AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei! Er i mitten av 20-årene og nesten ferdig med en bachelor innen markedsføring. Er ferdig med bacheloroppgaven, men er veldig dårlig i matte, og mangler derfor BØK og Statistikk-kursene for å fullføre graden 100%. Prøver å ta opp disse, men synes studiehverdagen når man tar opp enkeltkurs er ganske ensom Ingen fast klasse/miljø. Har derfor veldig lyst på en sosial jobb ved siden av. Har allerede en relevant deltidsstilling inn markedsføring, men der jobber jeg alene nesten hele tiden. Noen som har tips til en type jobb jeg kan ha sjans på og som er nogenlunde sosial? F.eks. der det er en del teamarbeid samt en del folk på min alder? Burde jeg bare søke en butikkjobb selv om det ikke er så relevant i forhold til studiet? Trenger ikke tips om konkrete stillingsannonser, men noen som har noen formening om hva slags type jobb jeg burde søke for å skaffe meg et hyggelig miljø? Er f.eks. noen butikkjobber/kjeder bedre enn andre? Noen erfaringer? ☺️ Anonymkode: ae1a1...f86
Fjollefyr Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Kanskje litt svar på siden av det spør om, men hva med å etablere et sosialt nettverk du kan få venner for fremtiden? Lete etter andre med lik hobby, eller en idrett du liker som kan taes oppigjen på et hobbynivå? Men som jobb, vil jeg anbefale å være ekstravakt i helsevesenet. Da kan du jobbe litt friere, npr det passer med eksamen tid etc.. Rusomsorg, bofellesskap eller psykiatri. Steder der man har miljøarbeid, og tilbringer masse tid med beboere og pasienter sosialt. Da får man treffe masse herlige folk.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Har venner, men de er som regel opptatt med egne jobber/studier i hverdagen, så er ikke så ofte jeg ser dem utenom helgene. Helt klart åpen for flere vennskap, men jobben er vel ofte folks viktigste sosiale arena i hverdagen utenom familien? Blir fort veldig bekymret eller trist når det er sykdom i nærheten, så tror dessverre jeg er dårlig egnet til å jobbe i helsevesenet, men tusen takk for forslaget! 😊 Er nok butikkjobber eller noe som er relevant i forhold til studiet som kan være aktuelt. Er også viktig at det er en jobb der man arbeider mye sammen med de andre kollegaene, og ikke bare opp mot kundene. Vil f.eks. helst ikke ha en butikkjobb der man står alene i butikken. Hva slags butikker burde man styre unna da? Anonymkode: ae1a1...f86
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Dårlig lønn er forresten ikke så farlig, men er et pluss med noe som ser bra ut på CVen. Hva slags deltidsjobber hadde dere andre med lignende utdannelse? Anonymkode: ae1a1...f86
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 Må det være en jobb, eller kan det gå med et frivillig verv? Det tar seg også godt ut på cv'en. For eksempel leksehjelper i Røde Kors? Samboeren var det i åresvis, og de gikk alltid ut og tok en øl etter hver sesjon, og hadde fester og sånn. Masse studenter som var leksehjelper (og det var derfor han til slutt sluttet, for han var plutselig "han gamle" blant en hel haug studenter :p ). Anonymkode: 85c52...c65
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 På 9.7.2019 den 13.44, AnonymBruker skrev: Må det være en jobb, eller kan det gå med et frivillig verv? Det tar seg også godt ut på cv'en. For eksempel leksehjelper i Røde Kors? Samboeren var det i åresvis, og de gikk alltid ut og tok en øl etter hver sesjon, og hadde fester og sånn. Masse studenter som var leksehjelper (og det var derfor han til slutt sluttet, for han var plutselig "han gamle" blant en hel haug studenter 😛 ). Anonymkode: 85c52...c65 Sorry, overså denne! Takk for tips! Frivillig verv høres interessant ut ja! Tror dog jeg vil ha en deltidsjobb i tillegg, så må kanskje se an hvor mye jeg får tid til ved siden av jobb og studier Anonymkode: ae1a1...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå