AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har noen kristne venner, som jeg er veldig glad i, men av og til er jeg veldig betenkt rundt det om de er mine venner nærmest av veldedighet. Jeg har for eks opplevd at to fra samme gjeng har sendt meg melding samme dag om vi skal sees, hvor den ene har sendt melding kort tid etter den andre med en annen type invitasjon. Føler på en måte at de føler ansvar for mitt sosialt liv? Det er veldig hyggelig, men redd av og til at de gjør det i veldedighet. Som at de skal være nærmest en hjemmetjeneste for de de tror er ensomme. Er det slik at religiøse mennesker ønsker å fylle opp "den gode gjerninger" kontoen på denne måten? Anonymkode: efbb7...f1f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Eller at de faktisk er sendt fra Gud for å ta vare på meg. Anonymkode: efbb7...f1f
Gjest HarryDotter Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Er de sånne "super gladkristne" typer til vanlig?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Gladkristne folk er merkelige. De har en sånn utømmelig positiv energi. Jeg lurer på hvordan de er innenfor de fire veggene hjemme. Anonymkode: 9ad75...021
Greentree Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Kan jo hende de liker å være sammen med deg? 1
stan Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 Hvis det er slik at de ser at du trenger venner og de ønsker å stille opp for deg, er det så ille? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har en sånn utømmelig positiv energi. Stemmer, det er en god beskrivelse av Gud 🙏
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 3 minutter siden, stan skrev: Hvis det er slik at de ser at du trenger venner og de ønsker å stille opp for deg, er det så ille? Stemmer, det er en god beskrivelse av Gud 🙏 Jeg føler ikke selv jeg trenger venner. Jeg føler litt nå etterhvert at de føler de må ta vare på meg, og ønsker jo helst at de som skal være mine venner velger det fordi de faktisk liker meg. Anonymkode: efbb7...f1f
stan Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke selv jeg trenger venner. Jeg føler litt nå etterhvert at de føler de må ta vare på meg, og ønsker jo helst at de som skal være mine venner velger det fordi de faktisk liker meg. Anonymkode: efbb7...f1f Det kan jo være at de liker deg, samtidig som de ser at du trenger venner. Det må jo ikke være enten eller.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 7 minutter siden, stan skrev: Det kan jo være at de liker deg, samtidig som de ser at du trenger venner. Det må jo ikke være enten eller. Det kan bare bli litt mye. Om de tror de er de eneste i livet mitt. Anonymkode: efbb7...f1f
stan Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan bare bli litt mye. Om de tror de er de eneste i livet mitt. Anonymkode: efbb7...f1f Det går jo an å si nei, det passer ikke, har andre planer.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har vært aktiv i menigheter i 20 år, og er faktisk enig med deg i at det jammen ikke alltid er godt å vite. Jeg tror uansett ikke at det er svart hvitt, men at vi er sosiale vesener alle sammen og i stor grad velger å omgås de man ønsker. Når det er sagt, er det bare et lite knippe venner som forble ekte venner etter at jeg forlot troen. Med tanke på hvor rikt sosialt liv jeg hadde som kristen, er det ganske spesielt. Samtidig satte jeg ekte pris på de bekjentskapene som kom og gikk, og liker å tro at det var gjengjeldt. Anonymkode: e239d...358
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært aktiv i menigheter i 20 år, og er faktisk enig med deg i at det jammen ikke alltid er godt å vite. Jeg tror uansett ikke at det er svart hvitt, men at vi er sosiale vesener alle sammen og i stor grad velger å omgås de man ønsker. Når det er sagt, er det bare et lite knippe venner som forble ekte venner etter at jeg forlot troen. Med tanke på hvor rikt sosialt liv jeg hadde som kristen, er det ganske spesielt. Samtidig satte jeg ekte pris på de bekjentskapene som kom og gikk, og liker å tro at det var gjengjeldt. Anonymkode: e239d...358 Ja ikke sant👍🤔❤ Anonymkode: efbb7...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå