AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Del Skrevet 8. juli 2019 Nå har ikke jeg noen erfaring med NAV, men slik jeg forstår det, så varierer kvaliteten svært - fra kontor til kontor. Har lest (og hørt) om skikkelige skrekkhistorier fra visse kontor, der en nesten må gå til media samt hyre inn advokat, for å få krav på de rettighetene en har. Men - en ting jeg lurer på er: Hva er det egentlig et NAV-kontor tjener på slikt? Blir kontor belønnet på å bevilge så lite som mulig? Er dette en slags KPI de har? Anonymkode: a57d4...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 8. juli 2019 #2 Del Skrevet 8. juli 2019 Nei. Det er bare like mange idioter der som ellers i samfunnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 8. juli 2019 #3 Del Skrevet 8. juli 2019 NAV er satt til å forvalte penger på vegne av felleskapet. Altså de pengene du og jeg betaler inn i skatt. Jeg synes det er greit at de er grundige. Trygdesvindel er ikke en forbrytelse uten offer! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Del Skrevet 8. juli 2019 32 minutter siden, Whistler said: NAV er satt til å forvalte penger på vegne av felleskapet. Altså de pengene du og jeg betaler inn i skatt. Jeg synes det er greit at de er grundige. Trygdesvindel er ikke en forbrytelse uten offer! Den er jo grei nok, men så leser man om saker i f.eks NAV i Hammerfest der han gutten med ødelagt rygg ikke fikk hjelp før de gikk til media, eller der en familie har brukt over 5 år på å få hjelp, hvor nav har gått frem og tilbake. På den andre siden har man kontor man aldri hører noe om. Anonymkode: a57d4...296 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Del Skrevet 8. juli 2019 Nav kontorene følger lovverket, desverre så har folk en oppfattning at man kan gå til NAV og kreve penger i hytt og pine. Der ser man jo i flere tråder her inne. »Hva har jeg krav på» »NAV vil ikke gi meg jobb» »NAV er idioter som ikkehører på meg» »Jeg er blakk, NAV vil ikke gi meg penger» Anonymkode: 9218d...0c2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Del Skrevet 8. juli 2019 Det er dessverre de ansatte som oppfører seg som kongen på haugen som ødelegger for de ansatte for faktisk viser medfølelse og er veldig hjelpsomme. Jeg har hatt en konsulent som var rene trollet og skikkelig frekk skrev ting i systemet om ting jeg hadde sagt som ikke var sant, trodd hun kunne stille diagnosen min og at jeg ikke var syk, ja listen var lang. Hun fikk seg en smekk for og si det slik. Fikk nye konsulenter og de var veldig hyggelig og hjelpsomme når dt var noe. Når jeg sendte meldinger på Nav siden fikk jeg veldig kjapt svar tilbake,samme gjaldt når jeg ringte og hun skulle ringe tilbake. Da jeg på tampen av AAP tiden min så fikk jeg mye skryt av at jeg hadde fulgt aktivitetsplanen mer enn jeg trengte. Da jeg fikk ufør fikk jeg melding om lykke til videre og at dette måtte ikke tas som et nederlag og kanskje en dag jeg ville klare og jobbe litt igjen når jeg ble friskere. Veldig hyggelig synes jeg. Anonymkode: 742c6...8ff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Del Skrevet 8. juli 2019 Synes ikke alltid de er så vanskelige jeg. De innvilget foreldrepengesøknaden min på to døgn. En stund etter, når jeg skulle søke om ekstra omsorgsdager til barnet vårt, var jeg litt bekymret ettersom skrivet vi fikk av legen ikke var det samme som vi skrev ut fra nav.no (hvor det var med et ark legen skulle fylle ut og skrive under), så jeg prøvde meg på fylle ut alt jeg kunne, skrive "se vedlegg" der hvor legen egentlig skulle skrive og la ved arket vi hadde fått som vedlegg. Det gikk rett igjennom på to døgn det også. Anonymkode: ba785...60c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Del Skrevet 8. juli 2019 Det er politikere som bevilger penger til drift av NAV. Og med de budsjettene NAV får har de ikke råd til å ansette kompetente folk. Derfor får du den behandlingen du får. Liker du det ikke, så klag til politikere og be de bevilge nok penger til å ansette kompetente folk. Anonymkode: a6651...6f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Del Skrevet 8. juli 2019 NAV ansatte skal forvalte pengen som er gitt av politikerne. De har et lovverk å forholde seg til, men klart det er mulig å være en kødd også. Jeg vil jo tro at de fleste er medmennesker og forstår at folk kommer til nav for en grunn. Men noen sliter nok med å se menneske bak. Man kan alltids klage, både på servicen (serviceklage) og på vedtaket. Når det kommer til de statlige ytelsene så er det ikke det lokale nav kontoret som fatter vedtak og bestemmer hvor mye penger du får, det er det nav forvaltning som gjør. Men veiledningen foregår via lokalkontoret og en del gjennom kontaktsenteret om man ringer dit. All kontakt med nav skal det skrives referat av, som ligger på Ditt nav, det gjelder alle, uansett hvorfor man er i kontakt med nav. Anonymkode: 26c5d...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Del Skrevet 8. juli 2019 Alle nav-kontor har en bjelle i fellesrommet. Hver gang det gis avslag så ringes det i bjella. "Penger spart er penger tjent". Nav-ansatte får en andel av de sparte pengene, som blir utbetalt som bonus hver måned. Anonymkode: 2614c...dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 8. juli 2019 #11 Del Skrevet 8. juli 2019 Det er sjelden lurt å legge til grunn medias fremstillinger når man skal mene noe om NAV, barnevern eller lignende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #12 Del Skrevet 8. juli 2019 Som nevnt i en annen tråd; folk må snart forstå at NAV ikke er der for å hjelpe folk. Det er staten som har ordnet et system gjennom NAV for å hjelpe dem. Så skal NAV håndheve regelverket. NAV i seg selv består av mennesker som har én oppgave; nemlig å sørge for at trygdemottakeren ikke mottar en eneste krone for mye. Det er fellesskapets penger, og man behøver saksbehandlere som verner om disse pengene som sine egne, og ikke lar seg rive med av følelsesladde historier og gråtende mødre og barn. Den største misforståelsen blant folk i dag er at NAV, banker, forsikringsselskaper etc. er der for å hjelpe oss. Selvsagt er de ikke det, det handler om business (banker, forsikring) og forvaltning av offentlige penger (NAV etc.). NAV-ansatte er vanlige lønnsmottakere som skal gjøre jobben sin, nemlig å sørge for at du og jeg ikke får mer penger enn vi har krav på. Enkelt og greit. Anonymkode: 87235...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Del Skrevet 8. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt i en annen tråd; folk må snart forstå at NAV ikke er der for å hjelpe folk. Det er staten som har ordnet et system gjennom NAV for å hjelpe dem. Så skal NAV håndheve regelverket. NAV i seg selv består av mennesker som har én oppgave; nemlig å sørge for at trygdemottakeren ikke mottar en eneste krone for mye. Det er fellesskapets penger, og man behøver saksbehandlere som verner om disse pengene som sine egne, og ikke lar seg rive med av følelsesladde historier og gråtende mødre og barn. Den største misforståelsen blant folk i dag er at NAV, banker, forsikringsselskaper etc. er der for å hjelpe oss. Selvsagt er de ikke det, det handler om business (banker, forsikring) og forvaltning av offentlige penger (NAV etc.). NAV-ansatte er vanlige lønnsmottakere som skal gjøre jobben sin, nemlig å sørge for at du og jeg ikke får mer penger enn vi har krav på. Enkelt og greit. Anonymkode: 87235...69e Nei selvfølgelig skal vi ikke få mer enn vi har krav på. Det er tross alt offentlige midler/skattepenger som forvaltes. Anonymkode: dcbf9...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå