AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Satt nettopp på bussen og på flere stasjoner ventet sjåføren på folk som kom løpende (selvom de var et godt stykke unna). Bussen går hvert 10. Minutt! De som ikke er ute i tide får vente 10 minutter! Enormt irriterende for de som er ute i rett tid å komme frem senere pga dette tullet. Anonymkode: 36ff4...bdb 13
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Så god service! Sånn skal det være. Du kommer neppe så mange minuttene før sent. 36
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Så flott med serviceinnstilte sjåfører 😃
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 8 minutter siden, Luna Llena skrev: Så flott med serviceinnstilte sjåfører 😃 Hva med manglende service for alle de andre som må vente lengre på hver stasjon? Anonymkode: 36ff4...bdb 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Det sier nok mere om trådstarter enn om sjåføren. Snille, omsorgsfulle mennesker som passer i jobber med mennesker vil vi gjerne ha flere av. Anonymkode: b6d09...8a2 22
Viktualia Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Når bussen går så ofte er det bare tull å bruke tid på å vente. Det er IKKE gøy å oppleve at neste buss, som går 10 minutter seinere, kjører forbi den bussen man selv sitter på fordi bussjåføren er så serviceinnstilt at vedkommende syns det er greit at ALLE kommer for seint. 10
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med manglende service for alle de andre som må vente lengre på hver stasjon? Anonymkode: 36ff4...bdb Må dere det? Helt ærlig? 3
Gjest hind Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Jeg liker sånne sjåfører. De er hyggelige og empatiske. Jeg ble så engasjert av denne tråden at jeg heretter skal starte en samtale med sjåføren for å hale ut tiden hver gang jeg ser en stakkar komme løpende i det fjerne. Jeg kan lett hoste opp mange spørsmål om periodekort
FrodeF Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 22 minutter siden, SoWhat? skrev: Så god service! Sånn skal det være. Du kommer neppe så mange minuttene før sent. Gjennomtenkt. I ditt hodet er det altså ok at samfunnet kastet bort timesvis hver dag ved at tusenvis av mennesker må vente på folk som er for sent ute. Det er samfunnsøkonomisk idioti å synes at det er ok. 5
FrodeF Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Dere som synes det er ok å vente, går alle på Nav? 4
exictence Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt nettopp på bussen og på flere stasjoner ventet sjåføren på folk som kom løpende (selvom de var et godt stykke unna). Bussen går hvert 10. Minutt! De som ikke er ute i tide får vente 10 minutter! Enormt irriterende for de som er ute i rett tid å komme frem senere pga dette tullet. Anonymkode: 36ff4...bdb Hvorfor er det enormt irriterende å komme frem litt senere? Litt senere, det er vel snakk om kanskje høyst 5 minutter, kanskje egentlig bare 1/2 minutt. Har du ikke 1/2 minutt til overs før man reagerer negativt, så burde man tenke over hvorfor man reagerer som man gjør på noe sånt. Hvorfor heller ikke glede seg med den personen som blir sett av bussjåføren, og blir tatt hensyn til. Den personen blir sikkert glad. Har du aldri opplevd å akkurat rekke noe? Men er det snakk om at noe (klasser, treningstimer, middag, avtaler) stadig blir utsatt fordi de samme folkene kommer stadig for sent, da er det ikke rett å vente, synes jeg. Endret 8. juli 2019 av exictence 3
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, FrodeF skrev: Gjennomtenkt. I ditt hodet er det altså ok at samfunnet kastet bort timesvis hver dag ved at tusenvis av mennesker må vente på folk som er for sent ute. Det er samfunnsøkonomisk idioti å synes at det er ok. Bussene har rutetider. Dem holder de. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 Jeg synes det går helt fint. Her går bussen hver halvtime/time. Selv er jeg alltid presis, men synes det er et sympatisk trekk. Dessuten er det sjeldent det kommer folk løpende. De fleste er i tide, så det er ikke store forsinkelsene. Anonymkode: 8f34d...8a3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, FrodeF skrev: Gjennomtenkt. I ditt hodet er det altså ok at samfunnet kastet bort timesvis hver dag ved at tusenvis av mennesker må vente på folk som er for sent ute. Det er samfunnsøkonomisk idioti å synes at det er ok. Flytt til Tyskland, da, hvis det er så irriterende. Anonymkode: 8f34d...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #16 Skrevet 8. juli 2019 Hvis du blir så forsinket pga en buss og noen ekstra minutter så burde du ta en tidligere buss. Da har du ikke lagt inn nok tid hvis bussen skulle stoppe, det skulle bli kø eller en ulykke kan skje. Jeg tar buss vær dag og den går tre ganger i timen. Tar altid en tidligere buss med tanke på forsinkelser. Hadde ikke den bussjåføren ventet så ville den personen som løp etter bussen sendt inn klage. Har flere i familien som kjører buss. De får klager uansett om de følger tiden eller ikke. Anonymkode: 5374b...f36 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #17 Skrevet 8. juli 2019 (endret) For alt du kan vite er det en person som alltid er tidlig ute som har forsovet seg denne ene dagen, som løper angstfull til bussen. Gi folk og deg selv litt mer slækk. De fleste klarer å tilgi småfeil. Anonymkode: 8f34d...8a3 Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 8. juli 2019 av Perelandra 3
Gjest hind Skrevet 8. juli 2019 #18 Skrevet 8. juli 2019 7 minutter siden, FrodeF said: Dere som synes det er ok å vente, går alle på Nav? Er leder og tjener 1,2 mill.
MarianneE Skrevet 8. juli 2019 #19 Skrevet 8. juli 2019 9 minutter siden, hind skrev: Jeg liker sånne sjåfører. De er hyggelige og empatiske. Jeg ble så engasjert av denne tråden at jeg heretter skal starte en samtale med sjåføren for å hale ut tiden hver gang jeg ser en stakkar komme løpende i det fjerne. Jeg kan lett hoste opp mange spørsmål om periodekort Takker så mye på forhånd! 1
Perelandra Skrevet 8. juli 2019 #20 Skrevet 8. juli 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå