Gå til innhold

Hvilken blomst liker du IKKE?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Uhøytidelig undersøkelse: Hva de mest upopulære blomstene?

For min del hater jeg nelliker (klassisk) og geraniumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater Begonia, spes de rosa (bestemorblomst) og geranium og ildtopp

(har ikke tålmodighet til å plukke av alle visne blomster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen av dere sier geranium, mener dere da pelargonium (stueplanta)? Geranium er det latinske navnet på storkenebb og det må da være hagens fineste plante, og kan da ikke gjøre noen fortred? Men smak og behag, selvfølgelig.

Sjøl liker jeg ikke fagerfredløs (ugress) og alle moderne roser (campingplass-blomst! - uten at jeg må forklare meg for alle campingplasselskere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! det var pelargonium (stueplanta) jeg mente. Jeg kom ikke på hva den het også så jeg noen andre skrev geranium. men det er nok pelarg. den heter minnes jeg nå. geranium vet jeg da ikke hvordan den ser ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliker her også.....jeg bare fordrar dem ikke!! Også er jeg ikke glad i sånne bestemor blomster som jeg kaller dem - slike som eldre damer har mye av!! ANER ikke hva de heter............!!

-Charmina (ikke glad i gule roser heller......!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, nelliker og kaktuser er IKKE mine favoritter. Ellers kan jeg ikke like fredsliljeblomst i potte. Ser så "slapp" ut, liksom. Min favoritt er Marthaliljer. Står i min. 2 uker, verd kronene synes jeg. Lukter himmelsk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bare eeeelsker lukta av den der røde Julestjerna, eller hav den heter, i jula. Den er helt himmelsk. Jeg har mange rare planter i leiligheta mi, men vet ikke navnet på halvparten engang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaaater nelliker!!!

Og alle typer tørkede blomster. Æsj!! :evil:

Men er veldig glad i alle slags typer sukkulenter. Deriblant kaktuser. :D Kanskje jeg skal gi Usikker og @lfa en avlegger hver av pengetreplanten min? Så kanskje de blir glad i sukkulenter.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Nelliker her også.....Ble litt forundret over at SÅÅÅÅ mange misliker dem....Men ved nærmere ettertanke har jeg da ikke sett dem i blomsterbutikken på det jeg kan minnes. Da mener jeg de langstilkede røde, rosa og hvite som minner meg og de fleste andre om begravelser, ikke akkurat viltvoksende strandnellik el. den kortstilkedehagevarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliker og petunia!

Men man kan leve uten å måtte møte alle steder... det er verre når det nærmer seg jul og man ser disse j***a julestjernene OVERALT!

De er grusomme, slappe, står i lissomjuleglade plastikkliksomkurver - brrr... i grupper... HATER "grupper" det er verre enn noe jeg vet... (dessuten er grupper inmari upraktisk siden alle greiene har ulikt behov av vanning og lys etc)... Tusenfryd får julen ødelagt med julestjerne i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke nelliker, og ikke kaktuser heller, har nok stukket meg en gang for mye! :D

Ellers liker jeg de fleste blomster, blomster er jo så fint, og jeg blir i godt humør av de, iallefall de som vil overleve hos meg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...