AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hvor vanlig er det at hunder kan forstå bilder / fotografier, dvs. blir veldig opphisset av å se på bilder av hunder eller andre dyr? Anonymkode: 7a732...d25
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Kjenner lite til hvordan det er med hunder, men katter har jeg sett reagerer og følger med. Noe jeg så en katt gjorde en gang, forbauset meg litt. Men det er kanskje ikke uvanlig. Den så på dataskjermen, og begynte å følge musepila som jeg flyttet rundt. Etter bare kort tid, begynte den å snu seg og se å hva jeg gjorde med musa, og flyttet bliket fram og tilbake og skjønte sammenhengen nesten med en gang. Trodde ikke de klarte oppfatte sånn. Anonymkode: b81f3...dc5
Leo Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Jeg tror det er ganske vanlig, men så vidt jeg vet må det være god oppløsning på bildet for at en hund skal kunne se hva det er. For eksempel har jeg et bilde av en impalabukk på veggen som er veldig høyoppløst og klart og mine dachser reagerte helt klart på det da det kom i hus for bukken ligner ganske mye på et rådyr som er et dyr de kjenner utseendet på. Noen andre jeg kjenner måtte ganske enkelt ta ned et rådyrbilde fra veggen fordi en av deres hunder stadig fikk los på bildet 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 41 minutter siden, Leo skrev: Noen andre jeg kjenner måtte ganske enkelt ta ned et rådyrbilde fra veggen fordi en av deres hunder stadig fikk los på bildet Hahahahaha, dette måtte jeg le godt av. Hunder er noe for seg selv 😂 Anonymkode: 64180...6a3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Jeg fant denne artikkelen om hunder og bilder: https://wagwalking.com/sense/can-dogs-understand-pictures Jeg måtte også le av de som måtte ta ned rådyrbildet! Mitt firbente "fadderbarn" som jeg nå passer, blir gæren når hun ser dyr på TV, - bjeffer og hopper mot TVen. Og hun har også ødelagt et PC-tastatur for meg da jeg viste henne YouTube hundevideoer for mange år siden. Hun har forsøkt å gå bak laptop-skjermen når vi har sett hundevideoer, og det har jeg sett kommentert andre steder. Men det er nå levende bilder... Hun reagerer også på stillbilder, som f.eks. da jeg hadde dette på skjermen i dag, tok hun også helt av. (Ganske kjedelig bilde, egentlig.) Men det verste av alt er at hun nærmest ikke interessert i hunder eller andre dyr når vi er ute, - bare å snuse på deres etterlatenskaper. Jeg lurer kanskje på om hun blir så opphisset inne, er fordi disse hundene eller dyrene er inne i stuen på hennes territorium? Tror jeg bør teste ved å vise henne hundevideoer på YouTube ute 😁 Men hennes evne til å forstå bilder og video imponerer. Min barndoms-boxer reagerte ikke hverken på TV eller fotografier, men etter hva jeg har forstått hadde hunder problemer med å se gammeldagse billedrørs-TVer (CRT) pga oppdateringsfrekvensen el.l. Vet noen om evnen til å forstå bilder er rasespesifikt? Anonymkode: 7a732...d25
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 Så akkurat en video på fb der en hund blir vist ulike bilder av forskjellige triks (sitt, stå, ligg)..og den gjorde rett på alle sammen! Så de kan definitivt se og forstå bilder - skulle gjerne delt linken men vet ikke hvordan man gjør det Anonymkode: 64180...6a3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Så akkurat en video på fb der en hund blir vist ulike bilder av forskjellige triks (sitt, stå, ligg)..og den gjorde rett på alle sammen! Så de kan definitivt se og forstå bilder - skulle gjerne delt linken men vet ikke hvordan man gjør det Anonymkode: 64180...6a3 Det hadde vært morsomt å se. Du kan bare markere nettadressen, kopiere den og lime den inn i tekstfeltet her (vanlig copy and paste m.a.o.) Hvis ikke kan du evt. oppgi søkekriteriet og hvor det var (YouTube?). Anonymkode: 7a732...d25
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Det hadde vært morsomt å se. Du kan bare markere nettadressen, kopiere den og lime den inn i tekstfeltet her (vanlig copy and paste m.a.o.) Hvis ikke kan du evt. oppgi søkekriteriet og hvor det var (YouTube?). Anonymkode: 7a732...d25 Beklager, du skrev jo at det var Facebook. Anonymkode: 7a732...d25
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, du skrev jo at det var Facebook. Anonymkode: 7a732...d25 Hvis du søker inne på fb etter profilen @nomicielaaa så skal du få opp en profil som heter No mi ciela (profilbilde en tegneseriekanin i rosa klær). Trykk inn på denne profilen og velg "videoer" i venstre margen. Per nå er det video nr 5 på listen, den ble lagt ut 6.juli og er 37 sekunder lang. Har 5,1 millioner seere. Håper du finner den, den var et facinerende syn 😍 Anonymkode: 64180...6a3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du søker inne på fb etter profilen @nomicielaaa så skal du få opp en profil som heter No mi ciela (profilbilde en tegneseriekanin i rosa klær). Trykk inn på denne profilen og velg "videoer" i venstre margen. Per nå er det video nr 5 på listen, den ble lagt ut 6.juli og er 37 sekunder lang. Har 5,1 millioner seere. Håper du finner den, den var et facinerende syn 😍 Anonymkode: 64180...6a3 Jeg fant den.😃 Det er jo samme hund på bildene og som utfører triksene ved å se på bilder av seg selv. Men videoen kan jo være fake også? (Dvs. at hunden mottar kommandoer verbalt, eller på andre måter.) På den annen siden, når hunder kan oppfatte bilder, burde de også kunne oppfatte posisjoner. (De skal jo kunne gjenkjenne eierens ansikter etter hva jeg har funnet på nettet.) Og med litt trening og godbiter... Anonymkode: 7a732...d25
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant den.😃 Det er jo samme hund på bildene og som utfører triksene ved å se på bilder av seg selv. Men videoen kan jo være fake også? (Dvs. at hunden mottar kommandoer verbalt, eller på andre måter.) På den annen siden, når hunder kan oppfatte bilder, burde de også kunne oppfatte posisjoner. (De skal jo kunne gjenkjenne eierens ansikter etter hva jeg har funnet på nettet.) Og med litt trening og godbiter... Anonymkode: 7a732...d25 Ja, jeg har tenkt tanken jeg og.. men valgte å la tvilen komme dem tilgode siden jeg liker tanken om at det er ekte 😂 Anonymkode: 64180...6a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå