AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Har ei jente på 7 år som har fullført 1 klasse. Hun har så vidt begynt å lese og regne. Vi får hjelp via PPT og det er tatt en del tester. Hun skårer høy på det visuelle, men har problemer å sette igang på egenhånd. Hun går i en stor klasse på 28 elever. Neon med erfaring med steinerskolen? Er dette også for de som ikke klarer følge med i ordinær undervisning? Eller er det mest "begavede barn"? Kunne steinerskolen vært noe med mindre elever. ( 8 i klassen) jeg ser for meg bedre oppføring, mindre grupper. skal lese meg opp på steinerskolen. neon med erfaring? Hun har ingen diagnoser, ligger bare langt unna og ppt skriver møtereferat, har tatt noen tester men har bare møtt eleven via testene. trenger litt tips, kunne steinerskolen vært noe? Anonymkode: 2ff61...953 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Nå spør jeg litt utenfor, men hva med venner og det sosiale? Nettverk i nærmiljøet? Om hun har det ville jeg ikke tatt henne ut av nærskolen, men bedt om mer/bedre tilrettelegging. Og det er ikke uvanlig å knekke lesekoden i 2.klasse😉 Anonymkode: ca797...12a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei jente på 7 år som har fullført 1 klasse. Hun har så vidt begynt å lese og regne. Vi får hjelp via PPT og det er tatt en del tester. Hun skårer høy på det visuelle, men har problemer å sette igang på egenhånd. Hun går i en stor klasse på 28 elever. Neon med erfaring med steinerskolen? Er dette også for de som ikke klarer følge med i ordinær undervisning? Eller er det mest "begavede barn"? Kunne steinerskolen vært noe med mindre elever. ( 8 i klassen) jeg ser for meg bedre oppføring, mindre grupper. skal lese meg opp på steinerskolen. neon med erfaring? Hun har ingen diagnoser, ligger bare langt unna og ppt skriver møtereferat, har tatt noen tester men har bare møtt eleven via testene. trenger litt tips, kunne steinerskolen vært noe? Anonymkode: 2ff61...953 Er steinerskole her vi bor. Har absolutt ikke inntrykk av at det er begavede barn. Tror du forveksler det med mobtessori-skole, som er kjent for å ha barn med evner som foreldrene tar ut av normalskolen. steinerskolen er kjent for å være veldig kreativt anlagt, og har du barn som blomstrer med kreativitet , er skolen rett. Men har du barn med utfordringer, konsentrasjon etc, tror jeg en liten privatskole heller vil være tingen. Steinerskolen er etter mitt inntrykk ikke et godt alternativ dersom problemer gjør at barnet ikke lykkes i normalskolen. Anonymkode: fbfb6...b5a 2
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er steinerskole her vi bor. Har absolutt ikke inntrykk av at det er begavede barn. Tror du forveksler det med mobtessori-skole, som er kjent for å ha barn med evner som foreldrene tar ut av normalskolen. steinerskolen er kjent for å være veldig kreativt anlagt, og har du barn som blomstrer med kreativitet , er skolen rett. Men har du barn med utfordringer, konsentrasjon etc, tror jeg en liten privatskole heller vil være tingen. Steinerskolen er etter mitt inntrykk ikke et godt alternativ dersom problemer gjør at barnet ikke lykkes i normalskolen. Anonymkode: fbfb6...b5a Beklager, men du har litt feil her 🙂 det er spesialpedagoger osv ved Steinerskolen også, og det er barn med problemer som kommer fra vanlig skole. Til Ts Det kan være et godt alternativ, og nei, det er slett ikke bare for begavede barn 🙂 helt alminnelige unger som ved andre skoler. Men les om pedagogikken. Du kan også ringe dit og få både samtaler og omvisning!
Jadzia Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Jeg er veldig for steinerskole. Dessverre har vi ikke det her vi bor, og den nærmeste er for langt unna til at jeg kan sende ungene mine dit. Men hadde vi hatt en i nærheten, hadde jeg sendt de dit uten å tenke engang. MEN de har en helt annen måte å tilnærme seg pensum på enn vanlig skole. Og de har en del "særheter" i sin pedagogikk i forhold til vanlig skolevesen her i landet. Fordelen med små klasser har du. Og mange som har barn som ikke funker i vanlig skole, velger steiner eller montesorri. Men prøv å sett deg inn i hvordan en steinerskole funker før du tar valget. Det krever noe annet av deg som forelder enn vanlig skole gjør feks. Det kan være vanskelig for et lite barn å finne konsentrasjonen i et rom med mange andre elever. Og jeg synes 28 elever i en klasse er svimlende mye når de er så små. Jeg hadde ikke vært i tvil om jeg hadde vært deg, men vit hva du går til. Det er så mange som har flyttet ungene over uten å ha satt seg inn i hva det dreier seg om, som siden klager på systemet der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå