AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Del Skrevet 7. juli 2019 Fikk plass på universitet, men har fortsatt en dårlig norsk . Jeg ser at jeg kan lese mye og forstår fagene, men når det kommer å skrive oppgavene er jeg litt redd om det. Mye vokabular jeg ikke husker . Å skrive på et akademisk nivå er ikke det samme som norskkursene jeg har vært. Skal studere økonomi og administrasjon, ikke helle bachelor, fordi jeg fik innpassing fra noen fag jeg hadde i landet mitt, derfor trenger bare 90 stp for å fullføre bacheloren her i Norge. Har dere noe erfaring men innvandrere som klarte å ha det bra på universitet? Snakker ikke om de som har tatt videregående skole i norge, men helst de som bor i norge i ikke mer enn 10 år. Er sensoren hardt med gramatikk ? Anonymkode: 7fd40...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Del Skrevet 7. juli 2019 Nei, om du gjør deg så forstått at du viser at du innehar kunnskap skal det gå bra. Slet litt med noe grammatikk jeg også, men det gikk fint. Anonymkode: 274b4...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Del Skrevet 7. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, om du gjør deg så forstått at du viser at du innehar kunnskap skal det gå bra. Slet litt med noe grammatikk jeg også, men det gikk fint. Anonymkode: 274b4...e10 Fint! Ble du bedre i Norsk også etter at du har vært på universitet? Jeg skal ta nettstudier, så vil ikke ha mye sosial med andre studenter, men skal høre på video forelesninger , og håper at min norskspråk bli bedre samtidig at jeg tar en bachelor. Anonymkode: 7fd40...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg studerte med flere som ikke hadde norsk som morsmål. Det gikk fint med de, men de måtte bruke mye mer tid på å lese enn meg som har norsk som morsmål. Husker hun ene fortalte at hun i begynnelsen brukte flere timer bare på å lese noen få sider, men at det gikk seg veldig fort til og at hun ble særdeles mye bedre i norsk på kort tid. Anbefaler deg å lese så mye du kan på norsk før du begynner å studere. Kanskje det er lurt å se mange norske TV-programmer også uten å lese undertekst så du er mest mulig forberedt. Anonymkode: ec461...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Del Skrevet 7. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerte med flere som ikke hadde norsk som morsmål. Det gikk fint med de, men de måtte bruke mye mer tid på å lese enn meg som har norsk som morsmål. Husker hun ene fortalte at hun i begynnelsen brukte flere timer bare på å lese noen få sider, men at det gikk seg veldig fort til og at hun ble særdeles mye bedre i norsk på kort tid. Anbefaler deg å lese så mye du kan på norsk før du begynner å studere. Kanskje det er lurt å se mange norske TV-programmer også uten å lese undertekst så du er mest mulig forberedt. Anonymkode: ec461...a62 Takk! Jeg forventer også at jeg skal bruke mer tid , fordi det er mange ord jeg må oversette , men det er også en grunn at jeg valgt å studere videre, for å lærer mer norsk. Ville bare vite om det er mulig, og om det har vært mange i samme situasjon. TV-programmer på norsk uten undertekst er forferdelig for meg, men det går fint når jeg leser dem. Må bare bli vant til det, tror jeg. Anonymkode: 7fd40...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Del Skrevet 7. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint! Ble du bedre i Norsk også etter at du har vært på universitet? Jeg skal ta nettstudier, så vil ikke ha mye sosial med andre studenter, men skal høre på video forelesninger , og håper at min norskspråk bli bedre samtidig at jeg tar en bachelor. Anonymkode: 7fd40...c54 Ja mye bedre, men har små feil enda. Nå hadde jeg kontakt med andre, og språket verbalt går fint. Skriftlig enda små ting jeg jobber med, men ikke mye! Lykke til! Anonymkode: 274b4...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå