Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skulle ikke overraske meg om hun plutselig har fått seg jobb som vaskehjelp eller noe ;) Veldig mange thaikvinner legger bevisst opp til å finne menn med utgangspunkt i eget nettverk. 

Min far hadde plutselig møtt ei i Thailand i alle fall, men det viste seg at hun var venninne med kona til en komis fra samme by på vestlandet som vi kommer fra. Da hun kom til Norge hadde hun et titallsvenninner her fra før av og fikk seg flere jobber, først som vaskehjelp og så på en thai-restaurant som er eid av en av de norske ektemennene. 

Nå har hun vært her i 6-7 år og er fortsatt gift med pappa og fortsatt kjempedårlig i engelsk. Fatter ikke hvordan de kommuniserer med hverandre. :P 

Anonymkode: 40547...96f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mye med det jo siden det er mine barn her som blir involvert. De kan heller ikke prate med sin kommende stemor som bruker google translate for å føre en samtale på engelsk. Eksen påstår det blir så enkelt. Jeg VET det ikke blir lett, derfor ønsker jeg for dem å heller bo der hun er fra. Da kommer jeg meg videre og. 

Anonymkode: 153d1...7fa

Misforstår jeg, eller ønsker du virkelig at pappaen til barna dine skal bo på andre siden av jorda slik at du skal komme deg videre? Du har sikkert rett i at dette ikke blir lett med en ny stemor som ikke snakker samme språk. Men det er ikke så «lett» å plutselig miste pappa som flytter til andre siden av jordkloden heller for å starte en ny familie heller. For jeg regner med at barna skal bli hos deg...? Jeg forstår at det er brysomt med en ekskjæreste altså, men pappaen er viktig for barna! 

Anonymkode: 54a00...7ca

• Liker 5
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle ikke overraske meg om hun plutselig har fått seg jobb som vaskehjelp eller noe ;) Veldig mange thaikvinner legger bevisst opp til å finne menn med utgangspunkt i eget nettverk. 

Min far hadde plutselig møtt ei i Thailand i alle fall, men det viste seg at hun var venninne med kona til en komis fra samme by på vestlandet som vi kommer fra. Da hun kom til Norge hadde hun et titallsvenninner her fra før av og fikk seg flere jobber, først som vaskehjelp og så på en thai-restaurant som er eid av en av de norske ektemennene. 

Nå har hun vært her i 6-7 år og er fortsatt gift med pappa og fortsatt kjempedårlig i engelsk. Fatter ikke hvordan de kommuniserer med hverandre. :P 

Kjent sak. Har en slektning som ble singel( utro kone)Han ble kapret av ei thaidame i løpet av en uke. Hun var venninne med kameratens kone. Han var nok klar for plukking.

Virker som damene i dette miljøet er bedre en FBI på å finne aktuelle kandidater til venninner.

Min bekjente har aldri vært i Thailand men har vært sammen med dama i 4år nå. Hun var norsk statsborger.

Endret av Commander
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mye med det jo siden det er mine barn her som blir involvert. De kan heller ikke prate med sin kommende stemor som bruker google translate for å føre en samtale på engelsk. Eksen påstår det blir så enkelt. Jeg VET det ikke blir lett, derfor ønsker jeg for dem å heller bo der hun er fra. Da kommer jeg meg videre og. 

Misforstår jeg, eller ønsker du virkelig at pappaen til barna dine skal bo på andre siden av jorda slik at du skal komme deg videre? Du har sikkert rett i at dette ikke blir lett med en ny stemor som ikke snakker samme språk. Men det er ikke så «lett» å plutselig miste pappa som flytter til andre siden av jordkloden heller for å starte en ny familie heller. For jeg regner med at barna skal bli hos deg...? Jeg forstår at det er brysomt med en ekskjæreste altså, men pappaen er viktig for barna! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette reagerte jeg også på. TS virker mer som en sjalu ekskjæreste. Best å ligge LANGT unna dette.

Anonymkode: 682d1...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Han ønsker dette selv og. Barna kunne komme i ferier. Er lettere for menn å bosette seg der, enn å dra hun her til kalde Norge. Det er trist uansett. Bruddet er skjedd. Jeg ble knust. Barna er lei seg for å bo i 2 hjem. Selvfølgelig ville jeg ha dette unngått. Men nå elsker han ikke meg lengre og vil heller satse på thai kvinnen. Jeg har ikke noe å stille opp med, bortsett fra å advare. Alt er så enkelt for han. Han tror hun får jobb og venner her. Hun skal være med å betale på huslån og utgifter. Hun skal ha eget nettverk slik at han kan drive på med sitt. Jeg steiler og lurer på hvor vettet er. Det er ikke bare rosenrødt å få thai kvinne flyttende inn til seg sånn over natten. 

Jeg er ikke sjalu, men misunnelig. Misunnelig på at han ikke elsker meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2019 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Er det lett for dem å få jobb her? Er bankansatt i Thailand, men skal flytte til Norge. Vedkommende kan knapt engelsk. Min eks påstår de får lett jobb og lett nettverk. Naiv mann som skal la thai daten flytte inn til seg etter 2 treff. 🙄😏

Min kamerat sin kone jobbet også i bank i Thailand. Hun har jobbet på et par restauranter her, ellers vanskelig å få noe annet. Hun har gått norsk kurs men språket er fortsatt ikke godt nok til å få lignende jobb som hun hadde. 

Anonymkode: 23ab9...9fa

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Han ønsker dette selv og. Barna kunne komme i ferier. Er lettere for menn å bosette seg der, enn å dra hun her til kalde Norge. Det er trist uansett. Bruddet er skjedd. Jeg ble knust. Barna er lei seg for å bo i 2 hjem. Selvfølgelig ville jeg ha dette unngått. Men nå elsker han ikke meg lengre og vil heller satse på thai kvinnen. Jeg har ikke noe å stille opp med, bortsett fra å advare. Alt er så enkelt for han. Han tror hun får jobb og venner her. Hun skal være med å betale på huslån og utgifter. Hun skal ha eget nettverk slik at han kan drive på med sitt. Jeg steiler og lurer på hvor vettet er. Det er ikke bare rosenrødt å få thai kvinne flyttende inn til seg sånn over natten. 

Hvis du er misunnelig på at han ikke elsker deg... Da er du sjalu!

Anonymkode: 754b3...fbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jobber og tjener penger for å hjelpe familien sin i hjemlandet så tror ikke han skal håpe på for mye hjelp med lånet med det første i allefall. 

Anonymkode: 23ab9...9fa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, SoWhat? skrev:

Har de søkt alle slags jobber? Tenker de ikke har. Tilmed svenske kommer hit og jobb er i yrker nordmenn ikke vil ha. 

Dette er bare tull at nordmenn ikke vil ha de jobbene-.- Tror du ikke folk som studerer trenger jobb ved siden av?

Men klart det... Når polske snekkere som jobber i svartmarked er ok med å få mindre lønn, så er det jo ikke så rart at de blir valgt heller.

Anonymkode: e3dbd...30f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull at nordmenn ikke vil ha de jobbene-.- Tror du ikke folk som studerer trenger jobb ved siden av?

Men klart det... Når polske snekkere som jobber i svartmarked er ok med å få mindre lønn, så er det jo ikke så rart at de blir valgt heller.

Nei, det er ikke tull. Mange unngår "lavststusyrkene" hvis de kan. Hvorfor kommer svenskene hit i hopetall for å jobbe i Oslo? Tror du det er fordi arbeidsgiver foretrekker svenske?? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Nei, det er ikke tull. Mange unngår "lavststusyrkene" hvis de kan. Hvorfor kommer svenskene hit i hopetall for å jobbe i Oslo? Tror du det er fordi arbeidsgiver foretrekker svenske?? 

Og det er jo rart at nordmenn liksom unngår ''lavstatusyrker'', fordi det er mange jeg ser i serviceyrker som er norske... ? Kanskje ikke i Oslo nei. Men på vestlandet så.

Ja, det er derfor.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er noe i det du sier, men det er likevel mer lukrativt for svensker. Pengene opptjent får de mer igjen for når de flytter hjem til Sverige. Mange er her nettopp for å spare opp midler før de etablerer seg i Sverige. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Det er noe i det du sier, men det er likevel mer lukrativt for svensker. Pengene opptjent får de mer igjen for når de flytter hjem til Sverige. Mange er her nettopp for å spare opp midler før de etablerer seg i Sverige. 

Nettopp. Og hvor skal nordmenn få den luksusen? Boligprisene går ikke ned akkurat.. man må ta de jobbene man får. Men kanskje det ikke er slik i Oslo. Ikke vet jeg.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Og hvor skal nordmenn få den luksusen? Boligprisene går ikke ned akkurat.. man må ta de jobbene man får. Men kanskje det ikke er slik i Oslo. Ikke vet jeg.

Ved å flytte til Sverige, som mange nordmenn gjør 😂

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Ved å flytte til Sverige, som mange nordmenn gjør 😂

De fleste har sikkert lyst å bo nær familie... til tross for at man får kjøpt billig godteri 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig.... spesielt..

Nesten nepotisme, bare med 'kjærlighet'... ''Hei, jeg sjenner en rik norsk mann, han har flere kompiser til mine veniner''

Skrevet
9 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jo. Men de har ikke førsteprioritet. Det hadde ikke vært jobber til dem om nordmenn hadde besatt stillingene. 

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jo. Men de har ikke førsteprioritet. Det hadde ikke vært jobber til dem om nordmenn hadde besatt stillingene. 

Ofte har de det, nettopp fordi de oppleves som mer motiverte og arbeidsvillige. 

Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Ofte har de det, nettopp fordi de oppleves som mer motiverte og arbeidsvillige. 

Åja. Jeg visste ikke det jeg, men da er det norsk arbeids(u)moral da? Har de rett til å klage da, når de ikke gidder å yte tilstrekkelig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...