Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar en bachelorgrad i psykologi. Er det noen som har gjort det samme og som har tatt økonomiutdannelse i tillegg? Hvilken jobb har dere? 

Jeg er usikker på om jeg vil ta master i psykologi eller en ny bachelor i noe annet for å ha flere valgmuligheter enn å bare jobbe med psykologi. Har dere noen anbefalinger?

Anonymkode: 25567...fcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En bschelor i psykologi er vel både anvendelig og delvis snever. Vet du hva du vil jobbe med? Kanskje en master i organisasjonspsykologi vil gi deg muligheter på områder i både offentlig og privat sektor. 

Anonymkode: 4bf5e...e02

AnonymBruker
Skrevet

Hva kunne du tenke deg å jobbe med, da? 

Jeg ville i utgangspunktet tatt master. Det vil åpne nye muligheter, fordi en god del stillinger har krav om master. De vil du aldri kunne få, selv om du har to bachelorgrader. Hvis du tar en bachelor i økadm risikerer du at du får jobb med den, men at du ikke får bruk for psykologien (og heller ikke får kompensert for den lønnsmessig i særlig stor grad evt ikke i det hele tatt).

Dessuten tar det kortere tid å ta master = ett år mindre med studielån, og ikke minst - ett år mindre med tapt arbeidsinntekt. Ett ekstra år med studier vil koste deg mange hundre tusen kroner. 

Anonymkode: edeea...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det samme, jobber ikke med noe som har noe som helst med psykologi å gjøre...

Dersom du interesserer deg for begge deler ville jeg heller tatt en master i organisasjonspsykologi, da helst med en bachelor innen økonomi i bunn... 

Anonymkode: 41c9d...af9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...