AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Får du høre at du "er sååå ressurssterk"..? Jeg begynner å lure på om det bare er noe de i nav sier, sånn generelt til alle, eller om de tror lite om meg fordi jeg har havnet på nav...? Anonymkode: baabe...b15
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du høre at du "er sååå ressurssterk"..? Jeg begynner å lure på om det bare er noe de i nav sier, sånn generelt til alle, eller om de tror lite om meg fordi jeg har havnet på nav...? Anonymkode: baabe...b15 er ikke dte hyggelig å høre at andre opplever deg som ressurssterk da? Anonymkode: d4049...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Ja, og jeg skjønner dem jo. Synes også jeg har masse å bidra med. Bare synd arbeidslivet ikke har plass til sånne som meg. Så nå er jeg ufør. Anonymkode: 118d4...fee
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 Skal de si til deg «du vil nok aldri bli noe her i livet» da eller? Hadde det motivert deg mer til å gjøre forandringer for å finne en jobb og få et godt liv? Anonymkode: 0c413...742 2
Leo Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal de si til deg «du vil nok aldri bli noe her i livet» da eller? Hadde det motivert deg mer til å gjøre forandringer for å finne en jobb og få et godt liv? Anonymkode: 0c413...742 Nå er det jo "sykdom, skade eller lyte" som har redusert arbeidsevnen med minst 50% som er kriteriet for å få AAP og om man har/får dette avhenger jo ikke av om man er ressurssterk eller ikke så jeg ser ikke helt sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 1 time siden, Leo skrev: Nå er det jo "sykdom, skade eller lyte" som har redusert arbeidsevnen med minst 50% som er kriteriet for å få AAP og om man har/får dette avhenger jo ikke av om man er ressurssterk eller ikke så jeg ser ikke helt sammenhengen. Er selv på aap så kjenner godt til det. Men jeg kan love deg at min motivasjon for å komme meg ut i arbeid ikke hadde blitt særlig mye større om min saksbehandler ikke hadde vært oppmuntrende, men heller snakket meg ned om alt jeg ikke får til. Det handler om at man må oppmuntre de som går på feks aap, som at de selv også ønsker å komme seg noe sted i livet. Du ser ikke sammenhengen nei? Ok Anonymkode: 0c413...742
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du høre at du "er sååå ressurssterk"..? Jeg begynner å lure på om det bare er noe de i nav sier, sånn generelt til alle, eller om de tror lite om meg fordi jeg har havnet på nav...? Anonymkode: baabe...b15 Du er så ressurssterk ! Men du trenger å høre det fra andre personen, slik at din motivasjon blir høyere! Og Nav selvfølgelig vil at du finner stor motivasjon for å finn en jobb. Når jeg var i Nav det hjalp mye på min del. Anonymkode: 0e182...4f8
Nonchalant Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Ehm. Du må nok være litt mer konkret en dette om du ønsker utdypende svar.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 Det er veldig mange forskjellige mennesketyper som kommer inn døra på nav. Så når man da møter mennesker som er ressurssterke så ønsker man vel å si det. Det å komme med positive tilbakemeldinger må vel bare være hyggelig? Det skal ikke være lett å jobbe i nav skjønner jeg. Alt de gjør er galt, til og med å rose noen. Anonymkode: 19f6a...36e 1
Leo Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er selv på aap så kjenner godt til det. Men jeg kan love deg at min motivasjon for å komme meg ut i arbeid ikke hadde blitt særlig mye større om min saksbehandler ikke hadde vært oppmuntrende, men heller snakket meg ned om alt jeg ikke får til. Det handler om at man må oppmuntre de som går på feks aap, som at de selv også ønsker å komme seg noe sted i livet. Du ser ikke sammenhengen nei? Ok Anonymkode: 0c413...742 Det jeg mener er at man godt kan bli arbeidsufør selv om man er ressurssterk og forstår ikke helt at det kan tolkes negativt at noen, enten det er saksbehandler hos NAV eller andre, sier at man er det. Tvert i mot vil det alltid være en fordel å være ressurssterk bl.a. når man skal håndtere sykdom både fysisk og psykisk.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Min redning var at jeg etterhvert skjønte at nav er en fattigdomsfelle og at jeg tålte å ha det vondt. Hadde 12 timers dager og jobbet "gratis" i 6 mnd, men klagde aldri til kolleger eller andre, kom aldri for sent, jobbet hardt hele dagen, smilte og vipps så fikk jeg fast jobb et annet sted. Nå tjener jeg mer enn det dobbelte av det jeg fikk på nav i tillegg til at jobben er betraklig mer interessant enn den jeg hadde på praksisplassen. Anonymkode: 8ee54...5a9
Leo Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig mange forskjellige mennesketyper som kommer inn døra på nav. Så når man da møter mennesker som er ressurssterke så ønsker man vel å si det. Det å komme med positive tilbakemeldinger må vel bare være hyggelig? Det skal ikke være lett å jobbe i nav skjønner jeg. Alt de gjør er galt, til og med å rose noen. Anonymkode: 19f6a...36e Takk! Det er akkurat det jeg mener også og det må jo være lov å si hyggelige ting uten at det (også) skal tolkes negativt.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 Det har jeg aldri hørt. Like greit for jeg kan gjennomskue en løgn når jeg hører en. Det riktige er å ikke si noe med mindre det er sant. Å si noe negativt fører hvertfall ingen steder. Det aller beste er å si noe bra som er sant. Alle har noe bra. Anonymkode: 53dc2...177
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, Leo skrev: Det jeg mener er at man godt kan bli arbeidsufør selv om man er ressurssterk og forstår ikke helt at det kan tolkes negativt at noen, enten det er saksbehandler hos NAV eller andre, sier at man er det. Tvert i mot vil det alltid være en fordel å være ressurssterk bl.a. når man skal håndtere sykdom både fysisk og psykisk. Har da ikke sagt noe annet jeg vel? Jeg sier at det må da vel bære bedre at en saksbehandler snakker deg opp, istedet for å fokusere på alt man ikke kan. Anonymkode: 0c413...742
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: er ikke dte hyggelig å høre at andre opplever deg som ressurssterk da? Anonymkode: d4049...f8d Det blir litt tomt og falskt. Hadde man vært "så" ressurssterk så hadda man ikke vært på nav... Anonymkode: 64362...cb2 1
Leo Skrevet 8. juli 2019 #16 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har da ikke sagt noe annet jeg vel? Jeg sier at det må da vel bære bedre at en saksbehandler snakker deg opp, istedet for å fokusere på alt man ikke kan. Anonymkode: 0c413...742 Nettopp! Og jeg forstår altså ikke helt hvordan TS kan tolke dette negativt fordi det i utgangspunktet ikke er noen sammenheng mellom å være syk/skadet og ressurssterk. Det må med andre ord tolkes som et positivt utsagn.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #17 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det blir litt tomt og falskt. Hadde man vært "så" ressurssterk så hadda man ikke vært på nav... Anonymkode: 64362...cb2 Det er mange grunner til at folk er på nav og hvis man vender alt til det negative vil man aldri komme noen vei. Tror dette handler litt om at du projiserer dine tanker og følelser over på saksbehandler og antar at det er tomt og falskt. Man må si gode ting til seg selv og ta i mot komplimenter med takk når man får dem. Anonymkode: 8ee54...5a9
Leo Skrevet 8. juli 2019 #18 Skrevet 8. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt tomt og falskt. Hadde man vært "så" ressurssterk så hadda man ikke vært på nav... Anonymkode: 64362...cb2 Hvorfor ikke? Man kan jo bli syk/skadet helt uavhengig av hvor ressurssterk man er. Tenker man på ressurser i form av økonomi så er de fleste ytelser ikke behovsprøvd, men basert på opptjente rettigheter. Disse rettighetene har man uavhengig av økonomi så lenge man ikke er arbeidsfør eller er arbeidsledig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #19 Skrevet 8. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du høre at du "er sååå ressurssterk"..? Jeg begynner å lure på om det bare er noe de i nav sier, sånn generelt til alle, eller om de tror lite om meg fordi jeg har havnet på nav...? Anonymkode: baabe...b15 Fikk høre av en saksbehandler at han ikke skjønte hva jeg gjorde på NAV fordi han syntes jeg virket så flink og oppegående. Dette var etter jeg hadde tatt kurs i datakortet og greid den avsluttende prøven.Han var ikke min saksbehandler da. Det var jo forsåvidt hyggelig at han sa det, men det hjalp ikke så mye på selvtilliten da. Ingen på NAV visste da hva jeg hadde vært igjennom i oppveksten fordi jeg fortalte ingen det. Jeg skjønte ikke selv at jeg egentlig slet psykisk. Så kommentaren hans fikk meg til å tenke at det måtte være noe galt med meg siden jeg var så flink og oppegående, men allikevel ikke fikk meg jobb. At det var noe med meg folk ikke likte rett og slett. Jeg har prøvd veldig i 10 år nå å skaffe meg en fast jobb, men havner alltid tilbake på NAV etter 1-2 års jobbing. Men nå har jeg endelig fått svar på hvorfor jeg har strevd så fælt i arbeidslivet og fått meg en ny fast jobb. Og denne gangen får jeg støtte psykisk. Så nå har jeg tro på at det blir bedre. Anonymkode: 112aa...ab6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #20 Skrevet 8. juli 2019 9 minutter siden, Leo said: Hvorfor ikke? Man kan jo bli syk/skadet helt uavhengig av hvor ressurssterk man er. Tenker man på ressurser i form av økonomi så er de fleste ytelser ikke behovsprøvd, men basert på opptjente rettigheter. Disse rettighetene har man uavhengig av økonomi så lenge man ikke er arbeidsfør eller er arbeidsledig. Sekundet man blir syk/ skadet er man ikke ressurssterk lenger. Man kan kanskje bli det om man blir frisk igjen, men man er ikke ressurssterk om man har en sykdom som eksempel. Da er man en klump om foten i arbeidslivet til man evt blir friskere eller jobber deltid der man sparer krefter på fritiden. Jobber man fast deltid grunnet sykdom er man ikke ressurssterk. Det er ikke akkurat mennesker med brukket fot som går på AAP Anonymkode: 64362...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå