Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten pinlig at det skal gjøres så mange latterlige forsvarstabber, keepertabber og selvmål i et VM.

Mulig kvinnene bør spille på mindre baner med mindre mål?

Anonymkode: 560a8...5cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å sammenligne kvinnefotball med herrefotball.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glad folk som dere er i ferd med å dø ut, Ts.

Anonymkode: d160c...c82

Skrevet

Du har ikke sett mye herrefotball tydeligvis. Det florerer med forsvarstabber, keepertabber, bom på åpent mål, feilpasninger osv der også. Selv blant spillere som tjener hundrevis av millioner, og skal være blant verdens beste.

Det er bare slik det blir når man løper i 90 minutter og har 11 stykker som prøver og ødelegge for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne er fin:

Stakkars Andy Gray, som virkelig gjorde det beste han kunne for å holde latteren tilbake i en helt umulig situasjon. Fikk masse trøbbel for dette i ettertid.

Anonymkode: 71a5a...ee4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske kvinnefotball klarer ihvertfall å komme seg noen plass, motsetning til herrelaget.

Anonymkode: 81b18...466

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nesten pinlig at det skal gjøres så mange latterlige forsvarstabber, keepertabber og selvmål i et VM.

Mulig kvinnene bør spille på mindre baner med mindre mål?

Lag heller en regel om at laget som ligger under med 3 mål eller mer får lov til å bytte ut en av spillerne med en herrespiller og ha han på banen til målforskjellen er 2 mål eller mindre. 

Anonymkode: cd421...1a2

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig tror jeg ikke kvinnefotballen er spesielt tjent med å hisse seg så veldig opp over at folk humrer litt i bartene over det. Kommedie-aspektet er jo en del av det som gjør kvinnefotballen både severdig og underholdende. Så hvis man skal luke det ut, tenker jeg at man skyter seg selv litt i foten.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne er fin:

Stakkars Andy Gray, som virkelig gjorde det beste han kunne for å holde latteren tilbake i en helt umulig situasjon. Fikk masse trøbbel for dette i ettertid.

Haha. Mulig jeg er dum, men hva lo han av her egentlig? xD At hun mistet pokalen? 

Anonymkode: 94e28...69f

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Steele said:

Du har ikke sett mye herrefotball tydeligvis. Det florerer med forsvarstabber, keepertabber, bom på åpent mål, feilpasninger osv der også.

Det var ikke linke mange grove forsvarstabber og selvmål i herre VM. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Norske kvinnefotball klarer ihvertfall å komme seg noen plass, motsetning til herrelaget.

Fordi motstanden er latterlig lav.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha. Mulig jeg er dum, men hva lo han av her egentlig? xD At hun mistet pokalen? 

Det var vel kombinasjonen av alt, først kommedie-målene, og så mistingen av pokalen på toppen av det hele. Du hører han sliter hardt hele veien igjennom.

AnonymBruker
Skrevet

Det som jeg synes er mest pinlig i fotball er vårt herrelandslag. Jeg mener at menn i Norge presterer så ekstremt lavt. Se på Island - det er mannfolk. Det norske landslaget ja de blir jeg bare flau av å se på, og tanken på at dette faktisk er menn... lurer på om de er avvik eller noe og heier derfor på Island. 

Da er det bedre å se på damene for tanken på at mennene på landslaget bare blir mer og mer rare er flaut. Håper sønnen min kan heve nivået - han er 11 år og planlegger proffkarriere. Heier på han min stolthet ❤️ Damelandslaget hevder seg i allefall litt internasjonalt. Manne landslaget er en skam for både kvinner og menn og barna våre i Norge. Ønsket jeg var fra Island eller kanskje Sverige. 

Anonymkode: 68cbe...e91

AnonymBruker
Skrevet

Herrefotball har 100 års forsprang på kvinner i utvikling. Husk at kvinner de fleste steder hadde forbud mot å spille fotball til langt ut på 70-tallet. Dagens kvinnefotball må således sammnelignes med herrefotball rundt 1900-tallet. Og hadde det eksistert video av den fotballen, ville du mest sannsynlig sett ganske bedrøvlig pasningskvalitet.

Anonymkode: 77df8...228

• Liker 1
Skrevet

Enn så lenge er herrefotball og damefortball som å se på to ulike sporter, mye av det skyldes at kvinner spiller på samme banestørrelse som menn, og med samme dimensjoner på målene. Da blir hele kampbildet også veldig annerledes. Jeg vet ikke om interessen hadde økt om man tilpasset forholdene etter den kvinnelige fysikken, men mer like kampbilder ville vi fått. Jeg liker egentlig litt slik det er nå, synes det er forfriskende. 

Men skal kvinnefotballen få økt interesse må kvinner selv dra på kamper i langt større grad. Jeg har vært på noen få kvinnekamper, og tilskuertallet besto i hovedsak av menn, "dessverre". Det betyr ikke at det alltid er slik, men det er altså inntrykket mitt. 

Skrevet
On 7/7/2019 at 6:08 PM, Aragorn ll Elessar said:

Slutt å sammenligne kvinnefotball med herrefotball.

Joa, men da skal vi vel slutte å sammenligne lønn og, eller?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne-tennis spiller på samme baner som menn uten at noen klager på løse server eller løse slag. Ingen sammenligner herretennis med kvinnetennis. Hvorfor gjøre det på fortball?

Dessuten er det heller ingen som sammenligner herrelangrenn og kvinnelangrenn. De går da samme løypene. Ingen som klager på at Therese Johaug mest sannsynlig ville blitt slått av en mannlig juniorløper.

Hva gjør fotball så annerledes?

Anonymkode: 3e1b6...4f5

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Tror han gjorde som meg, lo hele veien, av omtrent alt sammen. Det var en FA-cupfinale, hvor de to beste lagene spilte.....at pokalen ramlet fra hverandre ble bare prikken over i-en.

Anonymkode: 070be...f40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herrefotballen har en lang vei å gå.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne-tennis spiller på samme baner som menn uten at noen klager på løse server eller løse slag. Ingen sammenligner herretennis med kvinnetennis. Hvorfor gjøre det på fortball?

Dessuten er det heller ingen som sammenligner herrelangrenn og kvinnelangrenn. De går da samme løypene. Ingen som klager på at Therese Johaug mest sannsynlig ville blitt slått av en mannlig juniorløper.

Hva gjør fotball så annerledes?

Anonymkode: 3e1b6...4f5

I vintersport klarer vel mannfolk å gå fem-mila. 

Men kvinner bare klarer å gå tre mil. Så en viss forskjell er det jo der... 

Anonymkode: ba639...eb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...