sjokoladeelskeren Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei! Jeg drar til syden i morgen med familien. Problemet er at jeg har nettop byttet p-stav og det resulterte i at jeg måtte sy 2 sting. Jeg fjernet stingene for 2 dager siden, og fikk beskjed om at jeg måtte gå med plaster hele tiden når jeg skal vær i sola på grunn av at arret kan bli veldig stygt om det får sol på seg. Familien min vet ikke at jeg har p-stav og jeg vil helst ikke fortelle de om det. Dersom jeg ikke har plaster og de kommenterer såret kan jeg bare si at jeg har fått ett lite kutt, men hvis jeg skal gå med plaster i de 3 ukene vi blir borte så skjønner jo de at det er noe spesielt. Noen som vet om arret vil bli veldig stygt eller om det sannsynligvis vil gå helt fint dersom jeg soler meg uten plaster?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Det kan bli pigmentforandring på arret, som kan føre til at det vil bli veldig synlig (mørkere). Hva med å bruke plasterteip/kirurgisk teip? Litt mindre synlig enn plaster. Bruk i det minste høy solfaktor, men jeg vil anbefale teip. Anonymkode: 3ffaf...07d
emrik Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Kan jo si at du har fått et kutt likevel? 😅 Arret vil bli, som sagt over, rødt, «bredt» og absolutt ikke like pent som hvis du bruker plasterteip over for å «holde det sammen» og beskytte mot sola.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 På tatoveringer bruket vi solkrem, selv når de er ferske. Bruk høyfaktor 30 eller høyere. Jeg har noen arr jeg bruker sunblock på, jeg bruker også sunblock på tatoveringene hvis jeg skal være lenge ute i sola. Det finnes også runde små plaster som nesten ikke synes. Bruk det første uka eller noe.. Anonymkode: f28a1...bb2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Hadde beholdt plasteret på hadde jeg vært deg. Uansett hvor høy faktor man har, dekker det ikke alt. Hud er sensitiv. Vil du ha arr, eller er du mest opptatt av hva andre synes om deg? Anonymkode: 9591a...940
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 42 minutter siden, sjokoladeelskeren skrev: Hei! Jeg drar til syden i morgen med familien. Problemet er at jeg har nettop byttet p-stav og det resulterte i at jeg måtte sy 2 sting. Jeg fjernet stingene for 2 dager siden, og fikk beskjed om at jeg måtte gå med plaster hele tiden når jeg skal vær i sola på grunn av at arret kan bli veldig stygt om det får sol på seg. Familien min vet ikke at jeg har p-stav og jeg vil helst ikke fortelle de om det. Dersom jeg ikke har plaster og de kommenterer såret kan jeg bare si at jeg har fått ett lite kutt, men hvis jeg skal gå med plaster i de 3 ukene vi blir borte så skjønner jo de at det er noe spesielt. Noen som vet om arret vil bli veldig stygt eller om det sannsynligvis vil gå helt fint dersom jeg soler meg uten plaster? Hvordan huden din takler å få sol på arr er umulig å forutsi. De kan få svære klompete arr, eller du kan få ingenting. Umulig å svare på, for å være på den sikre siden bør du bruke plaster. Kjøp brunlig microporeplaster, så blir det mindre sunlig enn med hvit tape. Kan du bortforklare med at du har fjernet en føflekk?.eller vil de se p staven, og forstå at du lyver? ( man oppfordrer ikke folk til å lyve.) Anonymkode: 11daa...db9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Si at du har fått et kutt, og bruk kirurgisk tape. Du trenger ikke skifte den før den faller av, eller før den blir veldig skitten. Hvis de spør hvorfor du har tape, si at du ikke vil ha sol på, for da kan du få arr. Anonymkode: 9535b...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå