Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever dere ofte at andre mennesker tar kontakt utenom arbeidsplassen deres og lurer på om dere kan utføre arbeid for dem enten gratis eller mye billigere? Hva synes dere om det? 

Har opplevd selv flere ganger at folk som så vidt er bekjente spør om jeg kan komme hjem til dem og utføre arbeid for dem. Mitt yrke foregår vanligvis ikke hjemme hos folk.

Her om dagen tikket det inn en melding på Messenger fra ei som bor i samme borettslag som meg, som sier at hun har skjønt at jeg driver med det yrket og at hun lurer på om jeg kan komme hjem til henne og utføre noe arbeid for henne. Da jeg henviser til min jobbadresse og sier at slike henvendelser svarer jeg kun på igjennom jobb tlf eller mail og ikke på fritida mi, så svarer hun at hun hadde håpet på at jeg kunne gjøre det utenom. Hun sa ikke rett ut at hun ville ha det svart, men regner med at det er dét som er baktanken med det hele. Denne damen har jeg aldri pratet med og ikke hilser hun om vi passerer hverandre heller.

Anonymkode: 28ff6...38d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig. Kjenner flere med yrkesfaglig bakgrunn som stadig får forespørsel om de "bare kan komme og se på .... i helga" som om snekkeren, rørleggeren, frisøren osv gjør ting gratis på fritiden....

Anonymkode: 708f5...fe5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Er elektriker og får stadig spørsmål om å «komme å se på noe» og det kan være alt fra en jordfeil der strømmen har gått til total renovasjon av hus. 

Anonymkode: b41dd...37e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. 

Er flere som tenker at siden jeg sparkler og maler på jobb så synes jeg at det er så sinnsykt givende at jeg vil gjøre det på fritida mi også for en slikk og ingenting. 

Anonymkode: 9a2b2...5ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en som drev malerfirma på Hommersåk som er kjent for å ta betalt i natura.. Sikkert flere kunder som håper på en slik "billig" betaling. 

Anonymkode: 9a2b2...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er rørlegger, og på jobben min i flybransjen spør til og med piloter om han kunne være interessert i en svartejobb. De kjenner ikke han, de tjener godt, men ønsker likevel å betale skitt og ingenting. Folk vi ikke engang kjenner ringer!! Naboen til moren, foreldrene til en kamerat fra barneskolen, venner, naboer, osv osv osv osv.

Heldigvis begynner mannen min straks på kontoret..

Anonymkode: 75b1e...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så spesielt at folk tenker at det er innafor å ta kontakt med andre sånn. Til og med min egen familie forventer ikke at jeg skal gjøre arbeid gratis for dem. Ikke det at jeg må ha betalt for hjelpe mine nærmeste, men det er godt å vite at de i det minste har den respekten for meg at de ikke forventer noe.

TS.

Anonymkode: 28ff6...38d

Skrevet

Jepp. Stadig vekk. 

Jeg trenger oppdatert portofolie, så om jeg ser at jobben er relevant og spennende/bra for portofolien min, vurderer jeg det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd. Det skal sies at jeg er barne- og ungdomsarbeider, og det ville vært litt sært om folk ba meg ha pedagogisk opplegg med barna deres på fritiden min. ;)

Mannen min har fagbrev i et annet yrke, det hender folk ber han om tjenester på fritiden men han tar det hverken som svart arbeid, gratis eller utenom arbeidstid for andre enn nærmeste familie. 

Anonymkode: 2894c...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...