AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Har mye søppel jeg må ta med til gjenvinningstasjonen, og lurte på om isopor skal sorteres som plast? Jeg har flere søppelsekker med papp, samt noen søppelsekker med plast og isopor. Jeg har aldri levert på slike gjenvinningstasjoner før, er det slik at man ikke kan levere med mindre man har så og så mye? Koster det penger? Hvordan skal "tilstanden" være på tingene man leverer? Er det innafor at pappen er i søppelsekker? Er snakk om små pappbiter. Isoporen må jeg jo ha i noe for det havner jo overalt, fy faen for noe dritt isopor er..... Anonymkode: 43648...c46
Whistler Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Innpakningsisopor vil gå som plast. (gjennvinningsmerket) Byggisopor (blå) vil havne i kategorien farlig avfall og må betales for.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Vanlig hvit isopor skal kastes i restavfall. Farget isopor er farlig avfall, skal sorteres deretter. Anonymkode: 1f214...555 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Er snakk om hvit isopor Anonymkode: 43648...c46
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er snakk om hvit isopor Anonymkode: 43648...c46 Er det bare litt kan du kaste det i restavfallet. Er det store mengder må du ta det med til en gjenvinningsstasjon. Anonymkode: 1f214...555
Hulderen Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Hvit isopor kan dessverre ikke sorteres som plast, men som restavfall. 1
Vox_populi Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Det er vidt forskjellig praksis fra søppelplass til søppelplass. På min koster det 100 kr å levere inntil et billass med søppel (Men elektrosøppel er gratis). Pappen tømmer du ut av plastposene, hvit isopor skal i restavfallet og derfor kaster du den sammen med posene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Takk dere. Jeg lagde en ny tråd i et annet underforum, men spør her også. Jeg skal kaste en del sminke, gamle hårprodukter, neglelakk osv. Jeg vet at neglelakk er farlig avfall, men varierer det ikke hvilke hårprodukter som er det? Sminke går vell i restavfall? Hvordan leverer man til disse søppelstedene? Er det de som jobber der som tar søppelet og ser gjennom det eller er det stasjoner hvor man selv kaster? Er så grønn på det her. Anonymkode: 43648...c46
Vox_populi Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Nei, de har ikke tid til å gå igjennom det du leverer. De stoler på ar du vet hva du holder på med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå