Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo lest noen bøker av ham.

Sitter dog med en "Joda.....kule bøker, men....."

Er det litt vel mye hype?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har bare lest Da Vinci-koden, for en tid tilbake, og jeg tror ikke jeg vil lese flere bøker. Storyen er for tynn til at jeg kan akseptere den, og resultatet var at jeg ble sittende og lete etter hull i argumentasjonen.

Og de litterære kvalitetene er vel heller tvilsomme....

Skrevet

Jeg likte Da Vincikoden godt. Men Engler og Demoner som kom før Da Vinci koden er en mye bedre bok. På alle måter.

Skrevet

Har lest alle bøkene hans, liker de godt. Men det er veldig lett underholdning og oppskriften hans er jo den samme i alle sammen... Så lenge jeg vet hva jeg får så er jeg fornøyd ;) Vil jeg han noe med mening så velger jeg bare noe annet. Alt til sin tid!

Syns ikke det er noen hype, så lenge man bare ikke venter seg noe tungt litterært verk :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Om man aksepterer at det er snakk om skjønnliteratur og ikke rein fakta som enkelte later til å tro, så er det helt kurante bøker.

Skrevet

Leste Da Vinchikoden, og boka var grei nok, men ikkje noko meir. Og så skurra innhaldet litt for mykje enkelte stadar til at eg heilt vart rive med. Den boka er i alle fall hypa opp alt for mykje i forhold til kva som blir levert.

"Sirkelens ende" av Tom Egeland var mykje betre sånn sett. Same tema.

(Litt på sida: Er det nokon som har lest "The Da Vinchi Legacy"? Forfattaren påstår at Da Vinchikoden er eit reint plagiat...)

Skrevet

Må si meg enig med flere andre her.. Har lest alle bøkene. Angels & Demons er den desidert beste av dem, men jeg syntes det ble litt krampeaktig i de andre bøkene, et slags desperat forsøk på å gjenta suksessen omatt og omatt og omatt..

Nevnte bok er veldig bra syntes jeg, The Da Vinci Code var en slags plagiat av A&D, men endog, den var helt ok. De to andre var igrunn ikke så mye nevne, men ganske greie å lese for en som ikke leser så altfor mye. Enkel gramatikk og et enkelt språk, noe jeg tror er mye av grunnen til suksessen..

Skulle forresten ønske det var Angels & Demons de lagde film av jeg... ;)

Skrevet

Både "Da Vinci Koden", og "Engler og Demoner" er på tilbud hos Tanum nå. Har kjøpt begge, og skal lese dem snart. Må bare bli ferdig med en annen bok ("De Desperates Cafe" av Marian Keyes) først. :-)

Skrevet

Jeg likte dem godt. Men nå er også jeg luta lei norske krimforfattere som skriver om etterforskernes gretne koner, og all den sure kaffen som drikkes på politihuset. Det blir altså så utrolig kjedelig! Og da kom Dan Brown som et friskt pust - ikke noe dødtid her! Så får heller hver og enkelt leser finne ut om de tror på innholdet eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...