Gå til innhold

Til dere flere barn enn tre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det planlagt? Og hvorfor ville dere ha mange barn? Er det noen av dere mødre som jobber i tillegg? 

Jeg kunne godt tenke meg å få fire barn og ønsker ikke for mye aldersforskjell, men usikker på hvordan andre med lignende ønsker har lagt opp til å klare det.

Burde jeg være hjemmeværende de første årene? Burde jeg jobbe redusert? Eller burde jeg kunne jobbe 100%? 

Anonymkode: e6f5b...7be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det planlagt? Og hvorfor ville dere ha mange barn? Er det noen av dere mødre som jobber i tillegg? 

Jeg kunne godt tenke meg å få fire barn og ønsker ikke for mye aldersforskjell, men usikker på hvordan andre med lignende ønsker har lagt opp til å klare det.

Burde jeg være hjemmeværende de første årene? Burde jeg jobbe redusert? Eller burde jeg kunne jobbe 100%? 

Du lager fremdeles en tråd som ligner de to forrige 🙄 Men okay.

Jeg har tre barn og ønsker ett til. Fikk to, så gikk det en 10-års tid og så fikk jeg en til. Jeg jobber deltid.

Anonymkode: e63b9...83b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre barn og ønsker ett til. Fikk to, så gikk det en 10-års tid og så fikk jeg en til. Jeg jobber deltid.

Var jeg som lagde den tråden under prøvere. Å jeg er ikke Ts. Men den forrige tråden på familie og barn pluss denne vet jeg ikke hvem som lager. 

Anonymkode: 90027...dd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha what? Hvor er de andre trådene som ligner? Jeg mener det, hva enn de er så er det ikke jeg som har laget dem 😅 Jeg skriver sjeldent noe på KG men i dag bestemte jeg meg for å lage en tråd om noe jeg lurer på. 

Teit å anta at det er samme personen bare fordi temaet evt. Ligner. Eller det vet jeg jo ikke da, siden det ikke er jeg som har laget dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som får flere enn tre barn er gjerne ressurssvake trygdemottakere, å da er jo ikke jobb noe tema. 

Hvorfor de får så mange barn? Tja, de er jo ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen.

Alle disse barna blir jo miljøskadet og ender som mor og far uten utdanning og på trygd. 

Anonymkode: 149fc...d84

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi venter nr 4 nå, og vil ikke påstå at vi er ressurssvake med en samlet inntekt på 2 mill? 🙄 De tre eldste går på hver din aktivitet og blir fulgt opp der det trengs. De fordommene dine kan du holde for deg selv!

Anonymkode: 8373d...e87

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner utelukkende bare leger som har 4-5 barn, virker som det går igjen at jo mer ressurser jo flere barn klarer man. Men i alle tilfellene så har en av foreldrene jobbet deltid/hatt lang permisjon osv.

Anonymkode: 6e79d...684

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha what? Hvor er de andre trådene som ligner? Jeg mener det, hva enn de er så er det ikke jeg som har laget dem 😅 Jeg skriver sjeldent noe på KG men i dag bestemte jeg meg for å lage en tråd om noe jeg lurer på. 

Teit å anta at det er samme personen bare fordi temaet evt. Ligner. Eller det vet jeg jo ikke da, siden det ikke er jeg som har laget dem.

Dette er den ørtende tråden om ANTALL barn og hvorfor og hvordan, på under en uke. Jeg er helt for at man kan lage lignende tråder over tid, men dette blir litt vel intensivt. 

Synd dere ikke kan benytte en tråd til samme tema. Spesielt når minst en av den dekket dette. At du ikke greier å finne det er veldig veldig rart.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle mine 9 er planlagt. Ikke slik at jeg planla 9 fra starten av, men hver og en av dem er planlagt underveis. 

Trives rett og slett med stor familie. Jeg er jo ikke religiøs så da er det jo litt uvanlig, men hvorfor skal bare de som er religiøse få ha flere barn enn gjennomsnittet?

Jeg har alltid jobbet og/eller studert minst 100% og ser ingen grunn til ikke å jobbe. Synes faktisk det er viktig å lære barn at jobb og det å tjene egen penger og kunne forsørge seg selv og sine er viktig gjennom hele livet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som får flere enn tre barn er gjerne ressurssvake trygdemottakere, å da er jo ikke jobb noe tema. 

Hvorfor de får så mange barn? Tja, de er jo ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen.

Alle disse barna blir jo miljøskadet og ender som mor og far uten utdanning og på trygd. 

Anonymkode: 149fc...d84

Vi har 6 barn, som gjør det knallbra på skolen, aktiviteter og har mange venner. Jeg jobber 80%, mannen jobber 100%. I tillegg har vi dyr og sosialt liv utenom unger og familie. Vi reiser på utenlandsferie hvert år med ungene, vi bor i et stort hus der alle har egne rom og vi har to biler, båt og hytte. 

Eneste ressurssvake jeg vet om med mange barn er en mann med 8 unger med like mange mødre. Han er definisjonen på harry, nesten litt rart at det ikke kommer eit bilde av han opp når du søker på ordet redneck eller harry:fnise: Ellers så er alle 4+ barn familier heeeelt normale. På denne plassen her er det flere enebarn og 2barnsfamilien som får fratatt barna sine, for å si det slik. 

Anonymkode: cca60...17c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er den ørtende tråden om ANTALL barn og hvorfor og hvordan, på under en uke. Jeg er helt for at man kan lage lignende tråder over tid, men dette blir litt vel intensivt. 

Synd dere ikke kan benytte en tråd til samme tema. Spesielt når minst en av den dekket dette. At du ikke greier å finne det er veldig veldig rart.

Herregud da. Kommer du inn på tråden bare for å lage kvalme? Må man lete etter trådene i hvert underforum. De ligger jo spredt overalt. Godt råd til deg. Bare la være å svare. Folk må da få lov til å lage en tråd uten at en surpomp kommer inn å ødelegger tråden. 

Tror jeg også skal lage en tråd om antall barn. Så kanskje du kan kommentere der også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du bør være hjemme eller jobbe redusert om du får mange barn, må jo vurderes ut fra deres økonomi og situasjon. Jeg vet om en dame med seks barn som har jobbet fullt hele tida når hun ikke har vært i permisjon. Det kommer jo an på hva dere har råd til og hva slags situasjon dere er i. 

Om du velger å gå for mange barn, så husk å ta med i beregningene i forkant at de blir større etterhvert. Når man tenker økonomi og barn, så handler det ikke bare om du har råd til vogn eller kan arve en. Du skal betale barnehage og SFO i en årrekke, alle skal ha vintersko og boblejakke hver høst, alle bør få gå på fritidsaktiviteter etc etc.

Anonymkode: 2f153...1d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så synd at du lar deg irritere av denne tråden da. Og nei, jeg fant ingen som ligna på det jeg ville spørre om ut ifra titler på trådene. Finner fremdeles ikke tråden du driver og maser om.

• Liker 1
Skrevet

Vi har fire og stortrives med det. Både mannen min og jeg har liten familie, og ønsket at barna skulle ha mange søsken og få være del av en storfamilie. 

Vi har to tette jenter og to tette gutter, alt over en periode på 10 år. 

Jeg har jobbet 100% hele tiden, hadde tidskonto med de yngste så gikk ganske raskt tilbake i delvis jobb. Jobber innen medisin, mannen lederstilling i IT. Hadde hjelp av familie med litt avlastning i babytiden. 

Barna har gått i barnehage fra ca 1 års alder. 

Anbefaler en stor flokk hvis man har overskudd, støtte i hverandre og har økonomi til det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud da. Kommer du inn på tråden bare for å lage kvalme? Må man lete etter trådene i hvert underforum. De ligger jo spredt overalt. Godt råd til deg. Bare la være å svare. Folk må da få lov til å lage en tråd uten at en surpomp kommer inn å ødelegger tråden. 

Tror jeg også skal lage en tråd om antall barn. Så kanskje du kan kommentere der også. 

Du sa jo allerede ovenfor at du har skrevet en tråd om temaet kjærr dd7. Nå dummer du deg ut 😂

Så morro at dere (eller, du, for det er sikkert bare deg og deg på en annen enhet som skriver disse trådene) irriterer dere/deg over mine kommentarer. Da får jeg vel bare fortsette hver gang du lager en tråd da 😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så synd at du lar deg irritere av denne tråden da. Og nei, jeg fant ingen som ligna på det jeg ville spørre om ut ifra titler på trådene. Finner fremdeles ikke tråden du driver og maser om.

Dette er en av flere. Du burde ikke opprette tråder om du ikke greier å orientere deg i NYE innlegg og tråder på et forum. Sånn. Nå er jeg ferdig med denne tråden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en av flere. Du burde ikke opprette tråder om du ikke greier å orientere deg i NYE innlegg og tråder på et forum. Sånn. Nå er jeg ferdig med denne tråden.

Og når ble du politi over hvem som kan opprette tråder om hva eller ikke? Jeez, vær litt overbærende, du kommer lengre her i livet med det. Du skjønner, folk liker deg gjerne bedre da. 

Sånn. Nå var jeg ferdig med deg :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...