AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Tenker på forsikring på hytta. Kommunale avgifter. Renovasjon osv. ? Anonymkode: a68d4...6a6
Brunello Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker på forsikring på hytta. Kommunale avgifter. Renovasjon osv. ? Anonymkode: a68d4...6a6 Det kommer helt an på hvor stor den er og hvor den ligger. Kommunene har ekstremt forskjellige gebyrer. I tillegg er det mange konmuner som har eiendomsskatt. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Et umulig spørsmål å svare på.... Avhenger av størrelse, beliggenhet etc. Jeg mener å ha lest at gjennomsnittshytten fort kommer på 80000-100000 i året. Anonymkode: 282d8...e30
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 https://www.smartepenger.no/skatt/1123-kommunale-avgifter-og-eiendomsskatt forsikring kanskje 500-1000 pr mnd Anonymkode: 1be76...726
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Drit i hytte og legg deg inn på hotell i stedet. Mye billigere og mindre jobb. De fleste som har hytte bruker den lite i forhold til kostnadene. Anonymkode: 7b68f...3ef
Kontorotta Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drit i hytte og legg deg inn på hotell i stedet. Mye billigere og mindre jobb. De fleste som har hytte bruker den lite i forhold til kostnadene. Anonymkode: 7b68f...3ef Eller skaffe seg ei hytte såpass nær at man for eksempel kan pendle mellom jobb og hytte. 1
Commander Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 https://www.nrk.no/livsstil/dette-koster-det-a-eie-hytte-i-aret-1.14185255 Avhengig av størrelsen vil nok de fleste havne på 60-100.000. Renter på lån, kjøreavstand, bompenger, oppgraderinger, vedlikehold osv vil variere. Evt verdistigning blir jo pluss. Jeg har arvet ei hytte men tror ikke jeg hadde brukt penger på en. Er litt for glad i å reise verden rundt. Hyttetradisjoner med barn er jo fint men da bør hytta kjøpes før de er 15år. Etablere familie tradisjon når ungene er i oppbruddfasen blir ofte for seint.
Knirke Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Drit i hytte og legg deg inn på hotell i stedet. Mye billigere og mindre jobb. De fleste som har hytte bruker den lite i forhold til kostnadene. Anonymkode: 7b68f...3ef Eh... Hytte og hotell kan vel ikke helt sammenlignes? TS: Det kommer også an på om du har innlagt vann og strøm, om det er festetomt eller eiet tomt etc. Jeg legger til side 1000 kr per mnd til hytteutgifter (eiet tomt uten vann, strøm og renovasjon). I år blir det i tillegg ekstra kostnader til nødvendig vedlikehold på ca 50.000.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Har regnet litt på det tidligere og i vårt tilfelle, innenfor vårt budsjett og i det området vi har kikket ligger de årlige faste kostnadene fra 50 000 - 60 000 kroner. Dette inkluderer kommunale avgifter, strøm, forsikring, veiavgift, brøyting, renteutgifter, eiendomskatt. Vedlikehold kommer i tillegg. Anonymkode: f258d...2ee
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har regnet litt på det tidligere og i vårt tilfelle, innenfor vårt budsjett og i det området vi har kikket ligger de årlige faste kostnadene fra 50 000 - 60 000 kroner. Dette inkluderer kommunale avgifter, strøm, forsikring, veiavgift, brøyting, renteutgifter, eiendomskatt. Vedlikehold kommer i tillegg. Anonymkode: f258d...2ee I tillegg skal man kjøre opp og ned Evt. Bompenger og drivstoff, verditap på kjt kostnaden ved å være borte fra hjemmet ol. Siden jeg ikke er multimillionær og må prioritere vil jeg heller tilbringe uke i London, tur til New York et par ganger i året. Men det er min vurdering. Anonymkode: 9bb8b...5e0 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Det er eiet tomt med innlagt vann. Anonymkode: a68d4...6a6
Pillarguri Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 Kostnadene varierer selvsagt fra kommune til kommune og avhengig av om det er offentlig vann, avløp og renovasjon. Men tror ihvertfall du kan regne med 50-100 000 i året.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Tenker på forsikring på hytta. Kommunale avgifter. Renovasjon osv. ? Anonymkode: a68d4...6a6 Det pleier å stå i salgsprospektet hva de kommunale avgiftene er. Forsikring går på størrelsen på hytta, og kan være 4-600 i måneden, for en standard norsk hytte. Den største utgiften er naturligvis vedlikehold. Anonymkode: 94c08...d3b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg ikke er multimillionær og må prioritere vil jeg heller tilbringe uke i London, tur til New York et par ganger i året. Men det er min vurdering. Mens jeg heller ville betale et passelig beløp for å slippe å dra til slike likegyldige steder. Derimot en uke på fjellet, da snakker vi! Anonymkode: deec2...193 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.smartepenger.no/skatt/1123-kommunale-avgifter-og-eiendomsskatt forsikring kanskje 500-1000 pr mnd Anonymkode: 1be76...726 Har en liten hytte som koster 1000kr pr år å forsikre. Ingen komm avgifter. Vedlikehold koster selvsagt. Anonymkode: a85a9...180
Knirke Skrevet 8. juli 2019 #16 Skrevet 8. juli 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Mens jeg heller ville betale et passelig beløp for å slippe å dra til slike likegyldige steder. Derimot en uke på fjellet, da snakker vi! Anonymkode: deec2...193 Enig. Å reise til allverdens storbyer og annet fjas kan ikke sammenlignes med gleden av å eie egen hytte.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #17 Skrevet 9. juli 2019 Vi leier hytte et par ganger i året, betaler ganske mange tusen kroner hvis det er et attraktiv område og tidsrom. Gjør det likevel med glede da å eie egen hytte er som å eie et hus til og jeg gjerne vil ha fri og kose meg istedet for å bruke tid på vedlikehold. Eneboligens vedlikehold vår tar nok av tiden. Har venner som bygde hytte, kom på 4 mill, som er ganske standard pris for nyoppført hytte. Løpende utgifter er rundt 60.000 året men regner man med hva det koster å komme seg dit (bensin + bom), tiden det tar og ikke minst lånekostnader er det meget kostbart. De sliter med dårlig samvittighet hvis de ikke bruker hytta nok. Ja, de har billig sommerferie siden de bare betaler mat men ila et år kunne de hatt skikkelig luksusferie 2 ganger i stedet. De som trenger hytte for å koble av anbefales å slå av mobilen hjemme iblant. Anonymkode: 0e95e...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå