Gå til innhold

Ta med et annet familiemedlem på møte hos BV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg lov til å be om å få ta med meg en «støtteperson» på møte hos BV? Skal dit i morgen, for andre gang og pga min ptsd og sosiale angst ble jeg veldig overkjørt sist. Min mor, som kjenner saken svært godt, har tilbudt seg å bli med. Det er far som er meldt til BV pga vold, men han har løyet mye om meg og jeg synes det er vanskelig å forsvare seg...

Anonymkode: 49267...5bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta med en advokat som er spesialist på BV-saker så du ikke blir overkjørt eller at de feilsiterer deg på noe vis.

Anonymkode: 9bd5f...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja de kan ikke nekte deg det. Min søster tok med seg advokat.

De henla "saken"

Anonymkode: 78993...28a

AnonymBruker
Skrevet

Ta med diktafon som du setter på midt på bordet. Begrunn det med at du vil gå gjennom samtalen i ettertid pga angst og ptsd. Du ønsker å forsikre deg om at du får det med deg. 

Anonymkode: dce10...f7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å ta med seg noen. Om det er advokat eller et familiemedlem. Men vær sikker på at vedkommende du tar med ikke ødelegger for deg. Ideelt sett er denne personen kun med for å observere. Evt en som kan si ifra hvis noe blir sagt som er helt utenfor. Er det et familiemedlem så bør du være sikker på at de stort sett ikke sier mye, ikke lager drama ihvertfall. Isåfall kan det svekke din sak. 

Anonymkode: d1051...e02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt ha med deg en støtteperson. Det høres lurt ut :) Jeg har vært med ei venninne i møte selv. Jeg kjente ikke til saken heller, men hun opplevde det var trygt å ha meg med fordi jeg har har jobbet i bvtj.

Anonymkode: 1c8c8...a93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har lov til å ha med deg en støtteperson. Vi hadde med et familiemedlem som tilfeldigvis er utdannet som politi, da vi var gjennom slikt. Vedkommende familiemedlem hos oss har derfor tilfeldigvis vært borti barnevernet i jobbøyemed før, og var god å ha med på det første møtet. Jeg vil likevel anbefale deg å snakke med den personen som eventuelt blir med deg, i forkant, om å ikke kontakte barnevernet om dere uten at du får vite det først. Det skjedde med oss, og føltes overrumplende, noe man ikke trenger inne i en slik sak. (Til tross for at det var bare positive ting som ble sagt om oss fra den personen). 

Lykke til! :klem:

Anonymkode: 3cad1...af2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde med et familiemedlem som er utdannet bv-pedagog. Og det var veldig godt å ha den støtten. Man er i en utrolig sårbar situasjon, og de som er med kan fort observere det annerledes enn du som sitter midt i det. Så veldig greit å ha med noen. 

Anonymkode: d6b72...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...