det høres helt absurd ut, men han sier han har hørt med en barnepsykolog som sier det ikke er skadelig for barnet. Det vrenger seg i magen min av tanken på at datteren min skal bo i en koffert. Jeg ønsker å ha henne fast hos meg siden jeg har vært desidert mest med henne (far reiser en del i jobb), og at han feks kan ha annenhver helg. Hva er realistisk? Jeg vil legge til at han er en veldig god far som er ekstremt tilstede når han først er hjemme. Anonymkode: 823bc...c7f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Anbefalt samvær når de er så små er kortere, men hyppige samvær. F.eks annenhver helg og et par ettermiddager i uka hos den barnet ikke bor hos. Anonymkode: 1304d...8d4 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 12-18 måneder Fra barnet er 1 år kan en utvide til en overnatting annenhver uke og et dagsamvær i den andre uken. 18-24 måneder En overnatting pr. uke, dersom barnet er komfortabelt med det. 2-3 år Når barnet har blitt 2-3 år anbefaler de å gå opp til to overnattinger annenhver helg og et dagsamvær annenhver uke. Nå kan en også begynne med kortere ferier fra en langhelg til en uke. De sakkyndige anbefaler å vente med samvær ut over dette til barnet er fylt 3 år. https://www.help.no/Fagomraader/Barn/Juridiske-artikler/samvaer-for-de-minste-barna
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Må se an barnet vi hadde valgt delt utfra barnets beste Anonymkode: 99200...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må se an barnet vi hadde valgt delt utfra barnets beste Anonymkode: 99200...9fb Delt samvær er foreldrenes beste, ikke barnets. Anonymkode: 38d99...ead 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 1. Barnet trenger ikke bo i koffert. Barnet kan ha like mye hos begge foreldre om dere bare går inn for det. Planlegg litt. Se positivt på det. 2. Dere kan ha f.eks 3 dager hver til å begynne med. Eller 4+3, eller slikt. Den typiske annenhver helg og en gang i uka anbefales ikke av f.eks BUP. Den er stressende for barn. Det er å leve i koffert. Barn trenger å se begge foreldrene over tid for å skape like gode relasjoner til de begge. Anonymkode: 07977...06f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå