Gå til innhold

Søster som er gift med en psykopat? Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har 3 barn sammen. Hun har aldri sagt et stygt ord om han.

Han bestemmer alt!

Hun gjør alt husarbeid og stell med barna. De jobber fult begge to. Han har ikke en mer krevende jobb enn henne. 

Han kommanderer henne - hun motsier ikke, gjør det hun får beskjed om.

De har vært gift i 12 år.

De har ingen sosial omgang med andre. Tror det er fordi folk skyr han...

Ille å sitte og se på dette fra sidelinjen. Har tatt dette opp med henne flere ganger. Hun tar mannen i forsvar, skjønner ikke vår bekymring. 

Vi har skilte foreldre- mor og stefar samt far og stemor deler min oppfatning.

Finnes det håp? Er det noe vi som familie kan gjøre? 

Anonymkode: b3af7...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun selv ikke opplever situasjonen problematisk er det lite å gjøre. 

Det viktigste er å holde kontakten. Unngå å kritisere, ingen liker å bli kritisert. Spør heller henne hvordan hun har det. Fortell om ditt liv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han bestemmer alt!

Hun gjør alt husarbeid og stell med barna. De jobber fult begge to. Han har ikke en mer krevende jobb enn henne. 

Ille å sitte og se på dette fra sidelinjen. Har tatt dette opp med henne flere ganger. Hun tar mannen i forsvar, skjønner ikke vår bekymring. 

Du, far,mor, stemor og stefar deler denne oppfatningen... vel de lever jo sammen mens dere er skilt...

Anonymkode: 33e1d...e39

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

Uhh mhhh intervention?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du han er psykopat?

Anonymkode: f51c0...fa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun liker og ta seg av barna og huset? Kanskje hun liker at noen avgjørelser slik at hun slipper?

Anonymkode: 71315...b45

• Liker 3
Skrevet

Skilte folk med samlivsråd er alltid moro! Kanskje denne mannen vet noe om ekteskapet de ikke gjør?

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han bestemmer alt!

Jeg tenker at dersom begge synes det er ok, så er det jo ikke skadelig for noen at hun gjør alt av husarbeid. Litt uheldig for barna at de ikke får det samme forholdet til far, men dette er nok ikke helt uvanlig og har gått bra i flere generasjoner før oss. Det finnes også folk som overhodet ikke ønsker sosial kontakt med andre enn hverandre - og trives slik. Så det må heller ikke være et problem. Det høres jo ikke helt bra ut at han kommanderer henne dog, men jeg synes det er litt tynt grunnlag å konkludere med at han er psykopat. Ut i fra det du forteller er det jo en mulighet for at de elsker hverandre, ønsker å være sammen og hun aksepterer hans litt mindre gode sider. 

Det vanskelig å ta rede på om hun virkelig ER fornøyd og lykkelig, eller om dette er noe hun sier fordi hun ikke tørr noe annet. Du kan uansett ikke gjøre annet enn å si at «jeg er her hvis du en dag trenger det». Du må akseptere at hun har valgt denne mannen, og du kan ikke tvinge henne til å gå fra ham fordi du mener han er psykopat. 

Hvis du mener barna lider kan du melde til barnevernet... 

Anonymkode: 1cb88...210

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de lever i et hemmelig BDSM-forhold? 

Anonymkode: cc0cd...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva en psykopat er?

Du har ikke peiling på hva du prater om. Du vet virkelig ingenting. 

Hvordan kan du tro dette basert på disse vage observasjonene. Jeg har selv vokst opp med psykopater, og for å si det slik dette er barnemat i forhold!

Anonymkode: a0bb2...9fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din er ikke deg, og hvis hun sier at hun ikke skjønner hvorfor dere bekymrer dere så hør på henne. Jeg fikk medfølelse med henne, for det er jo ikke hyggelig å høre at familien er bekymret for henne, og dere er ganske respektløse som tar det opp flere ganger. 

Du skriver ingenting om at hun ser sliten ut eller nedfor eller noe, så ingen tegn på at hun ikke har det bra. Slutt å sett henne i den posisjonen at hun må forsvare mannen gjentatte ganger. Dere er jo plagsomme.

Hvis det var sånn at han var psykopat, så hadde ikke hun hatt kontakt med dere lenger. 

Så selv om ingen vet sikkert noe som helst, så får dere ikke gjort noe før det blir noen åpenbare tegn på at hun ikke velger dette selv. 

Anonymkode: cc4f9...06c

• Liker 2
Skrevet

Det er fint lite du kan gjøre med dette. Hvis det er et problem for henne, må hun selv bryte ut. Hvis hun ikke synes det er noe problem, så er det vel ikke noe problem? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt hende hun finner seg i for mye, og at han er en drittsekk. Kan godt hende hun har det vondt. Men ingenting av det du skriver får meg til å tenke psykopat. Man kan ikke hive rundt seg med psykopat-diagnoser på alle drittsekker i verden.

Anonymkode: eae65...0ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...