Gå til innhold

Begynte å røyke litt mer :/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på første venninnetur til syden i sommer, det var veldig koselig! Som festrøyker ble det mer fast røyking på turen, da de fleste andre røyker. Blir fort til det når en sitter lange kvelder på uterestaurant og tar lange lunsjer osv. Nå etter vi kom hjem klarer jeg ikke helt gi slipp og røyker litt hjemme på terrassen og om kvelden, 6-7 om dagen kanskje. Jeg tenker at det skal være helt stopp etter ferien! Men det er jo sååååå godt:p

Noen andre som sliter litt med å kutte etter en ferietur?

Jente 24

Anonymkode: 34377...100

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er alle dere som røyker?, ser jo ikke en eneste en ute på byen her jeg bor. Blir bare så overrasket over alle røyketrådene her inne. Gjør deg selv en stor tjeneste for fremtiden slutt cold turkey, du kommer til å angre så sykt mye på at du begynte å røyke hvis du ikke kutter nå, du er jo allerede avhengig. 

Anonymkode: b10ee...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemet, bare at jeg startet under eksamen stresset. Jeg har bestemt meg for at i dag er dagen for å slutte, kjøper ikke flere røykpakker nå. Har vært avhengig av nikotin før og det er et sant helvete å slutte om det går for lang tid. Tygg tyggis, og erstatt suget med noe digg. Det går nok bedre etter noen dager ☺️

Anonymkode: 093df...49a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problemet, bare at jeg startet under eksamen stresset. Jeg har bestemt meg for at i dag er dagen for å slutte, kjøper ikke flere røykpakker nå. Har vært avhengig av nikotin før og det er et sant helvete å slutte om det går for lang tid. Tygg tyggis, og erstatt suget med noe digg. Det går nok bedre etter noen dager ☺️

Anonymkode: 093df...49a

Så bra du slutter:) Jeg skal slutte snart selv, ikke så lenge igjen av ferien! Men festrøyken tenker jeg får være ok! Hvordan var det å begynne igjen etter å ha vært røykfri noen år? Går det greit å slutte igjen etter eksamen? Håper eksamen gikk fint da!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er alle dere som røyker?, ser jo ikke en eneste en ute på byen her jeg bor. Blir bare så overrasket over alle røyketrådene her inne. Gjør deg selv en stor tjeneste for fremtiden slutt cold turkey, du kommer til å angre så sykt mye på at du begynte å røyke hvis du ikke kutter nå, du er jo allerede avhengig. 

Anonymkode: b10ee...285

Jeg tror det er flere som røyker i smug/for seg selv nå enn tidligere. De som tidligere tok seg en røyk utenfor butikken venter nå til de kommer hjem...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er flere som røyker i smug/for seg selv nå enn tidligere. De som tidligere tok seg en røyk utenfor butikken venter nå til de kommer hjem...

Det tror jeg også. 

Anonymkode: 5ff0a...0e9

Gjest GulSol
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter stor pris på den innsatsen av røykere 👍🏻 Er så digg å kunne gå inn og ut hvor som helst uten at det står en røyker i døråpningen/inngangspartiet ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker lukten av røyk og er mange ganger fristet til å kjøpe en pakke. Men jeg har ikke røkt på 2-3 år, og kommer aldri til å gjøre det heller. Det er nasty som faen og ekstremt farlig for kroppen. 

Anonymkode: 290d9...4cf

AnonymBruker
Skrevet

Om man er så svak at man røyker fordi de fleste andre røyker burde man nok holde seg langt unna de vennene man har som røyker da. 

Jeg ser aldri folk i 20-åra som røyker lengre, så det må være en ganske spesiell gjeng du omgås for å si det mildt. 

Anonymkode: e0273...7f2

• Liker 2
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Klarer ikke slutte å røyke etter ferien:(( Klarer ikke tanken på å slutte heller! Nå er det 2 uker siden ferien var over og jeg klarer ikke kutte mer enn 6-7 om dagen. MÅ ha en om morgenen, må ha en på vei til jobb, må ha en i lunsjen, må ha en etter middag, og må ha et par om kvelden, og noen ganger våkner jeg i 1-2 tida og får så lyst på røyk at jeg enten røyker under vifta eller setter meg på terrassen!

Det er så dumt at det er så godt med røyk:/

Vet ikke hvordan jeg skal slutte når jeg ikke har lyst??

AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt 

Anonymkode: b4320...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Klarer ikke slutte å røyke etter ferien:(( Klarer ikke tanken på å slutte heller! Nå er det 2 uker siden ferien var over og jeg klarer ikke kutte mer enn 6-7 om dagen. MÅ ha en om morgenen, må ha en på vei til jobb, må ha en i lunsjen, må ha en etter middag, og må ha et par om kvelden, og noen ganger våkner jeg i 1-2 tida og får så lyst på røyk at jeg enten røyker under vifta eller setter meg på terrassen!

Kjære ts,

jo du klarer det! Men du må tenke annerledes rundt det. Ikke si ting som "klarer ikke slutte", "må ha en om morgenen "osv. Det er disse utsagnene som føkker med hodet ditt...Du tror du må ha røyk, men det må du ikke! Du klarte deg helt fint uten røyk i alle årene før du begynte, som er hele oppveksten din! Du har bare festrøyka før , ikke sant? Uansett, les litt om avhengighet, for der ligger nøkkelen i det psykiske også, hvordan du tenker om det. Skriv opp punkter imorgen, alle ulempene med røyk, jeg kan hjelpe deg:

1.) farlig for helsa

2.) forurenser indre organer ( visualiser det! ) Husker jeg så en film om det engang, og det fikk meg til og aldri begynne å røyke...

3.) Ødelegger huden. Det er ikke bar for huden å røyke...

4.) Skader tennene. Ikke bra for tennene å røyke

5.) Det er dyrt. Skriv ned hvor mye du bruker på røyk nå, og hva du heller skal gjøre med de pengene. Da skal det være noe fint for deg selv: en reise, et kurs, noe du har lyst til å utvikle i deg selv, dine evner. Tenk positivt om deg selv!

Dette skal du lese hver eneste dag, flere ganger, hver gang du tenker at du "må" ha en røyk...Og det skal leses og visualiseres skikkelig, ikke bare lese kjapt å glemme hvis du skjønner, men at du virkelig går inn i teksten, og ser for deg disse 5 scenarioene.

Du er veldig ung. Du har hele livet foran deg. Slutt nå! Du vil takke deg selv i fremtiden. 

For å være ærlig ( uten å dømme ), kan jeg ofte se på de som har røyket i flere/mange år. Jeg ser det på ansiktet, huden, tennene, stemmen påvirkes faktisk også. Du vil ikke være der om noen år.

Bare bestem deg. Så er du plutselig røykfri! ALT av vilje sitter inne i deg.

Anonymkode: ba692...271

• Liker 1
Skrevet (endret)

Minner meg om en i klassen min, som fylte 16 år den dagen vi dro på klassetur til England. Der var det 16-årsgrense på tobakk. Hadde røykt bittelitt hjemme, og bestemte seg for å benytte anledningen til å røyke mye kun den uka, for så å slutte etter at vi kom igjen. Jeg sa «du kommer aldri til å klare å slutte». Men jeg tok feil, klarte det til slutt, men det tok 15 år :)

Endret av Hedersbrukeren
Skrevet

Sjekk bilder på nettet av krefttilfeller og hva det gjør med kroppen. Les en bok om røykeslutt. Du må ville slutte å røyke for at du skal klare det. Legg av penger du ellers vil bruke på røyk på en egen konto, da ser du hva du brenner opp i en kreftsky av røyk. Lykke til. Om et år har du råd til en ny bil 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...