Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har holdt på med en fyr en stund nå, vi er «eksklusive» - han har møtt barnet mitt, jeg har sagt hei til hans. Han bor et stykke unna og har sine to barn 50/50.  

Jeg er ganske sikker på at han mener alvor med dette her, at jeg ikke bare er et tidsfordriv, men sliter litt med å komme «til neste steg». 

Har prøvd å tatt det opp med ham, men virker som han bevisst prøver å unngå å ta praten. Hvordan kan jeg, uten å skremme ham bort, styre samtalen inn mot, evt starte samtalen med dette? Tenker jo at dette må gå et sted, og at vi begge i bunn og grunn ønsker det samme, men at han tenker mer over og er mer forsiktig når det kommer til å gjøre det seriøst og offisielt. Han har møtt noen venninner av meg, og vil møte foreldrene mine og vil at jeg skal møte kompisgjengen hans, så på ett vis er det jo halvveis offisielt uansett?

setter stor pris på svar 😄

Endret av emrik
Skrevet

Det kan enkelt nok være en dårlig erfaring han har hatt fra tidligere vedrørende å engasjere seg for raskt i et forhold.

jeg vil jo si at det er gode tegn at han vil møte barn/familie og venner, og dette er jo en måte å se hva han gir seg ut i for å si det slik. Jeg har god forståelse for at du vil ha en muntlig anerkjennelse eller en trygghet på at han ønsker en fremtid med dette, men så er det enkelte ting som ikke skal trenge forklaringer i starten.

Men når du sier dere har vært sammen en stund, vil dette si 1 eller 2 år?  For dette er ganske relevant.

Skrevet

Hva er «en stund»?

Skrevet

Burde kanskje spesifisert det mer, ja - men vi snakker «bare» 3-4 mnd 😅😊

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg vært forsiktig med hvem jeg lar møte barna i tilfelle det ikke funker. Du vet jo ikke en gang om det er seriøst virker det som.

Anonymkode: e8d1d...40d

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg vært forsiktig med hvem jeg lar møte barna i tilfelle det ikke funker. Du vet jo ikke en gang om det er seriøst virker det som.

Anonymkode: e8d1d...40d

Har ikke presentert han som kjæresten min, så så vidt barnet mitt vet, så er han som «bare» en venn 😊 Vet forsåvidt at det er seriøst, får bare aldri kommet til den praten 😅

AnonymBruker
Skrevet

Dere møter allerede foreldre og venner. Det er som regel nok for meg. Jeg tar det som en selvfølge at om en mann -ønsker- å presentere meg for sine nærmeste (ikke at det bare skjer tilfeldig), så ser han på oss som et "oss" og ikke som meg og ham.

Anonymkode: 4222d...e96

• Liker 1
Skrevet

Syntes dere går alt for fort fram jeg! Selv om dere begge er seriøse med hverandre,  kjenner dere jo ikke hverandre etter så kort tid. Gir ned, kos dere med å bli kjent og kjenne på hvordan ting utvikler seg. Dere er jo allerede eksklusive og vet den andre ikke dater fler. Og hold barna på utsiden, til dere vet at dere virkelig vil satse på hverandre:-)

• Liker 1
Skrevet

Etter 3-4mnd vil jeg si dere har gått fort frem i forhold til barna. Skjønner ikke hva mer du ønsker fra ham?

Jeg ville tatt det rolig, man er ikke i nærheten av å kjenne et menneske etter så kort tid. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er veldig individuelt, det kommer an på hvor mye følelser det er og hvor mye dere er sammen. For vår del var vi enige om at vi var kjærester etter en måned. Begge så på den andre som helt spesiell og vi så hverandre nærmest daglig i den grad det var mulig med barn på hver vår kant. Vi introduserte barna tidlig også, for å få vært sammen. Jeg er ikke enig i at det er problematisk for ungene så lenge det ikke kommer og går kjærester i hytt og pine, eller de er små og knytter seg. Var den første de fikk møte etter brudd med den andre forelder. Utfordringen for deg er at dere ikke ser likt på det, ikke at du er tidlig ute med å ville det. Han er tydeligvis mer på linje med flertallet på KG..

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han vil introdusere deg for venner og/eller familie, så ville jeg ikke vært så opptatt av hva man kaller det i begynnelsen. Det er handlingene som er viktigst, og egentlig ikke hva man definerer det som. Når man ønsker å møte hverandres familie/venner, så tyder det jo på at man er relativt seriøs. 

Anonymkode: 3612e...0d6

Skrevet

Han er fornøyd med tingenes tilstand kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, emrik skrev:

Burde kanskje spesifisert det mer, ja - men vi snakker «bare» 3-4 mnd 😅😊

for tidlig for min del. ingen kjenner meg godt nok etter 3-4 mnd og jeg kjenner heller ikke de godt nok etter få måneder

Anonymkode: 7d4aa...ad6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Ariadne# skrev:

Syntes dere går alt for fort fram jeg! Selv om dere begge er seriøse med hverandre,  kjenner dere jo ikke hverandre etter så kort tid. Gir ned, kos dere med å bli kjent og kjenne på hvordan ting utvikler seg. Dere er jo allerede eksklusive og vet den andre ikke dater fler. Og hold barna på utsiden, til dere vet at dere virkelig vil satse på hverandre:-)

enig

Anonymkode: 7d4aa...ad6

• Liker 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
20 timer siden, emrik skrev:

Har holdt på med en fyr en stund nå, vi er «eksklusive» - han har møtt barnet mitt, jeg har sagt hei til hans. Han bor et stykke unna og har sine to barn 50/50.  

Jeg er ganske sikker på at han mener alvor med dette her, at jeg ikke bare er et tidsfordriv, men sliter litt med å komme «til neste steg». 

Har prøvd å tatt det opp med ham, men virker som han bevisst prøver å unngå å ta praten. Hvordan kan jeg, uten å skremme ham bort, styre samtalen inn mot, evt starte samtalen med dette? Tenker jo at dette må gå et sted, og at vi begge i bunn og grunn ønsker det samme, men at han tenker mer over og er mer forsiktig når det kommer til å gjøre det seriøst og offisielt. Han har møtt noen venninner av meg, og vil møte foreldrene mine og vil at jeg skal møte kompisgjengen hans, så på ett vis er det jo halvveis offisielt uansett?

setter stor pris på svar 😄

Dersom du er redd for at du "skremmer han bort" fordi du vil prate om hvilke vei forholdet skal gå, så er forholdet ikke levedyktig. Snakk sammen. Åpenhet og ærlighet er alltid grunnlaget for et godt forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nerine_ skrev:

Etter 3-4mnd vil jeg si dere har gått fort frem i forhold til barna. Skjønner ikke hva mer du ønsker fra ham?

Jeg ville tatt det rolig, man er ikke i nærheten av å kjenne et menneske etter så kort tid. 

Jeg er helt enig. Eksen min gikk enda fortere fram med å introdusere sin nye flamme for våre barn, noe jeg ble både sjokkert og trist over, da barna bør skjermes til man er veldig godt kjent og sikker på at det går veien. Eksen min og hun nye er forøvrig ikke sammen lenger, selv om de sikkert trodde det skulle bli dem etter noen uker med dating...

Anonymkode: 68f60...43f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Dersom du er redd for at du "skremmer han bort" fordi du vil prate om hvilke vei forholdet skal gå, så er forholdet ikke levedyktig. Snakk sammen. Åpenhet og ærlighet er alltid grunnlaget for et godt forhold. 

Ikke nødvendigvis. Det viktige er at man med handling viser at man satser, og det gjør man jo når man ønsker å introdusere partneren for venner og familie. Og pusher man for mye med å ta "praten" så kan man eventuelt risikere å pushe den andre unna. Og på sikt kan det være enn å verre å hoppe inn i et fast og definert forhold der man kanskje ikke kjenner hverandre godt nok. 

Min mening: Dropp de stive definisjonene, kose seg med dating (den bør være ekslusiv da, det skal jeg si meg enig i) og lær hverandre å kjenne. 

Anonymkode: 3612e...0d6

Skrevet

for meg som mor er det uaktuelt å tenke på å "gå videre" etter så kort tid, 4 mnd er ikke "en stund" når barn er en del av bildet, da er mer typ 10 - 12 mnd i den kategorien

Men, når det er sagt ville jeg hvis det var viktig for meg sagt tydelig fra at jeg vil ha klare rammer, hvor er vi, hvor går vi, hva er dine fremtidstanker for mine er blablabla felles hjem osv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo egentlig ut som dere er i et forhold. Og hva er denne praten egentlig? Hadde aldri noen prat med min x, vi treffes, ble kjent, fortsatte å være sammen og ble bedre kjent. 

Istedet for å ta noen prat, så kan du jo si til han ved et tidspunkt som passer, at du ønsker forhold og håper han ønsker det også. Uten å legge mer press at han må si noe akkurat da. 

Anonymkode: 5cf95...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...